Тимчасове припинення підприємницької діяльності законодавством не передбачено

29 березня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці

Тимчасове припинення підприємницької діяльності законодавством не передбачено

Доступ до банківської  таємниці залишається обмеженим. 

Національний банк України оновив Правила зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці, врахувавши зміни до Закону України ( №2121-3 від 07.12.00. із змінами) «Про банки і банківську діяльність», які депутати ухвалили у листопаді 2023 року. Звертаємо увагу, що Порядок розкриття банківської таємниці про рахунки клієнтів не зазнав змін. Банки й надалі гарантують таємницю банківського рахунку, операцій за рахунком, відомостей про клієнта. Відомості про операції, банківські рахунки чи платіжні картки, як і раніше, можуть бути надані банком виключно:

  • самим клієнтам (їхнім представникам);
  • за рішенням суду;
  • правоохоронним чи державним органам, які мають відповідні повноваження, проте виключно у випадках, у порядку та обсязі, встановлених Законом України «Про банки і банківську діяльність».

Позиція НБУ щодо збереження банківської таємниці залишається незмінною. Відповідно до норм попередньої редакції Закону України «Про банки і банківську діяльність», правоохоронці могли запитати в банків номери банківських рахунків, залишки коштів на них і проведених операцій. Наразі цей перелік доповнено можливістю отримати інформацію про номер платіжної картки клієнта банку. Відповідна інформація може надаватися виключно на запит органів прокуратури України, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Національної поліції України, Національного антикорупційного бюро України, Бюро економічної безпеки України, Національного агентства з питань запобігання корупції, Національного агентства України з питань  виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. Інформація про номер платіжної картки допоможе правоохоронцям розслідувати справи про платіжне шахрайство, виманювання коштів методами соціальної інженерії, фішингу тощо. Такі норми затверджені Постановою Правління НБУ №33 від 18.03.24. «Про затвердження Змін до Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці», яка набирає чинності з 20 березня 2024 року.

Постанова Правління НБУ №33

Закон України №2121-3

Уряд погодив зміни до ПКУ щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби.

15.03.24. Кабінет Міністрів України схвалив проект Закону України « Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби». Перегляд акцизів на тютюн відбувається з метою гармонізації українського законодавства до вимог Євросоюзу. З 2018 року в Україні працює план підвищення акцизу на тютюнові вироби на 20% щороку. У 2025 році цей план мав забезпечити виконання вимог Директиви ЄС щодо мінімального акцизного податкового зобов’язання – не менше ніж 90 євро за 1000 шт. сигарет. Але через процеси девальвації, викликані війною, у 2025 році акциз на сигарети досягне лише рівня 70 євро. Виникла необхідність переглянути ставки акцизного податку, з метою поступового, до 2028 року, досягнення мінімального рівня встановленого Директивою ЄС. Вираження у євро ставок акцизного податку на тютюнові вироби рекомендовано МВФ в межах програми Механізму розширеного фінансування (The Extended Fund Facility, EFF) та передбачено Національною стратегією доходів. Реалізація законопроекту дозволить забезпечити додаткові надходження до бюджету. Це важливо для підтримки сектору оборони та безпеки, адже всі власні надходження будуть спрямовані на сектор безпеки та оборони. 

З 1 квітня Мін’юст не штрафуватиме за недостовірні дані про бенефіціарів в ЄДР.

Нагадаємо, що з 1 квітня 2024 року мав набрати чинність Наказ Міністерства юстиції України №2542/5 від 12.07.23. «Про затвердження Порядку повідомлення держателя Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про виявлення розбіжностей між отриманими суб’єктом первинного фінансового моніторингу в результаті здійснення належної перевірки та розміщеними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юридичної особи», яким затверджено процедуру повідомлення Мін’юсту як держателя ЄДР про виявлення розбіжностей між отриманими суб’єктом  первинного фінансового моніторингу в результаті здійснення належної перевірки та розміщеними в ЄДР  відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юридичної особи. Проте, Мін’юст затвердив новий Наказ №727/5 від 18.03.24. «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 12 липня 2023 року № 2542/5»,  яким вже в черговий раз відстрочив початок дії Наказу №2542/5  до 1 вересня 2024 року. Вихідна допомога: практичне застосування

Таким чином, з 1 вересня 2024 року набуде чинності обов’язок суб’єктів первинного фінмоніторингу  щодо виявлення розбіжностей у даних про бенефіціарів. З цієї ж дати Мін’юст почне штрафувати за недостовірні дані про бенефіціарів у ЄДР.

Наказ Мін’юсту №727/5

Наказ Мін’юсту №2542/5

Декларування доходів волонтерів у 2024 році.

Головне управління ДПС у Луганській області повідомляє, що волонтерам – благодійникам, які зареєстровані у реєстрі волонтерів та отримують благодійні внески від фізичних осіб  резидентів чи нерезидентів, необхідно подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня 2024 року. У декларації відображаються усі кошти, які надійшли на рахунок упродовж звітного періоду. Відповідно до підпункту 165.1.54 ст. 165 ПКУ, оподаткуванню не підлягають суми коштів, які надійшли на рахунок благодійника і були виплачені у вигляді благодійної допомоги на користь учасників бойових дій – військовослужбовців, працівників силових структур, Служби зовнішньої розвідки України тощо, або на благо членів сімей учасників бойових дій. Не підлягають також оподаткуванню кошти, які було використано на користь фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, в яких проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах. Також благодійникам слід забезпечити документальне підтвердження витрат. Платник податків може самостійно обрати спосіб подачі декларації:

  • особисто або через уповноважену особу;
  • надіслати поштою з повідомленням про вручення, з описом вкладення;
  • засобами електронного зв’язку через е- кабінет платника податків.

Докладніше:

Податковий кодекс України

Пілотний проект з інформування платників податків щодо наявності заборгованості.

Державна податкова служба України з 25 березня 2024 року розпочинає Пілотний проект з інформування  платників податків (платників єдиного внеску) про наявність у них податкового боргу з платежів, недоїмки з єдиного внеску через  Контакт-центр ДПС.

Мета Пілотного проекту - підвищення рівня обізнаності платників (платників єдиного внеску) про наявність у них податкового боргу з платежів, а також сприяння добровільному погашенню платниками заборгованості.

Платникам податків – боржникам через Контакт - центр ДПС у телефонному режимі буде доведено інформацію про суму заборгованостей, що обліковується у них  у розрізі податків/зборів та єдиного внеску, а також територіальних органів ДПС, у яких обліковується наявна заборгованість. Пілотний проект триватиме протягом трьох місяців. 

Чи застосовують ФОП-платники ЄП  РРО або ПРРО при наданні побутових послуг?

Відповідають фахівці Головного управління ДПС у Рівненській області.

Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України №265/95-ВР від 06.07.95. із змінами «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі розрахункових документів, або у випадках, передбачених Законом №265/95-ВР , із застосуванням зареєстрованих розрахункових книжок (РК).  Згідно з п.11 Переліку діяльності окремих форм та умов проведення у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, затвердженого Постановою КМУ №1336 від 23.08.00. із змінами «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб’єкти господарювання мають право проводити розрахунки без застосування РРО та/або ПРРО з використанням РК та книг обліку розрахункових операцій (КОРО) при наданні побутових послуг на території села, селища незалежно від організаційно-правової форми та системи оподаткування, в тому числі фізичним особам - підприємцям - платникам ЄП другої - четвертої груп.

Пунктом 2 Постанови №1336 встановлено, що для форм і умов проведення діяльності, визначених, зокрема, у п. 11 Переліку, граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій не встановлюється.

Тобто, при наданні побутових послуг на території села, селища (ремонт квартир, побутових машин, меблів, взуття, прибирання квартир, догляду за дітьми, фотографування тощо) фізичні особи - підприємці - платники ЄП другої - четвертої груп не застосовують РРО та/або ПРРО, а використовують РК та КОРО. Водночас, поза межами села, селища фізичними особами - підприємцям - платникам ЄП другої - четвертої груп дозволено надавати побутові послуги та проводити розрахункові операції виключно з застосуванням РРО/ПРРО.Особливості праці позаштатних працівників

Закон України №265/95-ВР

Постанова КМУ №1336 

На кого покладається обов’язок ведення воєнного обліку?

Відповідають фахівці Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці.

У відповідності до п. 8 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого Постановою КМУ №1487 від 30.12.22. « Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів», організація військового обліку (далі ВО) на підприємствах покладається на їхніх керівників. Обов’язки з ведення ВО в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях покладаються на працівників служби персоналу, служби управління персоналом. У разі відсутності штатної одиниці служби персоналу обов’язки з ведення ВО покладаються на особу, яка веде облік працівників на підприємстві. Така особа повинна відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним для інспектора з ВО відповідно до національного класифікатора ДК 003: 2010 «Класифікатор професій».Як повернути помилково сплачений ЄСВ?

Постанова КМУ №1487

Тимчасове припинення підприємницької діяльності законодавством не передбачено.

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що порядок державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення діяльності  фізичної особи - підприємця визначено Законом України №755-4 від 15.05.03. із змінами « Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань». Законом та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності у зв’язку з  декретною відпусткою, хворобою, виїздом за кордон тощо. 

Закон України №755-4

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки