Як розпочати сплачувати добровільні пенсійні внески
21 березня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Мінфін не планує підвищення податків для ФОП у 2025 році.
Анонімні Телеграм канали поширили інформацію, що Мінфін вже планує підвищення податків для ФОП. Така інформація не відповідає дійсності та має маніпулятивний характер. Законодавчі зміни щодо елементів спрощеної системи оподаткування почнуть опрацьовуватися тільки після того, як буде виконано передумови для такої реформи, - не раніше року наступного за тим, в якому будуть вважатися виконаними заходи щодо безпеки використання даних і доступу до інформації про обсяг та обіг коштів платників податків на їх рахунках у банках. Цей процес буде відбуватися публічно і потребуватиме обговорень з громадськістю, бізнесом і всіма гілками органів влади, а також із залученням міжнародних партнерів. Тільки після публічних обговорень, законодавчі зміни будуть розглядатись та ухвалюватися ВРУ.Як розраховувати курсові різниці у звітності
Уточнено порядок здійснення безготівкових розрахунків користувачів платіжних послуг.
Національний банк України уточнив порядок здійснення безготівкових розрахунків у національній валюті користувачів платіжних послуг. Метою є поступова імплементація в законодавство України норм Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) №260/2012 від 14.03.22., що встановлює технічні та комерційні вимоги до кредитових переказів та прямого дебету, а також поліпшення нормативного врегулювання питань здійснення безготівкових розрахунків в Україні. У зв’язку з цим НБУ:
- уточнив реквізити платіжної інструкції, ініційованої отримувачем;
- зобов’язав надавача платіжних послуг надавати платнику інформацію, що підтверджує прийняття до виконання платіжної інструкції;
- урегулював питання щодо надання надавачем платіжних послуг отримувачу інформації про зарахування коштів на його рахунок;
- встановив перелік обов’язкових реквізитів платіжної інструкції, оформленої за платника його надавачем платіжних послуг;
- розмежував реквізити платіжної інструкції, яку оформляє державний / приватний виконавець та ДПСУ;
- виключив реквізит «печатка» із переліку обов’язкових реквізитів платіжної інструкції, оформленої стягувачем в електронній формі. Натомість передбачив засвідчення відбитком печатки підпису стягувача в платіжній інструкції, оформленій у паперовій формі;
- уточнив норму щодо перевірки реквізитів платника його надавачем платіжних послуг у платіжній інструкції стягувача.
Крім того, сьогодні законодавством України передбачена можливість застосування надавачем платіжних послуг до рахунків клієнтів процедури зміни рахунку (закрити «старі» рахунки і відкрити «нові») у зв’язку, наприклад, зі зміною правил бухгалтерського обліку чи проведенням реорганізації (злиття, приєднання тощо) або закриттям рахунку за ініціативою надавача платіжних послуг чи користувача. Така процедура можлива також і у випадку, коли кошти на рахунку перебувають під арештом, оскільки арешт, як відомо, накладається на кошти боржника, а не на сам рахунок. Тому НБУ у відповідь на запити окремих банків урегулював питання щодо виконання надавачем платіжних послуг платіжної інструкції стягувача в зазначених випадках. Відповідні норми містить Постанова Правління НБУ №30 від 12.03.25. «Про затвердження Змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг», що набрала чинності 15.03.25.
Мінцифри створює систему обігу тютюну та алкоголю - еАкциз.
Міністерство цифрової трансформаціїї України повідомляє, що в Україні триває розробка еАкцизу - цифрової системи контролю за обігом тютюну та алкоголю. Щоб упровадити європейські стандарти підакцизних товарів, команда Мінцифри та партнери відвідали декілька країн ЄС, де вивчали досвід втілення системи Track & Trace. Система
еАкциз базуватиметься на унікальних ідентифікаторах для кожної одиниці товару. Так держава, бізнес і споживачі відстежуватимуть продукцію та контролюватимуть сплату акцизного податку. Аналогічна система діє в Європейському Союзі та вже показала ефективність у боротьбі з контрафактом. В Україні еАкциз поєднає три важливі функції:
- Track & Trace - контроль ланцюга постачання підакцизних товарів.
- Сплата акцизного податку - підтвердження сплаченого акцизного податку в системі еАкциз.
- Контроль діяльності економічних операторів – надання інструментарію органам ДПС для контрольно-перевірочної роботи.
Оновлено Порядок надання компенсації за облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю.
Кабінет Міністрів України Постановою №273 від 21.02.25. «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 р. № 893» виклав у новій редакції Порядок надання роботодавцям компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю. Цей Порядок буде визначати умови, механізм, розміри та строки виплати роботодавцям, фізичним особам-підприємцям, які є особами з інвалідністю, особам, які провадять незалежну професійну діяльність і є особами з інвалідністю, компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць / місць провадження господарської діяльності / незалежної професійної діяльності для осіб з інвалідністю. Компенсація надаватиметься заявникам, які з дня набрання чинності Постановою КМУ №273 виконали одну з таких умов:Проєкт нового трудового кодексу 2025 року
- облаштували робоче місце для особи з інвалідністю 1 або 2 групи, яка є застрахованою особою, яку працевлаштовано;
- облаштували робоче місце для працівника, який вийшов на роботу у зв’язку із звільненням з військової служби у запас / відставку на збережене місце роботи, посаду відповідно до ч. 3 ст. 119 КЗпП, та / або якого переведено за його згодою на іншу посаду і який є особою з інвалідністю;
- облаштували власне місце провадження діяльності - якщо заявником є особа з інвалідністю, яка розпочала або після звільнення з військової служби у запас/відставку продовжила свою діяльність як ФОП або фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність.
Компенсація виплачується в розмірі фактичних витрат заявника за облаштування робочого місця / місця провадження діяльності для особи з інвалідністю, але не вище граничного розміру компенсації. Граничний розмір компенсації не може перевищувати 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на день прийняття рішення про надання компенсації, для осіб з інвалідністю 1 групи, 10 розмірів мінімальної заробітної плати - для осіб з інвалідністю 2 групи.
До яких ДПІ звертатися платникам м. Києва через зміни у структурі ДПС?
Головне управління ДПС у м. Києві доводить до уваги платників податків таке. Якщо ви перебували на обліку в ДПІ у Дарницькому районі м. Києва/ДПІ у Дніпровському районі м. Києва/ДПІ у Деснянському районі м. Києва, рекомендуємо звертатися до Лівобережної ДПІ ГУ ДПС у м. Києві за адресами:
- м. Київ, вул. Кошиця, буд. 3 - Центр обслуговування платників №1 Лівобережної ДПІ ГУ ДПС;
- м. Київ, вул. Закревського, буд. 41 - Центр обслуговування платників №2 Лівобережної ДПІ ГУ ДПС.
Якщо ви перебували на обліку в ДПІ в Оболонському районі м. Києва/ДПІ у Подільському районі м. Києва/ДПІ у Святошинському районі м. Києва/ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, рекомендуємо звертатися до Правобережної ДПІ ГУ ДПС у м. Києві за адресами:
- м. Київ, вул. Верховинна, буд. 9 (вхід з вул. Котельникова, буд. 14) - Центр обслуговування платників №1 Правобережної ДПІ ГУ ДПС;
- м. Київ, просп. Володимира Івасюка, буд. 58 - Центр обслуговування платників №2 Правобережної ДПІ ГУ ДПС.
Якщо ви перебували на обліку в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва/ДПІ у Печерському районі м. Києва/ДПІ у Солом’янському районі м. Києва, рекомендуємо звертатися до Центральної ДПІ ГУ ДПС у м. Києві за адресою:
- м. Київ, вул. Жилянська, буд. 23 а - Центр обслуговування платників Центральної ДПІ ГУ ДПС.
У разі подання документів звітності в електронному вигляді, просимо скеровувати їх до відповідного контролюючого органу:
- Лівобережна ДПІ ГУ ДПС у м. Києві - код ДПІ 2651;
- Правобережна ДПІ ГУ ДПС у м. Києві - код ДПІ 2657;
- Центральна ДПІ ГУ ДПС у м. Києві - код ДПІ 2650.
Податковий борг: чому це важливо і як уникнути проблем.
Головне управління ДПС у Хмельницькій області зазначає, що податки - це обов’язкові платежі, які сплачують як суб’єкти господарювання, так і звичайні громадяни. Але що станеться, якщо вчасно не заплатити податки? Наявність податкового боргу може призвести до серйозних фінансових і юридичних проблем. Насамперед, якщо вчасно не сплатити податок (наприклад, за нерухомість, землю чи доходи), сума боргу зростатиме через штрафи та пеню. Крім того, ДПС може звернутися до банку, щоб заблокувати кошти боржника або навіть накласти арешт на майно, якщо борг значний. Також платники, які мають податковий борг, можуть зіткнутися з труднощами під час оформлення кредитів, отримання субсидій або навіть виїзду за кордон. Тож, кожному платнику податків варто самостійно перевіряти стан своїх розрахунків з бюджетом. Для цього можна використовувати електронні сервіси податкової служби: електронний кабінет (е-кабінет) платника: чи мобільний застосунок «Моя податкова». Також можна звернутися до Центрів обслуговування платників особисто та отримати актуальну інформацію.
Як розпочати сплачувати добровільні пенсійні внески?
Якщо людина має неофіційний дохід до пенсійної системи не спрямовується ЄСВ, відповідно, - не нараховується страховий стаж. Це напряму впливає на розмір майбутньої пенсії. В березні 2023 року українці отримали можливість сплачувати до ПФУ добровільні страхові внески. Це можна зробити онлайн. Про це повідомляє Міністерство соціальної політики у своєму Телеграм-каналі:
Щоб почати сплачувати за себе добровільні страхові внески, необхідно:
- зайти на вебпортал електронних послуг ПФУ;
- авторизуватись на порталі;
- в розділі «Комунікації з ПФУ» вибрати опцію «Договір на добровільну участь»;
- вибрати опцію - «Бажаю сплачувати внески на себе»;
- підтвердити дані і дати згоду на їх передачу та обробку;
- натиснути кнопку «Підписати та сплатити».
Сплачувати внески можна і за іншу особу. Замість опції -«Бажаю сплачувати внески на себе», необхідно внести дані тієї людини, на користь якої плануєте сплачувати.Ліміти та податки ФОП у 2025 році: розміри, терміни сплати, пільги
Перехід на літній час відбудеться за розкладом.
У 2025 році в Україні перехід на літній час відбудеться в ніч із суботи, 29 березня, на неділю, 30 березня. О 3:00 ранку стрілки годинника потрібно буде перевести на одну годину вперед, тобто на 4:00. Це традиційний перехід, який здійснюється в останню неділю березня. Переведення годинників відбудеться попри прийнятий торік Закон, який скасовує переведення на літній час, залишаючи постійний зимовий час. Так, у липні 2024 року ВРУ ухвалила Законопроект №4201 від 09.10.20. «Проект Закону про обчислення часу в Україні», який передбачає скасування переведення годинників на літній і зимовий час, залишаючи постійний зимовий час. Однак цей Законопроект досі не підписаний Президентом, тому він не набув чинності. Якщо до кінця березня 2025 року Закон не буде підписано, перехід на літній час відбудеться за звичною схемою.