Коли вперше звітувати з ЄСВ у єдиній звітності, допомога для ФОП

04 квітня 2021 Стане у пригоді для: Підприємці

ФОП 3-ї групи вперше звітуватими з ЄСВ в новим звітом за IV квартал 2021 року.

Коли вперше звітувати з ЄСВ у єдиній звітності

Податківці роз’яснили ФОП-єдинникам, що вперше вказувати дані з ЄСВ у єдиній звітності в додатку 1 у складі декларації треба: 

  • 1–2-й групам — за 2021 рік, строк подання до 1 березня 2022 року;
  • 3-й групі — за IV квартал 2021 року, строк подання до 9 лютого 2022 року.

Що робити, якщо співробітнику протипоказана певна робота, а переучуватися він не хоче

За результатами медогляду може виявитися, що працівникові протипоказані роботи за професією, в умовах шуму, на висоті, газонебезпечні роботи, фізична праця в цілому тощо.

У Держпраці роз’яснили, що тоді на підставі меддовідки йому треба запропонувати іншу вакансію, а медико-санітарна частина має дати згоду на відповідність нового робочого місця медрекомендаціям. 

Якщо працівник відмовився скористатися пропозицією нової вакансії з мотивацією, що не знає робочого місця, про що свідчить його підпис, потрібно запропонувати йому професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації. Зазвичай дані питання обумовлені в колективному договорі.

Якщо співробітник відмовився і від запропонованої вакансії, і від проходження перенавчання/перепідготовки, його звільняють за станом здоров'я.

У Держпраці уточнили, що роботодавець повинен подати подання голові профкому підприємства, у якому просить дати згоду на звільнення працівника за п. 2 ст. 40 КЗпП у зв'язку з невідповідністю виконуваній роботі через стан здоров'я.

І лише отримавши витяг із протоколу засідання профспілки про згоду на звільнення, співробітника звільняють із займаної посади через невідповідність виконуваній роботі за станом здоров'я, що перешкоджає виконанню даної роботи.

Працівникові виплачують вихідну допомогу не менше середнього місячного заробітку.

Допомога для ФОП, які зупинили діяльність під час карантину

Верховна Рада прийняла закон, згідно з яким працівники й ФОП галузей, що зупинили діяльність через карантинні обмеження, отримають одноразову допомогу: 

  • від держави за рахунок держбюджету — у розмірі 8 тис. грн;
  • за рахунок коштів місцевого бюджету — у розмірі, який визначить місцева рада (порядок цих виплат будуть визначати на місцях).

Вимоги до ФОП — отримувачів допомоги: основний КВЕД у ЄДР на останній день місяця, що передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, повинен бути в Переліку видів економічної діяльності, який має затвердити Кабмін.

Кому допомога не передбачена:

  1. Зареєстрованим підприємцями менше 3 місяців станом на останній день місяця, що передує місяцю подання звернення.
  2. ФОП, які за 2020 рік сплатили ЄСВ за себе менше ніж за 6 місяців.
  3. Основний КВЕД ФОП станом на останній день місяця, що передує місяцю подання звернення, не входить до Переліку видів економічної діяльності, який має затвердити КМУ.
  4. ФОП, які одночасно є найманими працівниками.
  5. Припинили діяльність станом на останній день місяця, що передує місяцю, у якому у відповідному регіоні запроваджують додаткові обмеження у зв'язку з поширенням COVID-19.

ФОП і наймані працівники зможуть подати заяву на виплату допомоги через «Дію» протягом 30 днів із дня внесення регіону в «червону» карантинну зону, що призвело до зупинення бізнесу. Тобто допомога будет доступна тільки для постраждалих в «червоних зонах».

Закон відправлений на підпис президенту. А Уряду необхідно ухвалити нормативно-правові акти на його виконання.

Коди КОАТУУ в 20-ОПП після зміни адміністративно-територіального устрою

Податківці нагадали, що з 19.07.2020 р. діє новий районний розподіл, зокрема, утворені нові райони й визначені території територіальних громад, які ввійшли до них (постанова ВРУ № 807-ІХ).

Також затверджено Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць і територій територіальних громад, який замінить КОАТУУКласифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою України (наказ Мінрегіону № 290).

Після запровадження Кодифікатора дію КОАТУУ буде припинено. Але в перехідний період для заповнення повідомлення № 20-ОПП можна використовувати КОАТУУ.

Якщо після зміни адміністративно-територіального устрою змінилася адміністративно-територіальна одиниця, де перебуває об'єкт оподаткування, форму 20-ОПП подають із ознакою «3 — зміна відомостей про об'єкт оподаткування», у графах 6–7 указують код і назву населеного пункту — адміністративного центру новоствореної територіальної громади згідно з КОАТУУ.

У ДПС зазначили, що такий порядок заповнення граф 6–7 у формі 20-ОПП діятиме до введення Кодифікатора (консультація в ЗІР, підкатегорія 116.11).

Поїздки працівника на таксі та ЄСВ

Податківці нагадали, що за загальним правилом поїздки співробітників за кошти роботодавця не оподатковуються ПДФО.

І уточнили, що вартість проїзду працівників на таксі до місця роботи не є базою нарахування ЄСВ, і послалися на положення Переліку № 1170 (ІПК ДПС від 18.03.2021 р. № 1057/ІПК/99-00-04-03-03-06). 

ФОП у декреті може отримувати дохід

ФОП 3-ї групи запитала у податківців, чи можна отримувати доходи під час лікарняного у зв'язку з вагітністю та пологами.

Податківці відповіли, що можна. Отриману суму доходу за цей період потрібно відобразити в декларації з ЄП. А ЄСВ треба сплачувати у звичайному режимі.

Також у ДПС уточнили, що сума допомоги по вагітності та пологах, нарахована Фондом соцстраху, не є базою нарахування ЄСВ (ІПК ДПС від 05.03.2021 р. № 843/ІПК/99-00-04-03-03-06).

Також податківці нагадали, що ФОП може безкоштовно отримати довідку про наявність/відсутності заборгованості з ЄСВ у своїй податковій, а в ПФУ — довідку про інформацію, що міститься в його персональній обліковій картці в реєстрі застрахованих осіб.

Зміна порядку надсилання податкових вимог

З 6 квітня запрацює наказ Мінфіну № 63, згідно з яким зміниться порядок направлення контролюючими органами податкових вимог.

До 180 НМДГ (це 3060 грн) збільшиться сума податкового боргу, а наявності якого податкову вимогу не будуть адресувати.

Податкову вимогу в паперовій формі в день її формування друкують у двох екземплярах — один для платника податків, другий долучають до справи. Підписує вимогу керівник податкової (його заступник або уповноважена особа), скріплює печаткою податкового органу.

Податкову вимогу в електронній формі також підписує КЕП керівник податкового органу, його заступник / уповноважена особа і накладає електронну печатку, після чого направляють вимогу в електронний кабінет платника, а на email — інформацію про вид документа, дату й час відправлення в кабінет.

Якщо податкова не отримає квитанцію про доставку податкової вимоги в електронний кабінет протягом 2 робочих днів із дня направлення, на третій робочий день вимога направляється в паперовій формі.

Строк доставки податкової вимоги в кабінет не зараховують у строк направлення такої вимоги.

Дата вручення електронної податкової вимоги — це дата, зазначена у квитанції про доставку в текстовому форматі, яку відправляють із електронного кабінету автоматично. Якщо документ доставлений після 18:00, дата вручення — наступний робочий день.

Якщо податкова вимога доставлена у вихідний або святковий день, датою вручення платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки