Обмеження на посилки: коментар «Нової пошти»
13 червня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Щодо регулювання розміру роздрібної ціни продажу тютюнових виробів.
Податківці Головного управління ДПС у Полтавській області інформують, що Законом України №4115-9 від 04.12.24. «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби», який набув чинності 25.03.25., запроваджено регулювання розміру роздрібної ціни продажу тютюнових виробів, яке передбачає, що роздрібна ціна не може бути меншою за мінімальне акцизне податкове зобов'язання або ставку акцизного податку помножену на 1,45. При визначенні максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби в декларації про максимальні роздрібні ціни (МРЦ), а також роздрібної ціни продажу (при торгівлі в роздріб) - вони не повинні бути меншими за встановленою на дату виробництва:Як рахувати дохід ФОП на єдиному податку при заповненні декларації
- сигарет за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 та 2402 20 90 20 - мінімального акцизного податкового зобов'язання із сплати акцизного податку на такі сигарети, з урахуванням застосування коефіцієнту 1,1 (у період з 01.04.25. по 31.12.25.) та помножене на коефіцієнт 1,45;
- сигарил за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 00 90 - мінімального акцизного податкового зобов'язання із сплати акцизного податку, помножене на коефіцієнт 1,45; інших тютюнових виробів специфічної ставки акцизного податку, помноженої на коефіцієнт 1,45.
З метою забезпечення виконання платниками (виробниками, імпортерами) вимог, щодо продажу тютюнових виробів за цінами, які мають одночасно бути не меншими мінімального розміру роздрібної ціни та не більшими максимальної роздрібної ціни, виробникам та імпортерам тютюнових виробів необхідно привести розмір максимальних роздрібних цін у відповідність до законодавства шляхом подання Декларацій про МРЦ. Слід врахувати, що відповідно до п. 26 частини 2 ст. 73 Закону №3817-9 від 18.06.24. «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» до суб'єктів господарювання застосовуються штрафні санкції у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами, за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни на такі товари (продукцію), зазначені на відповідних пачках, коробках тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами (продукцією). Відповідно до п. 47 частини 2 ст. 73 Закону №3817-9 з 01.07.25. застосовуються штрафні санкції за реалізацію тютюнових виробів за цінами, нижчими за рівень роздрібної ціни підакцизних товарів, який не може бути меншим за встановлене на дату виробництва такого товару мінімальне акцизне податкове зобов'язання на сигарети/сигарили помножене на коефіцієнт 1,45 (для сигарет, вироблених з 01.04.25. по 31.12.25. - також помножене на коефіцієнт 1,1). Для інших тютюнових виробів - меншою за розмір специфічної ставки акцизного податку, помноженої на коефіцієнт 1,45. При такому визначенні мінімального рівня роздрібної ціни продажу тютюнових виробів не передбачено додаткове врахування суми акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами (продукцією).
ДПС змінює підходи до перевірок: фокус - на їх цифровізації.
З початку року фахівці податкового аудиту Державної податкової служби вже провели 16,5 тисячі фактичних перевірок. Вони стосувалися дотримання законодавства при розрахункових операціях та легальності оформлення трудових відносин із працівниками. Про це повідомив Голова ДПСУ Р. Кравченко у Телеграм-каналі:
За його словами, за результатами перевірок донараховано понад 692,3 млн грн штрафів. Найбільш поширені порушення:
- невидача фіскального чека;
- порушення порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації;
- використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин;
- відсутність кодів УКТ ЗЕД для підакцизних товарів чи марки акцизного податку для алкогольних напоїв.
«Змінюємо підходи до перевірок та підвищуємо їх ефективність та прозорість. Зосереджуємося на їх цифровізації», - наголосив Р. Кравченко.
В Україні запроваджують нове регулювання факторингу - Законопроект прийнято.
Верховна Рада України ухвалила у другому читанні Законопроект №12306 від 11.12.24. «Проект Закону про факторинг». Про це повідомив Голова податкового Комітету ВРУ
Д. Гетманцев у Телеграм-каналі. Він нагадав, що Законопроект передбачає удосконалення регулювання факторингу в Україні та окремих положень чинних Законів України, що стосуються надання факторингових послуг. Положення проекту Закону спрямовані на:
- імплементацію в законодавство України положень Модельного закону Міжнародного інституту з уніфікації приватного права про факторинг;
- запровадження державної реєстрації відступлення права вимоги;
- визначення предмету та змісту договору факторингу;
- визначення пріоритету відступлення права грошової вимоги;
- розмежування регулювання торговельного факторингу та операцій з фінансовою заборгованістю.
Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через один рік.
Обмеження на посилки: коментар «Нової пошти».
«В мережі і ЗМІ зараз шириться інформація про обмеження можливості відправлення посилок з післяплатою. Хочемо надати роз'яснення щодо цього питання. Нова пошта не обмежує кількість посилок, які відправляються або отримуються. Наша мета - створити умови для легкого користування послугами без перешкод і додаткових питань для тих, хто торгує. Але в умовах зростаючого контролю підприємницької діяльності з боку держави, нас змушують вводити нові процедури та правила. Так, за вимогами держави, будь-який фінансовий сервіс або банк зобов'язаний перевіряти клієнтів на критерії ризику, уважно вивчати усі фінансові операції на предмет законності, в тому числі їхні цілі, характер, зв'язки. Якщо ви, як фізична особа, отримуєте велику кількість післяплат, то наш фінансовий партнер - « NovaPay», зобовʼязаний, вимогами Закону України №361-9 (від 06.12.19. із змінами «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення») обмежити надання своїх фінансових послуг до моменту отримання пояснень щодо походження грошей. Якщо ви плануєте або розпочинаєте підприємницьку діяльність,- відкривайте ФОП або іншу юридичну форму роботи», - повідомляє компанія «Нова пошта» у Телеграм-каналі:
Бізнес може використовувати всі 202 моделі РРО, які містяться у Реєстрі.
Державна податкова служба Наказом №491 від 16.05.25. «Про внесення змін до наказу ДПС від 21.12.2020 N 744» затвердила у новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (РРО). Наразі у ньому 202 моделі РРО, які можуть використовуватись суб’єктами господарювання, але 27 із них оновили версії програмного забезпечення. Наголошуємо, що оновлення програмного забезпечення окремих РРО жодним чином не свідчить про неможливість використання решти моделей РРО. Зміни до реєстру, за потреби, вносяться щокварталу. Із 1 березня 2025 року діють нові форми чеків. Що потрібно пам’ятати:
- документ не прийматиметься як розрахунковий, у разі відсутності в ньому хоча б одного з обов’язкових реквізитів та недотримання сфери його призначення;
- відображення тих чи інших обов’язкових реквізитів здійснюється з урахуванням конкретних обставин при продажу;
- помилки / неточності в назві товару в чеках, які не призводять до спотворення інформації про розрахункову операцію, не є підставою для недійсності чека.
Звертаємо увагу, що якщо програмне забезпечення РРО може виконувати нові вимоги до розрахункових документів, не виникає необхідність його обов’язкового доопрацювання. У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО, виробник (постачальник) зобов’язаний здійснити доопрацювання РРО за наявності технічних можливостей.
Резерв+ знову оновлено: що змінилось для військовозобов’язаних з 31 травня?
20.05.25. у релізі 1.6.1 Резерв+ оновився безпековий сертифікат, що робить роботу застосунку ще більш захищеною і надійною. Щоб і надалі успішно користуватися своїм військово-обліковим документом, іншими сервісами у застосунку, слід оновити Резерв+ до останньої версії. В оновленій версії 1.6.1 Резерв+ було впроваджено:
- відображення причин порушення правил військового обліку;
- нове зазначення граничного терміну відстрочок, а саме «відстрочка до завершення мобілізації».
І ось Заступник Міністра оборони України К. Черногоренко на сторінці у Facebook проінформувала, що 31 травня відбулося чергове оновлення у Резерв+:
«Тепер у застосунку відображатимуться розширені дані про інвалідність та попередня версія військово-облікового документа. Користувачі зможуть переглянути групу та причину інвалідності просто у своєму документі. Також, якщо ви вирішите оновити свій військово-обліковий документ, в застосунку автоматично збережеться його попередня версія. Тобто, документ не зникатиме, як це було раніше»,- повідомила К. Черногоренко.Банківський рахунок ФОП: відкриття, поповнення, користування
Докладніше про це пише журнал «Дебет-Кредит» на своєму сайті:
Заповнення клієнтами банків реквізиту «Фактичний платник» у платіжках на оплату податків.
Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що реквізит «Фактичний платник» заповнюється у випадках, коли платник ініціює платіжну операцію за фактичного платника (тобто за іншу особу). В інших випадках реквізит «Фактичний платник» платником не заповнюється. Це передбачено Інструкцією про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою Постановою Правління НБУ №163 від 29.07.22. Наприклад, для юридичних осіб (головні підприємства) під час сплати податків, зборів, інших платежів за філії (у випадках, передбачених Податковим кодексом України) обов’язковим є реквізит «Код платника» (податковий номер головного підприємства) та реквізит «Код фактичного платника» (податковий номер філії).
ФОП платник єдиного податку уклав договір ЦПХ з фізичною особою: чи включати її до кількості працівників.
Для ФОП- платників єдиного податку (ЄП) у Податковому кодексі України (ПКУ) встановлені обмеження щодо найманої праці. Якщо ФОП - на ЄП перевищив чисельність фізичних осіб, які перебувають з ним у трудових відносинах, він повинен перейти на іншу групу або на сплату інших податків і зборів уже з першого числа наступного після порушення місяця (пп. 6 пп. 298.2.3 Податкового кодексу України). Водночас ст. 46 Господарського кодексу України надає можливість підприємцям укладати з громадянами договори щодо використання їх праці. Йдеться про цивільно-правовий договір (підряду, доручення тощо), тобто про угоду між громадянином і підприємством або підприємцем, предметом якої є виконання фізичною особою певної роботи, спрямованої на досягнення конкретного результату. Тобто, зауважили фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області, за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт/послуг, на підставі яких і здійснюється виплата винагороди.
Отже, якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то ФОП - платник ЄП не враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.