Як правильно брати аванс, якщо ти стиліст

29 листопада 2018 Стане у пригоді для: Підприємці

Запитання. Я стиліст-колорист, працюю на 2-й групі, орендую місце в салоні. Почав брати з нових клієнток при записі на фарбування передоплату 50% на картку. Якщо клієнтка не приходить, гроші залишаються в мене. Так можна робити? Перед новорічними святами завжди ажіотаж, а дехто записується й не приходить.

Відповідь. Бізнес-рішення брати передоплату — відмінне. Проте є нюанси.

Перше. Ви не уточнили, на яку картку приймаєте передоплату. Якщо це картковий рахунок ФОПФізична особа — підприємець, усе чудово. Тоді, на дату отримання передоплати ви включите ці гроші в підприємницький дохід і робите запис у книзі обліку доходів.

Все, що потрібно знати підприємцю про книгу обліку доходів

Але якщо мова про картковий рахунок фізособи — так робити не можна. Податкова вважає такі операції приховуванням підприємницьких доходів, і якщо виявить це, ви матимете проблеми.

Друге. Якщо взяли передоплату, а послугу не надали, гроші треба повернути й відобразити повернення в книзі обліку доходів. Але ж такий варіант вам не підійде. Адже клієнт знатиме, що гроші ви йому все одно повернете, навіть якщо він не прийде.

Що не включають до доходу єдинника

Третє. Надання послуг необмеженому колу осіб, як у випадку з салонами краси та перукарнями, відбувається на підставі договору, тільки у вашому випадку договір публічний.

Про всі умови, а надто про такі як неповернення авансу в разі порушення умов договору, ви маєте попередити клієнтів заздалегідь.

Клієнт має знати, якщо він не прийде в призначений день і час: гроші йому не повернуть. А у вас повинні бути докази, що він погодився на такі умови.

Адже коли домовленість чітко оформлена й клієнт її порушив, передоплата може залишитися у вас. Це компенсація за збитки, які ви понесли, коли замовник відмовився від послуги або якщо під його запит вже закуплена косметика, фарба тощо.

Як отримати згоду клієнта. Якщо ведете запис через сайт і приймаєте платежі онлайн, перед оплатою клієнт ставить відмітку, що погоджується з умовами публічного договору, в якому може бути прописано умову про неповернення коштів. Це й буде доказом, що клієнт попереджений. 

Якщо запис ведете через Facebook, Instagram або месенджери, і попереджуєте в повідомленнях, що попередню оплату не повертаєте — такий варіант не підходить.

Ще умови утримання передоплати можна прописати в правилах роботи салону, але про це обов'язково попередьте клієнта. Якщо домовленість усна чи є частиною правил роботи салону, клієнт має всі шанси оскаржити неповернення передоплати. Він може сказати, що цю інформацію ви не озвучували, звернутися в товариство із захисту прав споживачів або навіть до суду.

Який вихід можна знайти: у прайсі можете передбачити таку послугу, як бронювання часу стиліста. Вона не буде пов'язана з наданням перукарських послуг. І вам не доведеться оформляти повернення й витрачати час на суперечки.

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки