З 27 вересня змінюються правила реєстрації податкових накладних

03 жовтня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

З 27 вересня змінюються правила реєстрації податкових накладних

Мінфін поновив Порядок міжнародного обміну податковою інформацією. 

Міністерство фінансів України Наказом №446 від 29.08.25. виклало у новій редакції «Порядок обміну податковою інформацією з компетентними органами іноземних країн». До Наказу №446 внесли технічні правки згідно із Наказом Мінфіну №485 від 22.09.25. Документ регулює процедуру обміну податковою інформацією між ДПС та компетентними органами іноземних держав за спеціальними запитами, а також у межах спонтанного та автоматичного обміну податковою інформацією. Основні положення Порядку: визначили правила підготовки та подання вихідних запитів ДПС компетентним органам іноземних держав; встановили порядок одержання, оброблення та виконання вхідних запитів від іноземних органів; прописали процедуру надання та отримання податкової інформації в порядку спонтанного обміну; зафіксували норми щодо контролю за обміном податковою інформацією. Структурні підрозділи ДПС і територіальні органи ДПС вживають заходів для збору та забезпечення передання компетентним органам іноземних держав наявної в ДПС інформації з власної ініціативи без попереднього вхідного запиту на інформацію у таких випадках:

  • наявні підстави вважати, що на території іншої держави податки не сплачені або сплачені не в повному обсязі;
  • платник податків користується повним або частковим звільненням від оподаткування доходів на території України, що може призвести до збільшення суми податкових зобов’язань чи до оподаткування на території іншої держави;
  • підприємницькі операції між платником податків України та платником податків іншої держави здійснюються через одну чи більше держав у такий спосіб, що це може призвести/призводить до зменшення суми податкових зобов’язань на території України та/або іншої держави;
  • наявні підстави вважати, що суму податкових зобов’язань можна зменшити внаслідок штучного переміщення прибутку між пов’язаними підприємствами, у тому числі в середині груп підприємств;
  • інформація, надана ДПС компетентним органом іноземної держави, дозволила отримати інформацію, яка може бути корисною для визначення суми податкових зобов’язань на території такої іноземної держави; наявність іншої інформації, що може бути корисною компетентним органам іноземних держав.

Накази Мінфіну  №446 та №485 набирають чинності з дня офіційного опублікування.

Докладніше:

Накази Мінфіну: №446 та №485

Змінено форми реєстраційних документів для отримання ЕЦП від ДПС.

КНЕДП ДПС повідомляє, що 24.09.2025 на вебсайті: ca.tax.gov.ua (Сайт) опубліковано новий Регламент роботи Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПСУ, який набирає чинності через 10 днів з дня опублікування. Також Наказом ДПС №897 від 04.09.25. «Про внесення змін до наказу ДПС від 21.12.2022 №930» внесено зміни до Договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та затверджено нові форми реєстраційних документів:

  • Реєстраційна картка для юридичної особи та додаток до неї;
  • Реєстраційна картка для юридичної особи та додаток до неї / Registration card for a legal person and its annex.

Нові форми реєстраційних документів для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг необхідно використовувати починаючи з 24.09.25. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПСУ до 20.10.25.Електронний підпис у ФОП

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг» на Сайті.

Докладніше:

З 27 вересня змінюються правила реєстрації податкових накладних.

Пресслужба Державної податкової служби України повідомляє, що з 27.09.25. набувають чинності зміни до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних (ПН) та розрахунків коригування (РК) в ЄРПН, затверджені Постановою КМУ №1048 від 26.08.25. «Про внесення змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Основні зміни:

  • збільшено ліміти для безумовної реєстрації ПН: граничний обсяг постачання - до 1 млн грн, а на одного контрагента - до 100 тис. грн; кількості платників податку, на яких керівник обіймає аналогічну посаду, із трьох до п’яти;
  • підвищуються пороги для операцій з невеликими сумами: з 5 до 10 тис. грн за однією накладною; загальний обсяг у місяць - з 500 тис. грн до 3 млн грн;
  • спрощено ознаки безумовної реєстрації ПН за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але їх наразі немає;
  • удосконалено автоматичну реєстрацію - при автоматичній реєстрації ПН/РК у разі: виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії; у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника;
  • удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку;
  • змінено окремі показники позитивної податкової історії;
  • змінено критерій ризиковості операцій щодо подання РК податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника ПДВ з 30 до 90 днів;
  • також запроваджено додаткові запобіжники проти маніпуляцій із фінансовою звітністю щодо залишкової вартості основних засобів.

Докладніше:

Постанова КМУ №1048

ДПСУ оновила «Єдине вікно подання електронної звітності» станом на 26.09.25.

Державна податкова служба України оприлюднила оновлення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності  до  «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.33.10.0 станом на 26.09.25.

Додано нові форми декларації з прибутку з додатками з урахуванням всіх змін та інші документи. Цей комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 30.12.24. по 26.09.25. включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.33.*

При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

Докладніше:

Комітет Гетманцева не підтримав Законопроект КМУ про скасування актів виконаних робіт.

Глава Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Д. Гетманцев проінформував про засідання робочої групи щодо спрощення оформлення первинних документів з надання послуг. Йдеться про Законопроекти: №14023, автором якого є саме цей нардеп, та  №14023-1, внесений до парламенту урядом (ми вже повідомляли про ці Законопроекти). Про це депутат повідомив у Телеграм - каналі:

«Бізнес неодноразово звертався до Комітету з проханням про перегляд вимог до оформлення первинних документів. З одного боку, оформлення і пересилка актів лягають на плечі підприємців, відволікаючи їх від основної задачі - підприємницької діяльності. Але з іншого боку, саме підписання актів наданих послуг є інструментом захисту інтересів замовника. Тому важливо було залишити суб'єктам господарювання право вибору способу оформлення первинних документів, який найкраще відповідатиме потребам конкретного підприємства з точки зору його бізнес-процесів і договірних ризиків», - каже Гетманцев. Саме таким підходом він пояснив те, що за результатами засідання було вирішено підтримувати Законопроект №14023, який надає суб'єктам господарювання право передбачити при укладенні договору спрощений порядок оформлення первинних документів з надання послуг. Так, передбачається, що під час оформлення акту наданих послуг такі реквізити, як посада, прізвище та підпис зі сторони замовника послуги не є обов'язковими за умови, що такий порядок оформлення первинних документів передбачено договором і вартість наданих послуг була оплачена замовником у повному обсязі у безготівковій формі.Як розраховувати курсові різниці у звітності

Докладніше:

Законопроект №14023

Законопроект №14023-1

ДПСУ оновила План-графік  документальних планових перевірок платників податків на 2025 рік.

26 вересня Державна податкова служба оприлюднила на своєму сайті оновлений План-графік документальних планових перевірок платників податків на 2025 рік з урахуванням коригування на вересень 2025 року. План-графік складається із 4 розділів:

  • Розділ 1 «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб» з урахуванням коригування станом на 26.09.25.
  • Розділ 2 «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» з урахуванням коригування станом на 26.09.25.
  • Розділ 3 «Документальні планові перевірки фізичних осіб» з урахуванням коригування станом на 26.03.25.
  • Розділ 4 «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з урахуванням коригування станом на 26.06.25.

Докладніше:

Нові правила для фізичних осіб - підприємців та самозайнятих осіб.

Головне управління Пенсійного фонду  у Вінницькій області повідомляє, що 03.09.25. опубліковано Закон України №4536-9  від 16.07.25. «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства», який передбачає ряд важливих змін для ФОП та самозайнятих осіб. З 01.01.26. для ФОП почнуть діяти нові правила подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного соціального внеску (ЄСВ). Підприємці будуть подавати звітність за найманих працівників щоквартально, але з розбивкою по місяцях звітного кварталу. Строк подання - протягом 40 календарних днів після завершення звітного кварталу. З  01.10.25.  для ФОП та інших самозайнятих осіб, які одночасно працюють як наймані працівники у іншого страхувальника за основним місцем роботи чи за сумісництвом, запроваджуються пільги зі сплати ЄСВ. Вони звільняються від сплати ЄСВ за себе за місяці, за які роботодавцем було сплачено ЄСВ у розмірі не менше від мінімального страхового внеску, як за найманого працівника. Якщо сума ЄСВ буде менша за розмір мінімального страхового внеску, то ФОП має сплатити ЄСВ за себе самостійно. Мається на увазі не доплата різниці до мінімального розміру, а сплата повної суми мінімального страхового внеску.Закриття ФОП у 2025 році: перевірки, терміни та винятки

Докладніше:

Закон України №4536-9

З 1 жовтня монети номіналом 10 копійок будуть поступово вилучатися!

​​Національний банк України розглядає можливість поступового вилучення з готівкового обігу монет номіналом 10 копійок з 1 жовтня 2025 року. Також припиниться їх карбування та поповнення готівкового обігу. Проте ці розмінні монети і надалі залишатимуться в обігу (до прийняття рішення про їх остаточне вилучення). Банки, як і раніше, зможуть приймати монети номіналом 10 копійок від громадян та бізнесу для зарахування на рахунки, вклади та для виконання платіжних операцій. Водночас, потрапляючи в банки, такі монети більше не повертатимуться в обіг, а вилучатимуться та передаватимуться до НБУ для подальшого їх перерахування та утилізації. Якщо під час готівкових операцій немає монет номіналом 10 копійок, застосовуватимуться правила округлення загальних сум у чеку (як це було під час вилучення з обігу монет номіналами 1, 2, 5 і 25 копійок). Під час безготівкових розрахунків округлення не здійснюватиметься! Наразі НБУ розпочав громадське обговорення цієї ініціативи.

Докладніше:

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки