Неведення обліку товарів передбачає фінансову відповідальність.
13 жовтня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці
Податківці оновили План-графік документальних перевірок.
6 жовтня 2023 року на сайті Державної податкової служби України розміщено оновлений План-графік проведення документальних перевірок платників податків на 2023 рік. Цього разу зміни Плану-графіка відбулися у розділах:
- Розділ 1 «Документальні планові перевірки платників-податків – юридичних осіб» (станом на 05.10.23.);
- Розділ 2 «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» (станом на 05.10.23.);
- Розділ 3 « Документальні планові перевірки фізичних осіб» (станом на 03.10.23.).
Залишили без змін Розділ 4 « Документальні планові перевірки платників податків –юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (станом на 07.08.23.).Відкрили ФОП на спрощеній системі: які наступні дії
Мінфін оновив декларацію з туристичного збору.
Міністерство фінансів України Наказом №506 від 20.09.23. «Про внесення змін до форми Податкової декларації з туристичного збору» вніс зміни до форми Податкової декларації з туристичного збору. Зміни внесено з метою спрощення податкової звітності з туристичного збору у зв’язку з автоматизацією процедури приймання та обробки податкової звітності. До декларації внесено зміни у частині виключення з неї:
- рядків щодо визначення суми пені;
- приміток до рядків щодо порядку обчислення суми пені;
- позиції «Ця частина Податкової декларації заповнюється посадовими особами контролюючого органу».
Крім того, до приміток у Податковій декларації та додатку до неї вноситься зміна, яка усуває неоднозначність визначення кількості додатків до Податкової декларації. Цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.
Застосування штрафів за недостовірну інформацію про бенефіціарів в ЄДР відтермінували.
З 1 жовтня мала б запрацювати процедура повідомлення Мін’юсту про виявлення розбіжностей у відомостях про кінцевих бенефіціарних власників (КБВ) та структури власності і застосовуватися штрафи за недостовірні подані дані.
Але Мін’юст змінив своє рішення та Наказом №3445/5 від 27.09.23. «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 12 липня 2023 року №2542/5» вніс зміни до Наказу №2542/5 від 12.07.23. «Про затвердження Порядку повідомлення держателя Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань про виявлення розбіжностей між отриманими суб’єктом первинного фінансового моніторингу в результаті здійснення належної перевірки та розміщеними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юридичної особи», щодо Порядку повідомлення Мін’юсту про виявлення розбіжностей в ЄДР інформаціїї про кінцевих бенефіціарних власників (КБВ), який мав би запрацювати з 1 жовтня 2023 року. Відповідно до внесених змін, Порядок набере чинності з 1 грудня.
Також з цієї дати не запрацює обов’язок суб’єктів первинного фінмоніторингу повідомляти держреєстраторів про недостовірність інформації про КБВ або структуру власності юрособи та підтвердити зазначені відомості, оскільки Наказом №3463/5/523 від 28.09.23. « Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 10 липня 2023 року №2513/5/378» внесено зміни до Наказу №2513/5/378 від 10.07.23. «Про затвердження Порядку передачі держателем Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань інформаціїї про розбіжності між відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юридичної особи, отриманими суб’єктом первинного фінансового моніторингу в результаті здійснення належної перевірки юридичної особи, та відповідними відомостями, розміщеними в зазначеному реєстрі, та про суб’єкта первинного фінансового моніторингу, яким виявлено такі розбіжності, до спеціально уповноваженого органу» щодо перенесення строку початку дії цього Наказу на 1 грудня. Отже і процедура застосування штрафів за недостовірні дані почне діяти з 1 грудня.
Цю інформацію підтвердив і Мін’юст.
Верховній Раді України рекомендують прийняти за основу Законопроект щодо підтримки волонтерської діяльності.
Комітет з питань молоді і спорту розглянув Законопроект №10040 від 13.09.23. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підтримки волонтерської діяльності в умовах воєнного стану».
Законопроектом пропонується внести зміни до ст.165 ПКУ з метою визначити такими, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків:Податки для блогерів у 2023 році
- сум одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми, каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги при здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації, яка надається згідно із Законом «Про волонтерську діяльність»;
- витрат неприбуткової організації, що залучає до своєї діяльності волонтерів, або іншої неприбуткової організації, яка виступає в ролі страхувальника, на страхові платежі (страхові внески, премії) у межах договорів страхування життя і здоров’я волонтерів на період провадження ними волонтерської діяльності.
Комітет з питань молоді і спорту прийняв рішення рекомендувати ВРУ прийняти за основу Законопроект №10040 з урахуванням пропозицій Комітету.
Неведення обліку товарів передбачає фінансову відповідальність.
Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що ст. 20 Закону про РРО (№265/95-ВР від 06.07.95. із змінами « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ») передбачено, що до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів у місці продажу, за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі вартості таких товарів за цінами їх реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Однак ці вимоги не поширюються на фізичних осіб- підприємців, які є платниками ЄП та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Що заборонено пересилати поштою: новий Перелік від Кабінету Міністрів.
Постановою Кабінету Міністрів України №958 від 08.09.23. «Про затвердження переліку вкладень, заборонених до пересилання у поштових відправленнях, і Порядку вилучення вкладень, заборонених до пересилання, із поштових відправлень та розпорядження ними» затверджено Перелік вкладень, заборонених до пересилання у поштових відправленнях. Заборонено пересилати:ФОП на єдиному податку: заборони в 2023 році
- вогнепальну зброю усіх видів, основні частини зброї, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, холодну зброю та інші предмети, спеціально призначені для нападу та оборони, бойові припаси, тощо;
- наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, їх аналоги;
- токсичні та радіоактивні речовини, ртуть, кислоти, струйні, їдкі речовини;
- тварин та отруйні рослини;
- національну валюту (крім нумізматичних монет та їх колекцій), іноземну валюту;
- харчові продукти, строк придатності яких не перевищує 10 днів;
- алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5% об’ємних одиниць, тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, тощо.
У міжнародних поштових відправленнях забороняється також пересилати:
- дозволи на право носіння зброї, трудові книжки, військові квитки, документи, що посвідчують особу (крім пересилання в реєстрованих міжнародних поштових відправленнях на період дії воєнного часу паспортів громадянина України для виїзду за кордон, паспортів громадянина України, тощо).
Докладніше: Постанова №958
Українські підприємці можуть підключити ПРРО «Каса» Приват Банку через смартфон та додаток «Термінал» без додаткових комісій.
Як повідомив керівник напрямку еквайрингу Приват Банку С. Макаренко, з урахуванням обов’язкового з 1 жовтня використання розрахункових операцій торговцями ФОП 2- 4 груп спрощеної системи оподаткування, доступність послуги та багатофункціональність робить ПРРО «Касу» оптимальним варіантом для різних сфер торгівлі, в першу чергу невеликих точок продажу. «Підключивши сервіс у додатку «Термінал» на смартфоні, ви отримуєте еквайринг, програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) та інші послуги без додаткової абонплати банку», - повідомляє С. Макаренко.
Усе що потрібно, це зареєструватися у сервісі ПРРО «Каса», завантажити додаток «Термінал» та обрати ПРРО від Приват Банку у налаштуваннях. Підключення, реєстрація в податковій та налаштування відбувається без відвідування відділення банку в онлайн кабінеті «Каса». Кабінет також надає можливість в онлайн режимі стежити за роботою сервісу та отримувати інформацію по реалізації, вносити зміни в перелік товарів та послуг, формувати звіти та інше.
Сервіс «Каса» безкоштовний і вже врахований до тарифу з еквайрингу: 1,3% від транзакції для користувачів додатку «Термінал».
Як анулювати ПДВ –реєстрацію, якщо платник перебуває на обліку у зоні бойових дій.
Головне управління ДПС у Київській області роз’яснило, що відповідно до п.184.3 ПКУ, контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника ПДВ за його заявою про анулювання реєстрації. При цьому платник податку має відповідати вимогам п.184.1 ПКУ. Щоб анулювати реєстрацію, платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою №3-ПДВ.
Форма заяви наведена у додатку №3 до Положення про реєстрацію платників ПДВ, що затверджений Наказом Мінфіну №1130 від 14.11.14. із змінами «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість».
Нагадаємо, що під час дії воєнного стану, територіальні органи ДПС, які розташовані у зоні проведення бойових дій, не можуть повноцінно працювати, тому їх повноваження закріплені за іншими територіальними органами. Суб’єкт господарювання, який перебуває на обліку в зоні бойових дій і хоче анулювати ПДВ – реєстрацію може подати заяву в електронній формі за формою №3-ПДВ. При цьому, у розділі 1 заяви варто зазначити назву контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку. Таку заяву розглядатиме територіальний орган ДПС, за яким закріплено повноваження щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ того органу ДПС, у роботі якого встановлено простій.