Як ФОП 1–2-ї груп отримати допомогу на дітей, РРО і дропшипінг

10 травня 2020 Стане у пригоді для: Підприємці

Хто має право на виплату: тільки ФОП-єдинники 1–2-ї груп на кожну дитину до 10 років включно. У вас не повинно бути заборгованості з ЄСВ за 2019 рік.

Як ФОП 1–2-ї груп отримати допомогу на дітей

Постанова КМУ № 329 набула чинності 5 травня, а це означає, що вже можна звертатися для оформлення допомоги.

Хто має право на виплату: всі ФОП-єдинники 1–2-ї груп на кожну дитину до 10 років включно. Крім тих, хто одержує компенсацію послуги «муніципальна няня» (щомісячна компенсація за найм няні для дітей до 3 років у розмірі 1779 грн).

Для ФОП 3-ї групи та ФОП на загальній системі така допомога не передбачена.

Умова для отримання: у вас не має бути заборгованості зі сплати ЄСВ за всі місяці 2019 року. Якщо зареєструвалися в 2020 році, на цю допомогу претендувати не можете.

Якщо обоє з батьків — ФОП. Отримати допомогу може хтось один з батьків (опікунів), на кожну дитину до 10 років включно.

Розмір допомоги:

  • на дітей до 6 років — 1779 грн;
  • від 6 до 10 років — 2218 грн.

Куди звертатися, щоб отримати допомогу. До управління з питань соцзахисту за місцем реєстрації або місцем проживання ФОП. Не можна звернутися за обома адресами, якщо вони різні: соцзахист перевірятиме цю інформацію. У сільській місцевості заяви прийматимуть виконкоми місцевих рад.

На який рахунок перерахують гроші. Потрібно відкрити рахунок у банку для одержання допомоги (картка для соцвиплат). Свій особистий рахунок фізособи або рахунок ФОП указувати не можна.

Заява на призначення допомоги на дітей ФОП 1–2-ї груп

До управління соцзахисту треба подати:

  • заяву (за формою з Порядку № 329), документи, що підтверджують право на одержання допомоги;
  • копії свідоцтв про народження дітей до 10 років;
  • довідку з Пенсійного фонду про сплату ЄСВ за 2019 рік (за формою ОК-7). Отримати її можна онлайн, через портал послуг ПФУ, якщо є ЕЦП.
  • якщо допомогу отримує опікун — копію рішення місцевої ради об'єднаної територіальної громади чи суду про встановлення опіки.

Якщо потрібні документи не подасте, у вас запитають їх додатково, подати треба протягом одного місяця з дня звернення за призначенням допомоги на дітей, таку допомогу призначають із місяця звернення.

Як подати:

  • у паперовій формі (можна надіслати поштою рекомендованим листом з описом вкладення);
  •  в електронній формі — фотокопії, за наявності ЕЦП, на сайті dopomoga2fop. «Дія» анонсувала, що подати заяву для отримання допомоги на дітей можна буде і через цей сервіс за посиланням. Щоправда, наразі він не працює. 

Скільки розглядають документи: три робочих дні з моменту одержання.

Як дізнатися, що допомогу призначили або відмовили в її видачі: вам видадуть або надішлють письмове повідомлення. Допомогу на дітей призначають з місяця звернення. При цьому зазначено, що її призначають на період карантину і місяць після його скасування.

Податківці спробували пояснити, чи потрібен РРО при дропшипінгу

Податківців запитали, чи потрібно використовувати РРО при здійсненні діяльності з дропшипінгу. 

Вони спробували відповісти, цитуємо: СПД, які здійснюють розрахункові операції за товари, які оплачують через інтернет, з 01.01.2021 р. зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (послуги) через фіскалізований РРО і видавати покупцю чек РРО на суму покупки із зазначенням найменування товарів (послуг), ціни та обліку їх кількості (ІПК ДПС № 1762/ІПК/03-20-05-05-06).

Таксист на загальній системі повинен використовувати РРО

Податківці наполягають, що суб'єкти господарювання на загальній системі в автомобілях таксі при розрахунках готівкою з пасажирами мають використовувати належним чином зареєстровані РРО, зокрема електронний таксометр (ст. 2 ЗУ № 265), роздруковувати чек, що підтверджує здійснення розрахункових операцій. 

З 11 травня запрацює частина бізнесів

Карантин продовжено до 22 травня, але з 11 травня частину обмежень скасують, і деякі бізнеси зможуть працювати:

  • магазини, розташовані в окремих приміщеннях (у Києві — непродовольчі магазини загальною площею до 300 м2, великі ТРЦ поки залишаються закриті);
  • заклади громадського харчування на винос, а також літні майданчики кафе та ресторанів на відкритому повітрі: відстань не менше 1,5 м між місцями, розміщення не більше двох людей за столом);
  • стоматологи, адвокати, аудитори й нотаріуси;
  • перукарні й салони краси;
  • музеї під відкритим небом, бібліотеки (тільки на видачу книг), відкривають парки, сквери та зони відпочинку.

Персонал має бути забезпечений засобами індивідуального захисту, працювати потрібно за умови обов'язкового дотримання правил безпеки. Клієнти можуть заходити до приміщення в масці, у тому числі виготовленій самостійно.

Рекомендації для food-бізнесу щодо запобігання поширенню COVID-19 на виробництві розробили Мінекономіки та Держспоживслужба. З документом можна ознайомитися за посиланням

Обмеження щодо сум розрахунків, якщо СПД вносить готівку в касу банку для перерахування на рахунок одержувача

Податкова роз'яснила: якщо СПД вносить готівку в касу банку для перерахування на рахунок одержувача, на таку операцію обмеження граничної суми готівкових розрахунків не поширюється.

Про які розміри сум ідеться. СПД має право проводити готівкові розрахунки протягом одного дня за одним або декількома платіжними документами:

  • з іншими СПД — у сумі до 10 тис. грн включно;
  • з фізособами — до 50 тис. грн включно.

Якщо знімаєте готівку з рахунку для розрахунків готівкою з фізособою, банк може запитати, а ви зобов'язані надати підтвердні документи, на підставі яких проводите розрахунок.

Платежі, що перевищують граничні суми, проводяться через банки / небанківські фінустанови (з ліцензією на переказ коштів у нацвалюті без відкриття рахунку) у вигляді переказу з поточного рахунку платника на поточний рахунок одержувача або внесення коштів у банк для подальшого їх переказу на поточні рахунки. При цьому кількість СПД і фізосіб, з якими здійснюються розрахунки готівкою, протягом дня не обмежена.

Обмеження стосується розрахунків за товари, придбані на господарські потреби за рахунок готівки, отриманої за допомогою платіжної картки (п. 6 розд. II Положення № 148). 

Витрати на створення сайту, домен і хостинг

ДПС роз'яснила: витрати платника на розробку сайту і його розміщення в інтернеті відносяться до 6-ї групи — інші нематеріальні активи.

Вебсайт належить до об'єктів права інтелектуальної власності (авторського права) (ч. 1 ст. 433 ЦКУ, ст. 8 ЗУ № 3792-XII).

Згідно з п. 8 МСБО 38 «Нематеріальні активи» і п. 4 П(С)БО 8 «Нематеріальні активи», нематеріальний актив — немонетарний актив, який не має фізичної субстанції, матеріальної форми та може бути ідентифікований.

Податковий кодекс визначає шість груп нематеріальних активів, щодо яких нараховується амортизація (п. 138.3 ПКУ). У податковому обліку до групи 6 входять інші нематеріальні активи (право на ведення діяльності, використання економічних та інших привілеїв тощо).

Розробка сайту, реєстрація доменного імені та хостинг відносяться до 6-ї групи, розрахунок амортизації здійснюється відповідно до п. 138.3 ПКУ

В Україні хочуть запустити вільну економічну зону для IT і креативного бізнесу

Міністерство цифровий трансформації представило концепцію проекту «Дія Сіті», яку планується реалізувати протягом 5–10 років, пише AIN.

Що це: економічна модель, на якій будуть тестувати спрощені правила ведення бізнесу. Передбачається, що тестувати модель будуть IT-компанії та бізнеси сфери креативної економіки.

Хто зможе стати резидентом: компанії з реальним штатом працівників, втім, яка мінімальна кількість людей має бути, поки не озвучується.

Обмеження за рівнем зарплати: обговорюється планка близько $ 1500 на місяць.

Компанія повинна мати істотну частку експорту своїх товарів / послуг.

Сфери діяльності резидентів: тільки компанії зі специфічними КВЕД.

Що з податками: передбачається, що в «Дія Сіті» буде всього два типи податків: 10% податок на виведений капітал, а також податок на працю — 10%.

Обговорюються можливі форми працевлаштування в рамках «Дія Сіті». Ініціативна група пропонує дозволити працевлаштування за КЗпП, так і співпрацю з ФОП. В обох випадках сума податку повинна звестися до 10% від прибутку: 5% заплатить працівник, 5% — компанія.

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки