Куточок споживача в салоні краси

20 серпня 2019 Стане у пригоді для: Підприємці

Де взяти куточок споживача, які документи розмістити, як штрафують за неактуальну інформацію або якщо куточка зовсім немає.

Клієнтка зробила зауваження, що в салоні немає куточка покупця, говорить, що обов'язково повинен бути, а я читала, що їх скасували. Ми щойно відкрилися, все робимо самі, підкажіть, що має бути в цьому куточку.

Слушне зауваження ви отримали від клієнтки. Куточок споживача в салонах краси, перукарнях, манікюрних студіях обов'язково повинен бути. А скасували обов'язкове використання книги скарг і пропозицій, яку раніше розміщували в куточку.

Навіщо взагалі потрібен куточок споживача — для ваших клієнтів, щоб вони могли ознайомитися з інформацією, а ще за скаргами клієнтів до вас можуть прийти представники управління у справах захисту прав споживачів, вони точно перевірять, чи все у вас на місці.

Як правильно брати аванс, якщо ти стиліст

Купити готовий

Куточок споживача або куточок покупця можна знайти в інтернет-магазинах.

Можна купити готовий, замовити з індивідуальним дизайном і логотипом вашого салону або зробити самому з фанери чи пластику.

У продажу є готові куточки з ПХВ, акрилу та інших матеріалів, обов'язково з кишеньками для документів, із кріпленнями. Вартість найпростішого стартує від 270 грн, чим більше кишень для документів і якісніший матеріал, тим дорожчий куточок.

Розміщують куточок споживача на видному місці, щоб він був помітний для ваших клієнтів, в салоні це може бути місце біля стійки адміністратора. Якщо приміщення невелике — просто на видноті.

Що має бути в куточку споживача

  1. Обов'язкова вимога для всіх бізнесів — інформація про ФОП: ПІБ, адреса, номер телефону на аркуші формату А4. Копія виписки з Єдиного держреєстру про те, що ви підприємець, витяг із реєстру єдинників, щоб у разі потреби підтвердити, що РРОРеєстратор розрахункових операцій (касовий апарат). використовувати не зобов'язані (п. 10 Порядку № 833).
  2. З 2019 року більше не обов'язково використовувати книгу відгуків і пропозицій, але ви можете купити і розмістити.
  3. Інформація про працівників: ПІБ і посада, кваліфікація.
  4. Адреси й номери телефонів органу захисту прав споживачів у вашому місті й телефони місцевої виконавчої влади.
  5. Перелік послуг салону з актуальними цінами; якщо продаєте косметичні засоби, на них теж має бути прайс.
  6. Відомості про препарати й обладнання, яке використовуєте в роботі. Ще у вас повинні бути документи (щоб на запит клієнта чи в конфліктній ситуації підтвердити, що використовуєте в роботі сертифіковані матеріали), можете розмістити їх у куточку, а можна і не розміщувати.
  7. Сертифікати (якщо маєте).
  8. Гарантійні зобов'язання виконавця послуг (за яких умов і обставин повертаєте гроші клієнтам).

Нормативка. Можна розмістити у вигляді роздруківок або купити готові брошури.

Готовий пакет документів для куточка можна купити в магазинах, де продають бланки і спецлітературу для бухгалтерів.

Важливо, щоб документи були в актуальній редакції, стежте за цим.

Загалом важливо мати напоготові всі документи на випадок конфліктних ситуацій із клієнтами або щоб пред'явити перевіряючим (п. 7 Правил побутового обслуговування).

  1. ЗУ «Про захист прав споживачів» — наявність на куточку обов'язкова, можете роздрукувати із сайту ВР документ повністю або тільки розділи, які стосуються вашої сфери діяльності.
  2. Порядок № 833.
  3. Правила побутового обслуговування населення: тут про права та обов'язки, ваші й вашого клієнта. 
  4. Правила торгівлі непродовольчими товарами, якщо паралельно продаєте в салоні косметику. Перелік товарів, що не підлягають обміну. До нього входить, наприклад, парфумерія, косметика. Він допоможе уникнути суперечок, якщо покупець захоче повернути такий товар належної якості.
  5. Перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких мають відповідати послуги (його можна знайти в Інструкції щодо надання перукарських, манікюрних та педикюрних послуг.
  6. Держстандарт ДСПіН 2.2.2.022-99 «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів», у ньому вимоги до приміщення, роботи майстрів, поводження з інструментами. Можете помістити в куточок документ повністю або витяг. А ще ГСТУ 201-05-97 «Послуги перукарні» й ГСТУ 201-14-99 «Послуги манікюрні та педикюрні». ДСТУ 2375-94 «Побутове обслуговування населення. Терміни та визначення». ДСТУ 4094-2002 «Послуги перукарень. Загальні вимоги». 
  7. Державний класифікатор продукції та послуг

Як здати в суборенду робоче місце

Як можуть оштрафувати, коли куточка немає

Відсутність куточка споживача прирівняне до порушення правил надання послуг, адмінштраф за це — від 17 до 170 грн (ст. 155 КпАП), якщо протягом року вас заскочать на цьому порушенні вдруге, штраф буде від 85 до 459 грн.

Такі самі штрафи застосовують, якщо в куточку немає необхідних нормативних документів або є, але в неактуальній редакції.

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки