Куточок споживача в салоні краси
11 вересня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці
Де взяти куточок споживача, які документи розмістити, як штрафують за неактуальну інформацію або якщо куточка зовсім немає.
Клієнтка зробила зауваження, що в салоні немає куточка покупця, говорить, що обов'язково повинен бути, а я читала, що їх скасували. Ми щойно відкрилися, все робимо самі, підкажіть, що має бути в цьому куточку.
Слушне зауваження ви отримали від клієнтки. Куточок споживача в салонах краси, перукарнях, манікюрних студіях обов'язково повинен бути. А скасували обов'язкове використання книги скарг і пропозицій, яку раніше розміщували в куточку.
Навіщо взагалі потрібен куточок споживача — для ваших клієнтів, щоб вони могли ознайомитися з інформацією, а ще за скаргами клієнтів до вас можуть прийти представники управління у справах захисту прав споживачів, вони точно перевірять, чи все у вас на місці.
Як правильно брати аванс, якщо ти стиліст
Купити готовий
Куточок споживача або куточок покупця можна знайти в інтернет-магазинах.
Можна купити готовий, замовити з індивідуальним дизайном і логотипом вашого салону або зробити самому з фанери чи пластику.
У продажу є готові куточки з ПХВ, акрилу та інших матеріалів, обов'язково з кишеньками для документів, із кріпленнями. Вартість найпростішого стартує від 270 грн, чим більше кишень для документів і якісніший матеріал, тим дорожчий куточок.
Розміщують куточок споживача на видному місці, щоб він був помітний для ваших клієнтів, в салоні це може бути місце біля стійки адміністратора. Якщо приміщення невелике — просто на видноті.
Що має бути в куточку споживача
- Обов'язкова вимога для всіх бізнесів — інформація про ФОП: ПІБ, адреса, номер телефону на аркуші формату А4. Копія виписки з Єдиного держреєстру про те, що ви підприємець, витяг із реєстру єдинників, щоб у разі потреби підтвердити, що РРОРеєстратор розрахункових операцій (касовий апарат). використовувати не зобов'язані (п. 10 Порядку № 833).
- З 2019 року більше не обов'язково використовувати книгу відгуків і пропозицій, але ви можете купити і розмістити.
- Інформація про працівників: ПІБ і посада, кваліфікація.
- Адреси й номери телефонів органу захисту прав споживачів у вашому місті й телефони місцевої виконавчої влади.
- Перелік послуг салону з актуальними цінами; якщо продаєте косметичні засоби, на них теж має бути прайс.
- Відомості про препарати й обладнання, яке використовуєте в роботі. Ще у вас повинні бути документи (щоб на запит клієнта чи в конфліктній ситуації підтвердити, що використовуєте в роботі сертифіковані матеріали), можете розмістити їх у куточку, а можна і не розміщувати.
- Сертифікати (якщо маєте).
- Гарантійні зобов'язання виконавця послуг (за яких умов і обставин повертаєте гроші клієнтам).
Нормативка. Можна розмістити у вигляді роздруківок або купити готові брошури.
Готовий пакет документів для куточка можна купити в магазинах, де продають бланки і спецлітературу для бухгалтерів.
Важливо, щоб документи були в актуальній редакції, стежте за цим.
Загалом важливо мати напоготові всі документи на випадок конфліктних ситуацій із клієнтами або щоб пред'явити перевіряючим (п. 7 Правил побутового обслуговування).
- ЗУ «Про захист прав споживачів» — наявність на куточку обов'язкова, можете роздрукувати із сайту ВР документ повністю або тільки розділи, які стосуються вашої сфери діяльності.
- Порядок № 833.
- Правила побутового обслуговування населення: тут про права та обов'язки, ваші й вашого клієнта.
- Правила торгівлі непродовольчими товарами, якщо паралельно продаєте в салоні косметику. Перелік товарів, що не підлягають обміну. До нього входить, наприклад, парфумерія, косметика. Він допоможе уникнути суперечок, якщо покупець захоче повернути такий товар належної якості.
- Перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких мають відповідати послуги (його можна знайти в Інструкції щодо надання перукарських, манікюрних та педикюрних послуг.
- Держстандарт ДСПіН 2.2.2.022-99 «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів», у ньому вимоги до приміщення, роботи майстрів, поводження з інструментами. Можете помістити в куточок документ повністю або витяг. А ще ГСТУ 201-05-97 «Послуги перукарні» й ГСТУ 201-14-99 «Послуги манікюрні та педикюрні». ДСТУ 2375-94 «Побутове обслуговування населення. Терміни та визначення». ДСТУ 4094-2002 «Послуги перукарень. Загальні вимоги».
- Державний класифікатор продукції та послуг.
Як здати в суборенду робоче місце
Як можуть оштрафувати, коли куточка немає
Відсутність куточка споживача прирівняне до порушення правил надання послуг, адмінштраф за це — від 17 до 170 грн (ст. 155 КпАП), якщо протягом року вас заскочать на цьому порушенні вдруге, штраф буде від 85 до 459 грн.
Такі самі штрафи застосовують, якщо в куточку немає необхідних нормативних документів або є, але в неактуальній редакції.