Відновлена можливість онлайн-реєстрації нерухомості
26 травня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці
Запроваджено процедуру проведення технічної інвентаризації нерухомого майна.
Запроваджено процедуру проведення технічної інвентаризації нерухомого майна. Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову №488 від 12.05.23. «Деякі питання проведення технічної інвентаризації».
Вводяться чіткі правила формування технічних паспортів та інших документів щодо нерухомості. Документообіг здійснюватиметься в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва, а тому буде прозорим та унеможливить стороннє втручання. Цифровізація процесів, які стосуються будівництва, особливо важлива зараз, коли держава розпочала прийом документів для відбудови житла в рамках державних програм. Зокрема, для участі в програмі «є Відновлення». Чітка процедура технічної інвентаризації також спростить комунікацію між фізичними, юридичними особами та органами державної і місцевої влади.
Відновлена можливість онлайн-реєстрації нерухомості: Міністерство юстиції України.
Відновлено надання сервісної послуги з подачі електронних заяв у сфері держреєстрації прав у ДРРП (Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) на об’єкти нерухомого майна, права власності на які виникли та зареєстровані в установленому законом порядку до 01.01.13. (до запровадження ДРРП у 2013 році).
Послуга доступна в м. Луцьк Волинської області, а також в межах 10 регіонів: Львівська, Одеська, Тернопільська, Харківська, Хмельницька, Чернігівська, Закарпатська, Рівненська, Дніпропетровська та Київська області. Перелік регіонів, де діятиме така послуга, буде розширюватися. Для того, щоб онлайн зареєструвати нерухомість, треба:
- на порталі «Дія» обрати послугу «Державна реєстрація прав на нерухоме майно»;
- внести необхідну інформацію та скани документів, підписати заяву електронним підписом;
- реєстратор самостійно надішле запит у БТІ, потім внесе дані у реєстр. Про результат Вас повідомлять листом на електронну пошту.
Реєстрація нерухомості є підтвердженням, що саме Ви законний власник нерухомого майна. В умовах повномасштабної війни онлайн-реєстрація майна набула ще більшої актуальності. Тож внесення відомостей в електронний реєстр допоможе максимально убезпечити Ваші дані.
ДПС України визнає Перелік ТОТ для визначення особливостей розрахунку податків та зборів.
6 травня 2023 року набув чинності Закон України №3050-9 від 11.04.23. « Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно».
Відповідно до цього Закону Постанова Кабінету Міністрів №1364 від 06.12.22. із змінами «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» може вважатися такою, що встановила порядок Переліку територій.
Отже, Перелік територій, затверджений Наказом Мінреінтеграції №309 від 22.12.22. «Про затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» може застосовуватися при визначенні особливостей оподаткування на відповідних територіях, визначених ПКУ.
Постанова Кабінету Міністрів №1364
«Воєнні» пільги для платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Державна податкова служба України роз’яснила щодо застосування «воєнних» пільг на нерухоме майно.
Відповідно до пп.69.22 п.69 підрозділу 10 розділу 20 «Перехідні положення» ПКУ податок не нараховують та не оплачують:
- 1/ за об’єкти нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України;
- 2/ за знищені об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі даних Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі реєстр майна);
- 3/ за пошкоджені об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості ( як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України) на підставі даних Реєстру майна.
До уваги суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють операції по експорту та імпорту товарів.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до підпункту 69.2 п.69 підрозділу 10 розділу 20 «Перехідні положення» ПКУ органам ДПС надано право проведення документальних позапланових перевірок платників податків, по яким отримано податкову інформацію, яка свідчить про порушення валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями. Тобто, суб’єкти господарської діяльності, які здійснюють операції з експорту та імпорту товарів, повинні надавати до обслуговуючого банку документи в повному обсязі, які необхідні для здійснення валютного нагляду за дотриманням граничних строків розрахунків.
Своєчасне надання резидентами до банку необхідних документів про зовнішньоекономічні операції зменшить кількість повідомлень НБУ про факти порушень, як наслідок, зменшить кількість перевірок суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Частину українців хочуть звільнити від арешту грошей - подробиці.
Деяким українцям хочуть скасувати заборону блокування грошей.
15 травня 2023 року у Верховній Раді України зареєстровано законопроект №9299 від 15.05.23. « Проект Закону про внесення змін до пункту 10 (2) розділу 13 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження».
Змінами пропонується дозволити тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні окремим категоріям громадян, на кошти яких накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, буде дозволено здійснювати видаткові операції з поточного рахунку без обмежень. Операції буде дозволено здійснювати:
- військовослужбовцям Збройних Сил України;
- співробітникам правоохоронних органів спеціального призначення;
- співробітникам Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.
У разі прийняття, цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Закон України №1404-8 від 02.06.16 із змінами «Про виконавче провадження».
Послуги для ВПО від служби зайнятості.
Між Міністерством соціальної політики, Державною службою зайнятості та Міністерством з питань реінтеграції налагоджена співпраця щодо надання допомоги переселенцям, які виявили бажання шукати роботу. Державна служба зайнятості пропонує ряд сервісів та послуг, спрямованих на сприяння у працевлаштуванні переселенців на новому місці.
Основні програми та послуги служби зайнятості для ВПО:
- послуги з працевлаштування. Самостійний пошук на Єдиному порталі вакансій або підписка на вакансії через чат-боти у Telegram та Viber;
- професійне навчання та надання ваучерів. Служба зайнятості організує професійне навчання безробітних за робітничими професіями, які користуються попитом на ринку праці. Громадяни, які не зареєстровані у службі зайнятості як безробітні, можуть безоплатно отримати від служби зайнятості ваучер на навчання та підвищити свій професійний рівень;
- набуття статусу зареєстрованого безробітного;
- надання грантів для створення або розвитку власної справи. У рамках реалізації урядового проекту «є Робота» служба зайнятості супроводжує дві грантові програми, якими можуть скористатися і ВПО: «Власна справа» та «Грант для ветеранів»;
- надання роботодавцям компенсації за працевлаштування ВПО.
Умови та порядок допуску посадових осіб податкових органів до проведення документальних, виїзних та фактичних перевірок.
Відповідають спеціалісти Головного управління ДПС у Запорізькій області.
Відповідно до абзаців 1-4 п.81.1 ПКУ посадові особи ДПСУ мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених ПКУ, та за умови пред’явлення або надіслання у випадках, визначених ПКУ, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки;
- копії наказу про проведення перевірки;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
У разі відмови у допуску до проведення перевірки чи неможливості її проведення, складається акт, що засвідчує такий факт, та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня.
Керівники і відповідні посадові особи юридичних і фізичних осіб платники податків під час перевірки, що проводиться податківцями, зобов’язані виконувати вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів про оподаткування і підписати акт (довідку) про проведення перевірки та мають право надати заперечення на цей акт (довідку).