Військовий збір за ФОП сплачуємо все ж з січня 2025 року
27 грудня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці
Як будемо працювати та відпочивати у січні 2025 року.
Вже скоро настане Новий рік 2025 - улюблене сімейне свято для всіх українців. Більшість людей хоче відзначити цю дату разом з рідними, але через війну не у всіх буде така можливість. Новий рік 2025 настане в середу 1 січня. Згідно зі ст.73 КЗпП України, цей день має бути вихідним для всіх працюючих українців. Проте воєнний стан в Україні наразі продовжено до 8 лютого 2025 року. У період дії воєнного стану не застосовуються норми ст.71-73 КЗпП (святкові і неробочі дні). Це означає, що офіційних святкових та неробочих днів в Україні немає. При цьому графік роботи та час відпочинку роботодавець встановлює самостійно.Національний класифікатор професій змінився: що врахувати в роботі
Важливі показники для підприємців у 2025 році.
Податківці Головного управління ДПС у Донецькій області поділилися інформацією про важливі показники для підприємців на 2025 рік:
· мінімальна заробітна плата помісячно (МЗП) - 8 000 грн; погодинно - 48 грн;
· прожитковий мінімум для працездатних осіб (ПМ) - 3028 грн;
· єдиний податок (ЄП) для платників 1 групи (10% ПМ) - 302,8 грн;
· ЄП для платників 2 групи (20% МЗП) - 1600 грн;
· ЄП для платників 3 групи 3% або 5% від доходу;
· військовий збір (ВЗ) для платників ЄП 1,2 та 4 групи (10% від МЗП) - 800 грн;
· ВЗ для платників 3 групи (1% від доходу) - 1% від доходу;
· Річний дохід для платників ЄП 1 групи (167 розмірів МЗП) - 1 336 000 грн;
· Річний дохід для платників ЄП 2 групи (834 розмірів МЗП) - 6 672 000 грн;
· Річний дохід для платників ЄП 3 групи (1167 розмірів МЗП) - 9 336 000 грн;
· Максимальна база нарахування ЄСВ (20 розмірів МЗП) - 160 000 грн;
· Максимальний ЄСВ (160 000 × 22%) - 35 200 грн;
· Мінімальна база нарахування ЄСВ - 8 000 грн;
· Мінімальний ЄСВ (8 000 × 22%) - 1760 грн.
Перелік державних послуг, що надаються після кібератаки.
Відповідають спеціалісти Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиціїї (м. Київ). Нещодавно (19.12.24.) відбулася наймасштабніша за останній час кібератака на державні реєстри України, які знаходяться в компетенції Міністерства юстиції. Фахівці працюють цілодобово для якнайшвидшого відновлення сервісів. Завершується підготовчий етап відновлення інфраструктури. Посилено кіберзахист. Є резервні копії даних, що гарантує повне відновлення всіх сервісів. Очікується, що роботу реєстрів відновлять упродовж двох тижнів. Запроваджено тимчасові механізми на базі паперових носіїв. Усі дії, здійснені поза реєстрами, будуть внесені до системи після відновлення. Інформацію про порядок надання послуг можна знайти на офіційних ресурсах Міністерства юстиції та міжрегіональних управлінь юстиції. Які послуги доступні:
- Реєстрація актів цивільного стану (ДРАЦС): здійснюється в паперовій формі. Онлайн-послуги (подання заяв, отримання витягів, «єМалятко», апостиль) тимчасово недоступні. ЦНАП не надають відповідних послуг.
- Нотаріуси: проводять дії, які не потребують доступу до реєстрів, з використанням спеціальних бланків. Дані вносяться до реєстрів пізніше.
- Банкрутство: відомості надаються у формі інформаційних листів за відповідними запитами. Надсилати електронні запити можна на електронну пошту Центральна юстиція: zvernennya.just@gmail.com
- Виконавче провадження: працюють альтернативні механізми, включаючи паперові постанови, перевірка майнового стану боржників на місці, накладення/зняття арештів на грошові кошти.
- ·Реєстрація нерухомості та бізнесу: Реєстрація прав на нерухомість, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань припинена через неможливість роботи без доступу до реєстрів. Проте фахівці надають відповідні консультації та залишаються на звʼязку, аби підготувати документи для реєстрації, коли відновиться робота реєстрів.
Мінфін перенесе початок застосування нових фіскальних чеків на 1 березня 2025 року.
Міністерство фінансів України Наказом №601 від 22.11.24. «Про внесення змін до наказу
Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року №13» змінило форми фіскальних чеків та внесло правки до:
- Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів;
- Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок);
- Інструкції щодо заповнення Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за формою №ЗВР-1.
Зокрема, передбачено можливість зазначення у фіскальному чеку спрощеної назви товару, встановлення визначення платіжного термінала, поєднаного з РРО, а також внесення низки технічних правок до Положення №13 (Наказ Мінфіну №13 від 21.01.16.). Відповідно до Наказу №601 формувати чеки за старою формою дозволено тільки до 01.01.25. (в окремих випадках магазинам безмитної торгівлі до 16.03.25.). А після 1 січня 2025 року у разі видачі фіскального чека за старою формою, такий чек не вважатиметься розрахунковим документом і торговця можуть оштрафувати.
Команда депутата Н. Южаніної звернулася до Мінфіну та переконала його в необхідності внесення змін до Наказу №601, яким такий перехідний період було встановлено до кінця цього року. «До 1 березня 2025 року буде продовжено перехідний період, коли можна буде видавати фіскальні чеки за старою формою»,- пише Южаніна у Телеграм-каналі:Комісія для єдиноподатників: що варто знати
Цю інформацію підтвердив Мінфін та підготував проект Наказу, яким запропоновано продовжити до 1 березня 2025 року перехідний термін для запровадження нових вимог до форми та змісту розрахункових документів.
Докладніше пише журнал «Дебет-Кредит» на своєму сайті:
Військовий збір за ФОП сплачуємо все ж з січня 2025 року
Законопроект 9319 сьогодні, 25 грудня, підписав президент. А значить він набере чинності в цьому році. А значить військовий збір в 2024 році сплачувати за ФОП не потрібно
Президент Зеленський підписав законопроєкт №9319, який, зокрема, передбачає скасування збільшення податків "заднім числом" для ФОП.
Про це йдеться в картці законопроєкту.
Законопроєкт вносить корективи до оподаткування винагород за гіг-контракти у резидентів "Дія.Сіті". Для резидентів зі статусом стартапу - скасування норми про незастосування пільгової ставки ПДФО 5 % та мінімального ЄСВ до доходів спеціалістів, якщо кількість таких осіб у резидента "Дія.Сіті" становить менше ніж 9 осіб.
Окрім цього, у документ було внесено низку правок:
- Змінено дату запровадження нових податків для ФОПів та юросіб єдиного податку "заднім числом" з 1 жовтня 2024 року на 1 січня 2025 року.
- Правка передбачає зниження ставки рентної плати для видобування каоліну.
- До кінця війни підприємці не будуть штрафуватись за неподання звітів щодо контрольованих іноземних компаній (КІК).
Зазначається, що ця зміна дати не стосується банківських установ.
Зміни в оподаткуванні платників податку на прибуток, які провадять діяльність з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі.
Податківці Головного управління ДПС в Івано-Франківській області повідомляють, що платники податку на прибуток, які здійснюють діяльність з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі з 1 січня 2025 року сплачують авансові внески з податку на прибуток підприємств у фіксованій сумі визначеній у євро (замість мінімальних заробітних плат). Починаючи з січня 2025 року авансовий внесок з податку на прибуток за кожен пункт обміну іноземної валюти сплачується у розмірі:
а) еквівалентному 600 євро згідно з офіційним курсом гривні, встановленим НБУ на перше число першого місяця календарного кварталу в якому відбувається сплата авансового внеску, за кожний пункт обміну іноземної валюти, розташований у населеному пункті (крім м. Києва), чисельність населення якого перевищує 50 тисяч, за статистичними даними чисельності населення України, розміщеними на веб-сайті центрального органу виконавчої влади в галузі статистики станом на 1 січня року, що передує поточному року;
б) еквівалентному 700 євро згідно з офіційним курсом гривні, встановленим НБУ на перше число першого місяця календарного кварталу, в якому відбувається сплата авансового внеску, за кожний пункт обміну іноземної валюти, розташований у м. Києві;
в) еквівалентному 200 євро згідно з офіційним курсом гривні, встановленим НБУ на перше число першого місяця календарного кварталу, в якому відбувається сплата авансового внеску, за кожний пункт обміну іноземної валюти, розташований в інших, крім передбачених підпунктами «а» та «б», населених пунктах або за межами населених пунктів.
Механізм сплати авансового внеску за кожний пункт обміну іноземної валюти для платників податку на прибуток підприємств, які здійснюють діяльність з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі залишився без змін.
Товарно-транспортна накладна: нові правила заповнення.
Міністерство розвитку громад та територій України Наказом №1332 від 14.11.24. «Про затвердження Змін до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» внесло зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.97. із змінами «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» та форми товарно-транспортної накладної (ТТН) (додаток 7 до Правил). Розглянемо ключові зміни у новій формі ТТН:
- Стандартизація відомостей про транспортний засіб. Більше не потрібно самостійно додавати рядки для зазначення габаритів та ваги авто. Ця інформація тепер зазначається у визначених полях на першій сторінці.
- Спрощення відомостей про учасників перевезення, надалі у ТТН не будуть відображатись дані про замовника. Також уніфіковано формат даних про учасників процесу обміну ТТН.
- Зміни в термінології: Наказом оновлено визначення ТТН, вантажовідправник та вантажоодержувач, а також додано визначення перевізника.
- Розширення відомостей про вантаж. У ТТН доповнено таблицю «Відомості про вантаж».
Наказ №1332 набуде чинності з дня його опублікування. Ознайомитися з новою формою ТТН та Наказом №1332 можна за посиланням:
Наказ Міністерства транспорту №363
В Україні з’явиться єдина картка для виплати державної допомоги - Дія.Картка.
Міністерство цифрової трансформації разом з українськими банками створили єдину Дія.Картку, на яку можна буде отримувати усі виплати від держави. Про це повідомив міністр цифрової трансформації М. Федоров у Телеграм-каналі:Податкові перевірки та їх види: кого з ФОП найчастіше перевіряють податківці
«Створили картку разом із банками, щоб вам було зручніше отримувати виплати від держави. Наша філософія - безперервно створювати зручні продукти й упорядковувати, вдосконалювати навіть те, що запускали раніше. Замість кількох різних карток - один зручний інструмент. Тож згодом вам більше не доведеться випускати щоразу нові картки для отримання допомоги чи інших державних виплат. До речі, сьогодні стартувала перша послуга на Дія.Картці - єКнига. Плануємо надалі перевести виплати єПідтримки, включно з тими, що були у 2021–2023 роках. І вже цього місяця запустимо ще одну соціальну виплату. Зараз Дія.Картку можна відкрити в кількох банках, які першими долучилися: ПриватБанк, А-банк, Акордбанк, Глобус банк, monobank. Із часом на Дія.Картці буде більше державних програм з «фарбованими» коштами для цільових виплат. Також розшириться список банків, зараз ще три на етапі під’єднання - очікуємо Банк Кредит Дніпро, Sense та Bank 3/4», - уточнює міністр Федоров. Про це також пише і газета «Економічна правда».