Які види робіт роботодавець може визначити для виконання дистанційно
25 серпня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці
Воєнний стан та загальну мобілізацію продовжено до 16 листопада.
17 серпня офіційно опубліковані в «Голосі України» №164 та набрали чинності Закони:
- Закон №3275-9 від 27.07.23. « Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» (законопроект №9532);
- Закон №3276-9 від 27.07.23. « Про затвердження Указу Президента України «Про продовження стану проведення загальної мобілізації» (законопроект №9533).
Також опубліковано відповідні Укази щодо продовження воєнного стану та загальної мобілізації. Ними передбачено продовження воєнного стану та загальної мобілізації з 05 годин 30 хвилин 18 серпня строком на 90 днів.Як вибрати КВЕД у 2023 році
Отже, дію воєнного стану та загальної мобілізації продовжено до 05 годин 30 хвилин 16 листопада 2023 року.
Прогнозні показники мінімальної зарплати та повернення індексації у 2024 році.
Міністерство фінансів України у Листі №04110-08-2/21527 від 07.08.23. до головних розпорядників коштів державного бюджету направив прогнозні показники для складання бюджетних запитів на 2024-2026 роки.
Прогноз від Мінфіну:
- з 1 січня 2024 року – 7100 грн; з 1 липня 2024 року – 8000 грн;
- з 1 січня 2025 року – 8370 грн;
- з 1 січня 2026 року – 8956 грн.
Посадовий оклад працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:
- з 1 січня 2024 року – 3195 грн; з 1 липня 2024 року – 3600 грн;
- з 1 січня 2025 року – 3766 грн;
- з 1 січня 2026 року – 4030 грн.
За прогнозами Мінфіну планується повернення індексації грошових доходів, яка має здійснюватися в межах оплати праці працівників бюджетної сфери на 2024 рік.
Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення має здійснюватися наростаючим підсумком починаючи з 1 січня 2024 року.
Пом’якшені вимоги до платіжних операцій з готівкою через ПТКС.
Національний банк України актуалізував вимоги до надавачів платіжних послуг та інших комерційних агентів під час виконання операцій із внесення готівки через ПТКС.
По-перше, НБУ доповнив перелік виключень та дозволив не підтверджувати за допомогою мобільного телефона здійснення платіжних операцій з готівкою через ПТКС, якщо це стосується операцій:Найпоширеніші помилки ФОП у 2023 році
- внесення готівки через ПТКС для поповнення рахунку, до якого випущено платіжну картку, за умови одночасного дотримання кількох умов (зокрема в разі забезпечення ПТКС її зчитування та подальшого коректного введення ПІН-коду картки або підтвердження операції банком-емітентом картки);
- оплату послуг мобільного зв’язку на суму, що не перевищує 200 грн (протягом одного місяця за один номер мобільного телефону) в межах одного надавача платіжних послуг.
По-друге, регулятор уточнив вимоги щодо використання одноразового пароля під час здійснення операцій з унесення готівки, зокрема, зобов’язав надавачів платіжних послуг вживати заходів щодо неможливості отримання іншими особами одноразового пароля.
Відповідні зміни передбачені Постановою Правління НБУ №97 від 10.08.23. « Про затвердження Зміни до Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні», що набирає чинності з 12 серпня 2023 року.
Нагадаємо, що з 1 серпня 2023 року діють нові вимоги до здійснення операцій із внесення готівки через ПТКС.
ПТКС-програмно-технічний комплекс самообслуговування.
Отримання витягу з реєстру платників ПДВ є необов’язковим, а його вимога є безпідставною: відповідь ДПС.
Свідоцтво про реєстрацію особи платником ПДВ та свідоцтво про реєстрацію як суб’єкта спеціального режиму оподаткування скасовано Законом України №657-7 від 24.10.13. «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких питань». Про це нагадали фахівці ГУ ДПС у Львівській області. Водночас, надано право платникам ПДВ за запитом отримувати витяги із реєстру платників ПДВ в контролюючих органах.
Оскільки отримання витягів з реєстру платників ПДВ не є обов’язковим для платників, контролюючі органи не мають підстав вимагати їх у платників. Підтвердженням факту реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності платником ПДВ є наявність інформації про таку реєстрацію на офіційному вебпорталі ДПС, яка оновлюється щоденно.
Нюанси проведення перевірок роботи з РРО з 1 серпня: роз’яснення ДПС.
Державна податкова служба України повідомляє, що у зв’язку з прийняттям Закону України №3219-9 від 30.06.23. « Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», інформуємо про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України №265/95-ВР від 06.07.95. із змінами « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог закону №265 з 01.08.23. відновлено стосовно суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор за порушення, вчинені до та під час воєнного стану.
З 01.10.23. застосування штрафних (фінансових) санкцій відновлено стосовно всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з повним скасуванням відповідальності за порушення, вчинені з 01.01.22 по 30.09.23. включно.
Зазначене звільнення від відповідальності та її скасування, відповідно до норм Закону №3219-9, не поширює свою дію на суб’єктів господарювання, що здійснюють торгівлю підакцизними товарами або діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор.
У зв’язку з наведеним вище, ДПС звертає увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства сфери торгівлі, громадського харчування та послуг, до якого належить і Закон №265, не тільки вбереже торговця від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а й стане надійним оберегом від перевірок, які проводить ДПС. Враховуючи викладене, ДПС сподівається на високий рівень правової свідомості суб’єктів господарювання та добросовісне виконання обов’язків платника податків України.
Клієнти Приват Банку можуть перевірити ділову репутацію контрагентів у «Приват 24 для бізнесу».
Приват Банк запустив нову послугу для бізнес-клієнтів «Досьє ділової репутації». Вона дозволяє компаніям та підприємцям більше дізнатися про своїх партнерів по бізнесу, оцінити та звести фінансові ризики співпраці з контрагентами до мінімуму.
Перевірити ділову репутацію своїх українських партнерів (компанії та ФОП) можна у «Приват 24 для бізнесу».
У вебверсії «Приват 24 для бізнесу» в каталозі послуг виконайте пошук за назвою «Досьє ділової репутації», натисніть кнопку «Підключити», а далі «Відкрити». Для перегляду інформації за контрагентом введіть ЄДРПОУ або ІПН та натисніть «Шукати». У новій вкладці з’явиться інформація про компанію, зокрема актуальні реєстраційні дані, наявність кредитної історії в базі Українського бюро кредитних історій, дані про обтяження рухомого майна, заборони на участь у тендерах, податкові дані (статус платника ПДВ, наявність податкового боргу, внесення в реєстр великих платників податків), тощо.
Також клієнти банку зможуть онлайн моніторити зміни ділової репутації за своїми компаніями та контрагентами. Докладніше:
Контроль за цінами на соціально значущі продукти послабили.
Кабінет Міністрів України вніс зміни до Розпорядження №32-р від 12.01.22. « Про заходи щодо моніторингу та аналізу цін і стану товарних ринків», ухваленого в січні 2022 року. Про це повідомив представник Кабінету Міністрів у ВРУ Т. Мельничук у Телеграм-каналі:
Внесено зміни до Розпорядження Кабінету Міністрів №32-р від 12.01.22. «Про заходи щодо моніторингу та аналізу цін і стану товарних ринків» щодо періодичності проведення моніторингу споживчих цін на товари, а саме змінено періодичність подання Кабінету Міністрів України інформаційно-аналітичних матеріалів щодо моніторингу споживчих цін на товари зі щоденної на щотижневу. Виключено, у зв’язку з відміною на всій території України карантину, норму, відповідно до якої Державна служба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів забезпечувала щотижня проведення аналізу задекларованих відповідно до Постанови КМУ №341 від 22.04.20. «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення» роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, та подавала Міністерству економіки щосереди узагальнену інформацію про тенденції зміни роздрібних цін на відповідні товари.Інтернет-магазин: вимоги до ФОП
Які види робіт роботодавець може визначити для виконання дистанційно.
Відповідають спеціалісти Управління інспекційної діяльності у Тернопільській області південно-західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Законодавство не визначає переліку робіт, які можуть виконуватися дистанційно.
Роботодавець самостійно вирішує, чи може робота виконуватися поза межами підприємства.
Наприклад, якщо це продаж товарів у магазині або виробництво на заводі - працівники можуть працювати виключно на території підприємства. Однак, якщо не адміністративна робота, яку цілком припустимо виконати поза приміщень роботодавця, можна перевести працівника на дистанційну роботу.
Окрім цього, за можливості й наявності ресурсів Закон ( №1213-9 від 04.02.21. ) дозволяє переводити на дистанційну роботу:
- вагітних жінок;
- працівників, які мають дитину віком до трьох років або доглядають за дитиною до шести років;
- працівників, які мають двох або більше дітей віком до 15 років або дитину з інвалідністю;
- батьків або опікунів дитини або особи з інвалідністю з дитинства підгрупи А 1групи;
- працівників, щодо яких на робочому місці були вчинені дії з ознаками дискримінації- тимчасово на 2 місяці.