Для ФОП та юридичних осіб, платників ЄП, планують впровадити обов’язкову сплату військового збору
15 березня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці
Оновлено Типовий договір оренди землі.
Кабінет Міністрів України Постановою №235 від 01.03.24. «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо ефективності використання земель» ухвалив рішення щодо ефективності використання земель, які вплинуть на всіх землевласників та користувачів. Внесені зміни до:
- Типового договору оренди землі, затвердженого Постановою КМУ №220 від 03.03.04. із змінами «Про затвердження Типового договору оренди землі»;
- Постанови КМУ №1013 від 22.09.21. із змінами «Деякі питання підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)»;
- Порядку консервації земель, затвердженого Постановою КМУ №35 від 19.01.22. із змінами « Про затвердження Порядку консервації земель».
Змінами у Типовому договорі оренди землі передбачено:Як ФОП на ЄП проводити 10 і більше мільйонів обороту: договір комісії
- що у разі передачі в оренду земельної ділянки (ділянок) державної власності акціонерному товариству, товариству з обмеженою відповідальністю, 100 % акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, яке утворилося шляхом перетворення такого державного підприємства і є його правонаступником, строк дії договору оренди землі становить 50 років;
- розмір орендної плати в такому випадку становитиме не менш як 12 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки або не менш як 12 % нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АРК або області, якщо нормативну грошову оцінку земельної ділянки не проведено;
- у Порядку консервації земель доповнено перелік земельних ділянок, що підлягатимуть консервації, земельними ділянками, забрудненими хімічними речовинами внаслідок надзвичайних ситуацій та/або збройної агресії та бойових дій під час дії воєнного стану, а також земельними ділянками, на яких розташовані військові інженерно-технічні та/або фортифікаційні споруди.
Постанова КМУ №235 набула чинності 5 березня 2024 року.
З 5 березня діє оновлена форма Податкової декларації про майновий стан і доходи.
Міністерство фінансів України Наказом №29 від 23.01.24. « Про внесення змін до форми
податкової декларації про майновий стан і доходи», а також змінами, внесеними Наказом Мінфіну №75 від 14.02.24. « Про внесення зміни до наказу Міністерства фінансів України від 23 січня 2024 року №29», внесло зміни до форми Податкової декларації про майновий стан і доходи. Це зроблено з метою виправлення технічних помилок у:
- формі декларації, а саме у рядку 16 розділу 5 декларації (цифри 19 замінено цифрами 18);
- додатках до декларації:
- рядках 03 та 06 додатка КІК «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та або військового збору, визначених із частини прибутку контрольованої іноземної компанії» до декларації;
- рядках 15.1, 15.2, 16, 17, 18, 18.1, 18.2, 19 додатка Ф3 «Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку з використанням права на податкову знижку». Ці рядки викладено у новій редакції.
Наказ №29 набирає чинності з дня його офіційного опублікування. 05.03.24. Наказ було опубліковано в «Офіційному віснику». За нормами п. 46.6 ПКУ вперше звітувати за новою формою фізичним особам та самозайнятим особам доведеться за результатами 2024 року.
Для аграріїв запровадили кредитні фінансові інструменти – ноти.
Президент підписав Закон України №3586-9 від 22.02.24. « Про аграрні ноти», який запроваджує новий фінансовий інструмент для кредитування сільськогосподарського виробництва - аграрна нота. Це неемісійний цінний папір, що посвідчує безумовне зобов'язання боржника, забезпечене заставою, здійснити поставку сільськогосподарської продукції або сплатити грошові кошти кредитору відповідно до умов, визначених таким цінним папером. Прийнятий Закон дасть змогу:Зміни для ФОП у 2024 році: розмір ЄП та ЄСВ, граничні межі доходів, податкові перевірки
- встановити широке коло виробників сільськогосподарської продукції, які зможуть використовувати електронні аграрні розписки з метою отримання доступу до фінансових та товарних ресурсів;
- застосувати надійний фінансовий інструмент, що розширить коло кредиторів, здатних фінансувати галузь сільського господарства;
- запровадити обіг електронних аграрних розписок на вторинному ринку капіталу;
- інвестувати в сільське господарство через механізми депозитарної системи України;
- створити умови для видачі аграрних розписок іноземним інвесторам.
Дата початку функціонування Реєстру аграрних нот – 1 січня 2025 року. Але Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади мають привести свої нормативно-правові акти у відповідність із прийнятим Законом.
З 1 березня збільшено розмір страхових виплат у зв’язку з нещасними випадками на виробництві.
Пенсійний фонд України нагадує, що щороку з 1 березня призначені потерпілим від нещасного випадку на виробництві, професійного захворювання та особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого, щомісячні страхові виплати підлягають перерахуванню на коефіцієнт, що враховує показники зростання споживчих цін та середньої заробітної плати (доходу) в Україні (ст. 31 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» №1105-14 від 23.09.99.).
У 2024 році коефіцієнт збільшення щомісячних страхових виплат становить 1,0796 (Постанова КМУ №185 від 23.02.24. «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році»). Максимальний розмір збільшення за результатами індексації - 1 500 грн. Перерахування проводиться в межах максимального розміру щомісячної страхової виплати, що становить чотири мінімальні заробітні плати:
- (7 100 грн × 4 = 28 400 грн). Зверніть увагу, що перерахування проводиться без звернення одержувачів страхових виплат. Виплату перерахованої з березня щомісячної страхової виплати буде забезпечено починаючи з квітня.
Для ФОП та юридичних осіб, платників ЄП, планують впровадити обов’язкову сплату військового збору.
Кабінет Міністрів України готує Законопроект, який дозволить забезпечити додаткові надходження до бюджету. Зокрема, військовий збір хочуть запровадити для приватних підприємців. Про це повідомляє «РБК-Україна» з посиланням на заяву голови фінансового Комітету ВРУ Д. Гетманцева в ефірі телемарафону. Він нагадав, що Мінфін працює над збільшенням доходів державного бюджету на 44 млрд гривень. Це хочуть зробити за рахунок збільшення військового збору, запровадження військового збору для ФОП, для юридичних осіб, платників ЄП, для певних видів операцій з нерухомим майном та ювелірними виробами. За словами депутата, відомство підготувало комплекс пропозицій, з яких хочуть зібрати 44 млрд гривень.
Триває друга хвиля подачі заяв на гранти для переробних підприємств.
Міністерство економіки продовжує підтримку створення та розвитку переробних підприємств шляхом надання фінансових стимулів. Триває друга хвиля подачі заяв на отримання гранту, підприємства мають можливість отримати до 8 млн гривень. Програма грантів на переробку «Новий рівень» спрямована на створення нових виробництв переробних підприємств або на збільшення потужностей існуючих. Головною метою є покриття витрат на придбання основних засобів виробництва, доставку та введення їх в експлуатацію, включаючи програмне забезпечення. Засновники підприємств, які мають бути громадянами України, можуть отримати грант за умови створення до 25 робочих місць. Підприємство також повинно співфінансувати проект на рівні не менше 50% власних або кредитних коштів. Якщо підприємство розташоване на деокупованих територіях, 80% компенсує держава, а кошти грантоотримувача мають становити 20%. У разі отримання гранту, підприємство має зобов'язання сплатити протягом трьох років податки та збори, а також створити не менше 25 нових робочих місць протягом дванадцяти місяців. Нагадаємо, що Урядовий проект «є Робота» включає грантові програми, спрямовані на підтримку підприємницької діяльності та створення робочих місць. Подати заявку на отримання гранту можуть досвідчені підприємці, а також особи без досвіду підприємництва. Подати заявку можна через портал «Дія».
У разі закриття об’єкта оподаткування треба подати повідомлення за формою №20-ОПП.
Повідомляють фахівці Головного управління ДПС у Львівській області.Припинення підприємницької діяльності у розрізі зміни групи/системи оподаткування
Згідно з п.8.1 розділу 8 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів №1588 від 09.12.11. із змінами (Порядок №1588)
«Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів», платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку. У разі закриття об’єкта оподаткування, об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, у тому числі внаслідок припинення діяльності платника податків, повідомлення за формою №20-ОПП (ф. №20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після закриття об’єкта з оновленою інформацією, при цьому розділ 3 повідомлення заповнюється наступним чином:
- у графі 2 «Код ознаки надання інформації» вказується значення « 6 - закриття об’єкта оподаткування»;
- графи 3-10 та 12 заповнюються згідно з Пам’яткою для заповнення розділу 3 повідомлення за ф. №20-ОПП, передбаченою у додатку до повідомлення;
- графа 11 не заповнюється.
Підстави для відмови у реєстрації суб’єкта господарювання як платника ЄП.
Податківці нагадали, які є підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації суб'єкта господарювання як платника ЄП. Так, відповідно до п. 299.6 ст. 299 ПКУ підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб'єкта господарювання платником ЄП є:
- невідповідність суб’єкта господарювання вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ (стосується вимог щодо обсягу доходу для відповідної групи, використання праці найманих осіб, кількість осіб, які перебувають у трудових відносинах, здійснення видів діяльності);
- наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов'язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
- недотримання таким суб'єктом вимог, встановлених п.п. 298.1.4 п. ст. 298 ПКУ щодо порядку переходу на спрощену систему оподаткування.
У разі відмови у реєстрації платника ЄП , контролюючий орган зобов'язаний надати протягом двох робочих днів з дня подання суб’єктом господарювання відповідної заяви, письмову вмотивовану відмову, яка може бути оскаржена у встановленому порядку (п. 299.5 ст. 299 ПКУ).