Оновлено перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2025 році
17 жовтня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Мінфін оприлюднив проект Постанови щодо оновлення Положення про ДПСУ.
Міністерство фінансів України повідомляє про оприлюднення для громадського обговорення проекту Постанови КМУ «Про внесення змін до Положення про Державну податкову службу України». Проект розроблено з метою приведення норм Положення про ДПСУ, затвердженого Постановою КМУ №227 від 06.03.19., у відповідність до положень Закону України №4225-9 від 16.01.25. «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо актуалізації та удосконалення деяких положень», а також до Кодексу цивільного захисту України. Зміни передбачають наділення ДПСУ новими функціями, зокрема:
- забезпечення функціонування внутрішнього контролю та здійснення внутрішнього аудиту у ДПС, її територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери її управління;
- забезпечення цивільного захисту у сфері діяльності ДПС.
Водночас пропонується виключити із завдань ДПС положення, що дублюють нові норми Бюджетного кодексу щодо здійснення внутрішнього аудиту, уточнити повноваження Голови ДПС у сфері організації внутрішнього контролю й аудиту. Реалізація проекту Постанови не потребує додаткових видатків з державного чи місцевих бюджетів.
Прийняття документа забезпечить узгодження положень про діяльність ДПС із чинним законодавством, удосконалить систему управління, контролю та внутрішнього аудиту в межах ДПС, а також сприятиме підвищенню рівня цивільного захисту у сфері її діяльності.Товарні залишки у ФОП, який завершує діяльність
Із текстом проекту Постанови можна ознайомитися на офіційному вебсайті Міністерства фінансів у розділі «Законодавство / Проекти нормативно-правових актів / Проекти нормативно-правових актів у 2025 році»:
ВРУ прийняла за основу Законопроект про кредитну історію.
07.10.25. Верховна Рада України прийняла за основу у першому читанні Законопроект №14013 від 05.09.25. «Проект Закону про кредитну історію». Метою Законопроекту є посилення захисту прав позичальників, покращення обміну інформацією на кредитному ринку, заохочення відповідального кредитування та забезпечення цільового використання кредитної історії виключно для оцінювання кредитоспроможності, управління кредитним ризиком і здійснення ідентифікації та верифікації клієнтів. Законопроектом пропонується встановити правові, фінансові та організаційні засади ведення кредитних історій: збору, обробки, зберігання, захисту та використання інформації про виконання особами грошових зобов’язань, функціонування інституцій, пов’язаних зі збором, обробкою, зберіганням, захистом та використанням цієї інформації, правові основи державного нагляду за такою діяльністю. Законопроект уточнює перелік інформації, яка включається в кредитну історію, строки її зберігання (до 10 років) і механізми її знищення після спливу цього терміну. Кредитори будуть зобов’язані передавати дані до бюро кредитних історій протягом двох робочих днів - це унеможливлює затримки й зменшує ризики шахрайства. Законопроект гарантує право громадянина на безоплатний доступ до власної кредитної історії та можливість виправлення чи видалення недостовірних даних. Контроль за діяльністю бюро кредитних історій покладається на НБУ, який здійснюватиме нагляд, перевірки й сертифікацію систем безпеки. Передбачено також можливість транскордонного обміну даними - за згодою позичальника.
ДПСУ оновила Довідник умовних кодів товарів для складання податкових накладних.
Згідно з п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Мінфіну №1307 від 31.12.15. «Про затвердження форми податкової накладної і Порядку
заповнення податкової накладної», Державна податкова служба України визначає умовні коди товарів, що відсутні в УКТ ЗЕД, та забезпечує їх оприлюднення на власному вебпорталі для використання платниками податку при складанні податкових накладних відповідно до ст. 201 ПКУ. 6 жовтня 2025 ДПСУ на офіційному вебсайті оприлюднила новий Довідник умовних кодів товарів.
Виплатна агенція адмініструватиме фінансову підтримку сільського господарства за європейськими стандартами.
08.10.25. Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому проект Закону №13202-1 від 07.05.25. «Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо організаційних засад здійснення підтримки в аграрному секторі». Документом передбачено створення базових інституцій за принципами Спільної аграрної політики ЄС. Одна з ключових - Виплатна агенція, яка забезпечуватиме своєчасну та прозору виплату державної підтримки сільськогосподарським виробникам. Виплатна агенція (Paying Agency) - спеціалізований державний орган, який відповідатиме за адміністрування фінансової підтримки у сільському господарстві за стандартами ЄС та відкриває можливості для повноцінного використання коштів, які будуть передбачені ЄС на реалізацію Спільної аграрної політики в Україні. Її створення є обов’язковою вимогою для всіх країн-кандидатів на вступ до ЄС.
Законом також передбачено впровадження Інтегрованої системи адміністрування та контролю (ІСАК) - українського аналога європейської системи IACS (Integrated Administration and Control System). ІСАК має забезпечити точність обліку та прозорий контроль за виплатами. Також буде впроваджена Система сільськогосподарських даних (ССД) - сучасного інструменту збору, обробки та аналізу інформації щодо сталого розвитку фермерських господарств з урахуванням екологічних, соціальних та економічних показників. Закон прийнятий згідно з приведенням українського законодавства до відповідності з законодавства ЄС та на виконання міжнародних зобов’язань України в межах євроасоціації та спрямований на реалізацію ініціативи ЄС Ukraine Facility.Праця домашніх працівників
Нові правила облаштування робочих місць для людей з інвалідністю.
Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову, яка запроваджує єдиний порядок облаштування робочих місць для людей з інвалідністю. Новий документ визначає чіткий механізм перепланування, ремонту та дообладнання приміщень, щоб вони були повністю інклюзивними. Постанову розробили в Міністерстві розвитку громад та територій України. Документ допоможе роботодавцям адаптовувати робочі місця до індивідуальних потреб людей з різними видами порушень - рухових, зору, слуху, інших. Це сприятиме розширенню можливостей працевлаштування людей з інвалідністю та кращій їх інтеграції на ринку праці. Процедура адаптації робочого місця включає кілька етапів: подання заяви, оцінку потреб працівника, залучення фахівців, визначення необхідних заходів, виконання робіт і підсумкову оцінку результатів. Для різних категорій осіб передбачено окремі рішення:
- для людей з порушеннями опорно-рухового апарату - облаштування пандусів, поручнів, безбар’єрних маршрутів, адаптованих санітарних приміщень та евакуаційних виходів;
- для людей із порушенням зору - нанесення тактильних смуг, використання шрифту Брайля, контрастного маркування, звукових сигналів і спеціальних програм;
- для людей із порушенням слуху - встановлення візуальних покажчиків, текстових інструкцій, індукційних петель, забезпечення перекладу жестовою мовою;
- для людей з ампутацією кінцівок - безбар’єрний доступ, поручні та інші елементи зручності.
Витрати на проведення таких заходів можуть покриватися за рахунок Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю або інших передбачених джерел. Запровадження нових правил стане важливим етапом у формуванні безбар’єрного середовища в Україні та виконанні міжнародних зобов’язань держави, зокрема, положень Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю.
Працевлаштування ВПО: Уряд збільшив термін компенсацій.
Уряд збільшив термін, протягом якого роботодавці з прифронтових та найбільш постраждалих від повномасштабної війни регіонів будуть отримувати компенсацію за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Про це повідомляє Міністерство економіки на Урядовому порталі.
Відповідні зміни до Порядку надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування ВПО внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні Уряд вніс Постановою КМУ №1271 від 08.10.25. Згідно з документом, строк надання компенсації таким роботодавцям становитиме шість місяців, замість трьох, визначених раніше. Зазначена норма розповсюджуватиметься на роботодавців, які провадять свою діяльність у Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Миколаївській, Сумській, Харківській, Херсонській, Чернігівській областях. Також спрощено вимоги до подання заяви на компенсацію. Тепер її можна подати до центру зайнятості не лише за юридичною адресою підприємства, а й за місцем провадження діяльності роботодавця.
Постанова набула чинності 11.10.25.
Довідково: Компенсація виплачується у розмірі мінімальної заробітної плати (наразі 8000 грн) за кожну працевлаштовану ВПО, за яку сплачується ЄСВ.
Оновлено перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2025 році.
У вересні 2025 року на офіційному сайті Мінекономіки оновлено перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2025 році (1362 моделей легкових автомобілів).
Оновлений перелік вміщує такі авто: Audi Q8, Audi SQ8, Volvo XC90, Mercedes-Benz V300d, Porsche Taycan 4S, Porsche Taycan Turbo, Tesla S, Tesla Х та інші. Мінекономіки періодично переглядає перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню. Тому власникам дорогих автомобілів необхідно час від часу переглядати цей перелік на сайті, а також слідкувати за нарахуванням транспортного податку в особистому е-кабінеті. Про це інформують спеціалісти Головного управління ДПС у Львівській області.Повторна реєстрація ФОП: особливості оподаткування
Перехід на спрощену систему : як ФОП обирають 1-3 групи єдиного податку.
Відповідають спеціалісти Головного управління ДПС у Тернопільській області. Відповідно до ст. 298 Податкового кодексу України порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування для платників єдиного податку (ЄП) 1-3 груп визначено окремими нормами. Щоб обрати чи перейти на спрощену систему, суб’єкт господарювання (СГ) подає заяву до ДПС за місцем своєї податкової адреси. Це можна зробити особисто, надіслати поштою з повідомленням про вручення або подати в електронному вигляді. Також ФОП чи юридична особа можуть заявити про обрання спрощеної системи під час державної реєстрації або внесення змін до даних у Єдиному державному реєстрі, тоді відповідні відомості передаються до ДПС автоматично. ФОП, які протягом місяця з моменту держреєстрації подали заяву на спрощену систему та обрали 1 чи 2 групу, стають платниками ЄП з першого числа місяця, що настає після місяця реєстрації. Новостворені суб’єкти, які протягом 10 днів після держреєстрації подали заяву на 3 групу без ПДВ, вважаються платниками ЄП з дати своєї реєстрації. ФОП, який працює на загальній системі, може перейти на спрощену, подавши заяву не пізніше ніж за 15 днів до початку нового кварталу. Зробити це можна лише один раз протягом року, і тільки якщо в попередньому році виконано умови, визначені для спрощеної системи. До заяви обов’язково додається розрахунок доходу за попередній календарний рік. Якщо ФОП протягом попереднього року припинив діяльність, то в розрахунок доходу все одно включається весь отриманий ним дохід за цей рік.