У Держпраці розповіли, як повертати працівників з дистанційної роботи і неоплачуваної відпустки
14 червня 2020 Стане у пригоді для: Підприємці
Кожен крок треба оформити документально, забезпечити дотримання санітарних та епідеміологічних вимог та робочих місцях.
Як правильно повернути працівників на роботу після карантину
Держпраці рекомендує визначити, які працівники потрібні на робочих місцях, а які продовжать працювати віддалено або на умовах гнучкого робочого часу.
Автоматичного виходу з «карантинної відпустки» закон не передбачає. Крім випадків, коли в заяві на відпустку без збереження зарплати людина вказала конкретну дату виходу на роботу.
Як повернути працівників з неоплачуваної відпустки, у якій людина перебувала через карантин:
- інформувати співробітників, що настав час виходити на роботу у зв'язку із закінченням карантину;
- працівник пише заяву з проханням перервати відпустку і приступити до роботи;
- видаєте наказ про переривання відпустки без збереження зарплати. Вказуєте дату, коли працівник має приступити до роботи. Примушувати працівника виходити з відпустки неправомірно.
Перервати основну чи додаткову відпустку можна тільки у випадках, передбачених ст. 79 КЗпП (для усунення наслідків виробничої аварії, запобігання нещасним випадкам, псуванню майна підприємства тощо).
Як повернути працівників з дистанційної роботи до офісу:
- визначитися з датою;
- з'ясувати, чи всі працівники мають можливість працювати в офісі;
- видаєте наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи та відновлення звичайного режиму роботи, вказуєте причину: зміна режиму роботи з дистанційного на звичайний «у зв'язку із закінченням карантину та скасуванням обмежувальних заходів, поновленням роботи транспорту»; дату припинення дистанційної форми роботи; дату виходу працівника на робоче місце; перелік працівників та їхні посади; порядок ознайомлення працівників з наказом і зміною режиму роботи.
Якщо частина працівників залишається вдома, вкажіть це в наказі про повернення з дистанційної роботи або видайте окремий. Такі працівники повинні написати заяви, адже за КЗпП встановити режим дистанційної роботи можна тільки на час загрози поширення пандемії (ч. 2 ст. 60 КЗпП).
Також Держпраці рекомендує забезпечити дотримання санітарних та епідеміологічних вимог на робочих місцях: проведення дезінфекції приміщень, забезпечення працівників антисептиками для обробки рук, дотримання відстані між столами працівників тощо.
Як податківці вибирають жертв для перевірок
Податківці розповіли, що до плану-графіка перевірок відбирають автоматично за допомогою ІТС «Податковий блок», і це найбільш ризикові платники.
План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2020 рік оприлюднений на сайті ДПС.
Критерії для визначення ризиків високого ступеня:
- є інформація правоохоронних органів і ДПС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із платниками податків;
- відносини з контрагентами, які перебувають у розшуку, ліквідовані або визнані банкрутами;
- є інформація про те, що реальність операції не підтверджена, тощо.
Критерії для визначення ризиків середнього ступеня:
- нарахування та виплата доходів за ознакою «157» (дохід, виплачений самозайнятій особі);
- невідповідність даних звітності РРО та обсягів поставок, зазначених у деклараціях з ПДВ, тощо.
Змінилися строки відновлення втрачених і зіпсованих документів, які вимагають при перевірках
Податківці нагадали, що оновлено строки зберігання і відновлення документів у разі їх втрати або пошкодження (ЗУ № 466-ІХ).
Зберігати документи, пов'язані з вимогами законодавства, яке контролює ДПС треба не менш як 1095 днів з дати господарські операції, дозвільні документи — не менше 1095 днів з дня закінчення терміну дії.
Документи загублені, пошкоджені, достроково знищені. Протягом 5-и днів платник треба письмово повідомити ДПС за місцем обліку, надати документи, що підтверджують пошкодження, втрату або дострокового знищення документів.
Якщо платник повідомив ДПС і неможливо провести перевірку, тому що потрібних документів немає, строки перевірки переносять до відновлення і надання документів, термін перенесення не більше 120 днів (було 90 днів).
Документи не відновлені, повторно загублені / пошкоджені / достроково знищені, і сталося це вже після наданого права на їх відновлення, — буде вважатися, що ці документи були відсутні й на момент складання звітності або виконання вимог митного, валютного та іншого законодавства.
Допомога на дітей ФОП не оподатковується ПДФО і ВЗ
ДПС роз'яснила: допомога на дітей, яку надають ФОП 1–2-ї груп ЄП, не оподатковується ПДФО і військовим збором (консультація в ЗІР, підкатегорія 103.02).
Як ФОП 1–2-ї груп отримати допомогу на дітей, РРО і дропшипінг