У Держпраці розповіли, як повертати працівників з дистанційної роботи і неоплачуваної відпустки

14 червня 2020 Стане у пригоді для: Підприємці

Кожен крок треба оформити документально, забезпечити дотримання санітарних та епідеміологічних вимог та робочих місцях.

У Держпраці розповіли, як повертати працівників з дистанційної роботи і неоплачуваної відпустки

Як правильно повернути працівників на роботу після карантину

Держпраці рекомендує визначити, які працівники потрібні на робочих місцях, а які продовжать працювати віддалено або на умовах гнучкого робочого часу.

Автоматичного виходу з «карантинної відпустки» закон не передбачає. Крім випадків, коли в заяві на відпустку без збереження зарплати людина вказала конкретну дату виходу на роботу. 

Як повернути працівників з неоплачуваної відпустки, у якій людина перебувала через карантин:

  • інформувати співробітників, що настав час виходити на роботу у зв'язку із закінченням карантину;
  • працівник пише заяву з проханням перервати відпустку і приступити до роботи;
  • видаєте наказ про переривання відпустки без збереження зарплати. Вказуєте дату, коли працівник має приступити до роботи. Примушувати працівника виходити з відпустки неправомірно.

Перервати основну чи додаткову відпустку можна тільки у випадках, передбачених ст. 79 КЗпП (для усунення наслідків виробничої аварії, запобігання нещасним випадкам, псуванню майна підприємства тощо).

Як повернути працівників з дистанційної роботи до офісу:

  • визначитися з датою;
  • з'ясувати, чи всі працівники мають можливість працювати в офісі;
  • видаєте наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи та відновлення звичайного режиму роботи, вказуєте причину: зміна режиму роботи з дистанційного на звичайний «у зв'язку із закінченням карантину та скасуванням обмежувальних заходів, поновленням роботи транспорту»; дату припинення дистанційної форми роботи; дату виходу працівника на робоче місце; перелік працівників та їхні посади; порядок ознайомлення працівників з наказом і зміною режиму роботи.

Якщо частина працівників залишається вдома, вкажіть це в наказі про повернення з дистанційної роботи або видайте окремий. Такі працівники повинні написати заяви, адже за КЗпП встановити режим дистанційної роботи можна тільки на час загрози поширення пандемії (ч. 2 ст. 60 КЗпП).

Також Держпраці рекомендує забезпечити дотримання санітарних та епідеміологічних вимог на робочих місцях: проведення дезінфекції приміщень, забезпечення працівників антисептиками для обробки рук, дотримання відстані між столами працівників тощо.

Як податківці вибирають жертв для перевірок

Податківці розповіли, що до плану-графіка перевірок відбирають автоматично за допомогою ІТС «Податковий блок», і це найбільш ризикові платники.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2020 рік оприлюднений на сайті ДПС.

Критерії для визначення ризиків високого ступеня:

  • є інформація правоохоронних органів і ДПС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із платниками податків;
  • відносини з контрагентами, які перебувають у розшуку, ліквідовані або визнані банкрутами;
  • є інформація про те, що реальність операції не підтверджена, тощо.

Критерії для визначення ризиків середнього ступеня:

  • нарахування та виплата доходів за ознакою «157» (дохід, виплачений самозайнятій особі);
  • невідповідність даних звітності РРО та обсягів поставок, зазначених у деклараціях з ПДВ, тощо.  

Змінилися строки відновлення втрачених і зіпсованих документів, які вимагають при перевірках

Податківці нагадали, що оновлено строки зберігання і відновлення документів у разі їх втрати або пошкодження (ЗУ № 466-ІХ). 

Зберігати документи, пов'язані з вимогами законодавства, яке контролює ДПС треба не менш як 1095 днів з дати господарські операції, дозвільні документи — не менше 1095 днів з дня закінчення терміну дії.

Документи загублені, пошкоджені, достроково знищені. Протягом 5-и днів платник треба письмово повідомити ДПС за місцем обліку, надати документи, що підтверджують пошкодження, втрату або дострокового знищення документів.

Якщо платник повідомив ДПС і неможливо провести перевірку, тому що потрібних документів немає, строки перевірки переносять до відновлення і надання документів, термін перенесення не більше 120 днів (було 90 днів).

Документи не відновлені, повторно загублені / пошкоджені / достроково знищені, і сталося це вже після наданого права на їх відновлення, — буде вважатися, що ці документи були відсутні й на момент складання звітності або виконання вимог митного, валютного та іншого законодавства.

Допомога на дітей ФОП не оподатковується ПДФО і ВЗ

ДПС роз'яснила: допомога на дітей, яку надають ФОП 1–2-ї груп ЄП, не оподатковується ПДФО і військовим збором (консультація в ЗІР, підкатегорія 103.02).

Як ФОП 1–2-ї груп отримати допомогу на дітей, РРО і дропшипінг

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки