Відміна мораторію на податкові перевірки з 1 серпня
24 липня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці
Розповідаємо, як підготуватися до перевірок і звідки їх чекати.
Останній місяць літа почнеться з досить вагомих змін для рестораторів, адже з 1 серпня в силу вступає законопроєкт № 8401, котрий скасовує податковий спецрежим 2% та пільги по сплаті ЄСВ, а з 1 жовтня повертає документальні перевірки та штрафи за порушення використання РРО. Розповідаємо, як підготуватися до перевірок і звідки їх чекати.
Які зміни чекають на рестораторів з 1 серпня і 1 жовтня 2023 року?
З березня 2023 року в Україні були скасовані всі види перевірок, а ті, що вже почалися, були призупинені. Проводитися перевірки могли тільки за певних специфічних обставин, однак тепер усе повертається до “початкових налаштувань”. З 1 серпня поновлюються перевірки для підакцизних товарів, а з 1 жовтня повертаються планові документальні перевірки, а також штрафи за порушення порядку використання РРО/ПРРО, правильності нарахування, обчислення та сплати ЄСВ. Тому з 1 жовтня підприємці, до яких входять і ресторатори, повинні встановити розрахунковий апарат чи Програмний РРО та фіскалізувати всі продажі. Отримання виручки за допомогою ПРРО: чи здатне підприємство здійснювати роботу без касової книги, ліміту каси?
Хто має право проводити перевірки?
На планову перевірку мають право аж 4 органи, кожен з яких перевіряє різні нюанси, а саме:
- Податкова: перевіряє первинні документи, регістри, фінансову, статзвітність, ліцензії, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків;
- Держпродспоживслужба: перевіряє та контролює безпечність і окремі визначені показники якості харчових продуктів (HACCP);
- ДСНС: перевіряють наявність і дотримання в закладах протипожежного режиму та всіх обов'язкових інструкцій, в яких зазначено порядок цього режиму та дії працівників;
- Держпраці: перевіряє неоформлених працівників, незаконні звільнення під час воєнного стану та додержання нововведень запроваджених Законом «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».
Єдині підстави уникнути планових перевірок - відсутність безпечного доступу до закладу, його майна чи документації, а також неправильно оформлені наказ і направлення на перевірку.
Чек ліст з підготовки до перевірок
З 1 жовтня в усіх закладах уже повинні працювати РРО, а тому підключити їх варто заздалегідь. У вересні скоріше за все буде підвищений попит на підключення, та й часу на перевірку всіх процесів буде менше.
Далі вам потрібно зробити ще кілька речей:
вивчіть, як працюють штрафи за порушення та за що ці штрафи взагалі можна отримати;
перевірте, чи є ваша компанія у плані-графіку документальних планових перевірок на 2023 рік;
вивчіть підстави для приходу фактично перевірки та перевірте, чи ви не даєте підстав для неї;
підготуйте всі документи для податкової та зберігайте разом у безпечному місці;
проінструктуйте співробітників щодо поведінки під час перевірок. Застосування РРО/ПРРО при інтернет-продажах
Кому потрібно підключити РРО/ПРРО з 1 жовтня
РРО - це реєстратор розрахункових операцій, а ПРРО - програмна версія такого реєстратора. Обидва ці інструменти використовуються в Україні для автоматизації обліку фіскальних даних. Однак, РРО – це фізичний пристрій, а от ПРРО - програмне забезпечення, котре можна легко встановити на електронний девайс.
Згідно з законом, що діє з 1 січня 2022 року, РРО/ПРРО повинні мати ФОП 2, 3 та 4 групи незалежно від суми обороту. Власники готелів, ресторанів, кафе, закладів швидкого обслуговування та інших закладів комунального харчування сюди входять. Про те, хто повинен мати РРО/ПРРО і нащо детальніше в статті від експертів Poster.
Переваги ПРРО від Poster
Хоча інспекторам абсолютно все одно РРО у вас чи ПРРО, останній виконує левову частку необхідних для перевірок операцій самостійно, полегшуючи вам життя. Усе працює автоматично: клієнт платить за замовлення, система надсилає дані про фіскальний продаж на сервер податкової, працівник відразу друкує чек з QR-кодом, котрий веде на сайт ДПС з усією інформацією. А ПРРО від Poster створене ще й спеціально для закладів, що робить всю систему та роботу з нею ще простішою.
Зокрема ПРРО від Poster пропонує:
- автоматичні дистанційні оновлення під будь-які нововведення податкової;
- невисоку ціну обслуговування: усього 120 грн./місяць замість 10 000 за фізичний РРО +абонплата;
- швидке підключення, котре можна зробити вдома зі свого ноутбука;
- відсутність обмежень по кількості ПРРО на заклад.
Окрім того з програмним забезпеченням Poster можна розширити свої можливості та вести обліки, керувати меню, аналізувати роботу бізнесу та чимало іншого.РРО у 2023 році: для яких підприємств обов’язковим є застосування касових апаратів
ПРРО від Poster - це буквально найкраще рішення перед початком перевірок, адже за невелику плату ви зможете бути спокійними за фіскалізацію своїх продажів, при цьому маючи під рукою красивий та зручний інтерфейс.