Відміна мораторію на податкові перевірки з 1 серпня

24 липня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці

Розповідаємо, як підготуватися до перевірок і звідки їх чекати. 

Відміна мораторію на податкові перевірки з 1 серпня

Останній місяць літа почнеться з досить вагомих змін для рестораторів, адже з 1 серпня в силу вступає законопроєкт № 8401, котрий скасовує податковий спецрежим 2% та пільги по сплаті ЄСВ, а з 1 жовтня повертає документальні перевірки та штрафи за порушення використання РРО. Розповідаємо, як підготуватися до перевірок і звідки їх чекати. 

Які зміни чекають на рестораторів з 1 серпня і 1 жовтня 2023 року? 

З березня 2023 року в Україні були скасовані всі види перевірок, а ті, що вже почалися, були призупинені. Проводитися перевірки могли тільки за певних специфічних обставин, однак тепер усе повертається до “початкових налаштувань”. З 1 серпня поновлюються перевірки для підакцизних товарів, а з 1 жовтня повертаються планові документальні перевірки, а також штрафи за порушення порядку використання РРО/ПРРО, правильності нарахування, обчислення та сплати ЄСВ. Тому з 1 жовтня підприємці, до яких входять і ресторатори, повинні встановити розрахунковий апарат чи Програмний РРО та фіскалізувати всі продажі. Отримання виручки за допомогою ПРРО: чи здатне підприємство здійснювати роботу без касової книги, ліміту каси?

Хто має право проводити перевірки?


На планову перевірку мають право аж 4 органи, кожен з яких перевіряє різні нюанси, а саме:

  • Податкова: перевіряє первинні документи, регістри, фінансову, статзвітність, ліцензії, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків;
  • Держпродспоживслужба: перевіряє та контролює безпечність і окремі визначені показники якості харчових продуктів (HACCP);
  • ДСНС: перевіряють наявність і дотримання в закладах протипожежного режиму та всіх обов'язкових інструкцій, в яких зазначено порядок цього режиму та дії працівників;
  • Держпраці: перевіряє неоформлених працівників, незаконні звільнення під час воєнного стану та додержання нововведень запроваджених Законом «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». 

Єдині підстави уникнути планових перевірок - відсутність безпечного доступу до закладу, його майна чи документації, а також неправильно оформлені наказ і направлення на перевірку. 

Чек ліст з підготовки до перевірок


З 1 жовтня в усіх закладах уже повинні працювати РРО, а тому підключити їх варто заздалегідь. У вересні скоріше за все буде підвищений попит на підключення, та й часу на перевірку всіх процесів буде менше. 


Далі вам потрібно зробити ще кілька речей: 

вивчіть, як працюють штрафи за порушення та за що ці штрафи взагалі можна отримати; 
перевірте, чи є ваша компанія у плані-графіку документальних планових перевірок на 2023 рік;
вивчіть підстави для приходу фактично перевірки та перевірте, чи ви не даєте підстав для неї;
підготуйте всі документи для податкової та зберігайте разом у безпечному місці;
проінструктуйте співробітників щодо поведінки під час перевірок. Застосування РРО/ПРРО при інтернет-продажах

Кому потрібно підключити РРО/ПРРО з 1 жовтня


РРО - це реєстратор розрахункових операцій, а ПРРО - програмна версія такого реєстратора. Обидва ці інструменти використовуються в Україні для автоматизації обліку фіскальних даних. Однак, РРО – це фізичний пристрій, а от ПРРО - програмне забезпечення, котре можна легко встановити на електронний девайс. 


Згідно з законом, що діє з 1 січня 2022 року, РРО/ПРРО повинні мати ФОП 2, 3 та 4 групи незалежно від суми обороту. Власники готелів, ресторанів, кафе, закладів швидкого обслуговування та інших закладів комунального харчування сюди входять. Про те, хто повинен мати РРО/ПРРО і нащо детальніше в статті від експертів Poster.

Переваги ПРРО від Poster


Хоча інспекторам абсолютно все одно РРО у вас чи ПРРО, останній виконує левову частку необхідних для перевірок операцій самостійно, полегшуючи вам життя. Усе працює автоматично: клієнт платить за замовлення, система надсилає дані про фіскальний продаж на сервер податкової, працівник відразу друкує чек з QR-кодом, котрий веде на сайт ДПС з усією інформацією. А ПРРО від Poster створене ще й спеціально для закладів, що робить всю систему та роботу з нею ще простішою. 


Зокрема ПРРО від Poster пропонує: 

  • автоматичні дистанційні оновлення під будь-які нововведення податкової;
  • невисоку ціну обслуговування: усього 120 грн./місяць замість 10 000 за фізичний РРО +абонплата;
  • швидке підключення, котре можна зробити вдома зі свого ноутбука;
  • відсутність обмежень по кількості ПРРО на заклад. 


Окрім того з програмним забезпеченням Poster можна розширити свої можливості та вести обліки, керувати меню, аналізувати роботу бізнесу та чимало іншого.РРО у 2023 році: для яких підприємств обов’язковим є застосування касових апаратів

ПРРО від Poster - це буквально найкраще рішення перед початком перевірок, адже за невелику плату ви зможете бути спокійними за фіскалізацію своїх продажів, при цьому маючи під рукою красивий та зручний інтерфейс. 

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки