З 1 липня мораторій на перевірки та єдиний податок 2% скасують, РРО штрафи повернуть

02 червня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці

З 1 липня мораторій на перевірки та єдиний податок 2% скасують, РРО штрафи повернуть

Як будемо працювати та відпочивати у червні.

У червні продовжує діяти воєнний стан до ранку 18 серпня 2023 року. Це означає, що 4 та 28 червня вважаються звичайними календарними днями, тому що у період дії воєнного стану норми ст.71-73 КЗпП (святкові і неробочі дні) не застосовується.

Якщо про стандартну п’ятиденку, то 4 червня – Трійця. Неділя є вихідним днем, а відповідно 5 червня не є робочим днем. Крім того, 28 червня – День Конституції, середа, вважається робочим днем.Зарплатні фішки 2023

При цьому графік роботи та час відпочинку встановлює роботодавець. Тому 5 та 28 червня працювати чи ні, самостійно вирішує керівник підприємства чи фізична особа роботодавець.

КЗпП

З 1 липня мораторій на перевірки та єдиний податок 2% скасують, РРО штрафи повернуть: прийнято законопроект.

Верховна Рада України на засіданні 29.05.23. прийняла за основу законопроект №8401 від 31.01.23. «Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану»,

яким планується скасувати для ФОП пільгову ставку 2% вже з 1 липня 2023 року. Про це інформує у своєму Телеграм - каналі депутат Я. Железняк:

«Парламент підтримав за основу урядовий законопроект №8401 щодо скасування «2% податку ФОП» з першого липня 2023 року.

Також там є:

  • скасування пільги по оплаті податку для 1 та 2 групи;
  • відновлення проведення документальних перевірок;
  • повернення штрафних санкцій за порушення використання РРО.

Прийняття законопроекту є однією з умов програми з МВФ.

Законопроект №8401.

Електронні товарно-транспортні накладні стануть обов’язковими.

З 1 серпня вантажні автомобільні перевезення по Україні відбуватимуться з обов’язковим оформленням е-ТТН – електронних товарно-транспортних накладних.

Вони повністю замінять паперові супровідні документи. Крім економії паперу, запровадження е-ТТН дозволить бізнесу зробити перевезення прозорим, прискорить оформлення документів та їх обіг, дозволить інтегруватися із системою перевезень ЄС.

У тестовому режимі е-ТТН запровадили з 1 лютого 2023 року. Бізнесу дали пів року на реєстрацію і тестування системи. При цьому компаніям все ще потрібно використовувати паперові супровідні накладні на вантаж.Як почати працювати на себе

Щоб перейти на е-ТТН, бізнесу потрібно обрати провайдера електронного документообігу (ЕДО).Наразі до системи приєдналися 20 провайдерів. Два з них (EDIN та ПТАХ) пройшли тестування щодо взаємодії з е-ТТН, частина доопрацьовує програмне забезпечення для сумісності із системою. Електронна-ТТН в Україні створена за стандартами ЄС, тож вона стане основою для розширення з внутрішнього ринку на міжнародні перевезення.

З 16 травня діють критерії визначення важливих підприємств щодо транспорту, будівництва та енергоефективності.

Міністерство інфраструктури Наказом №303 від 24.04.23. «Про затвердження визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для національної економіки у галузях транспорту, поштового зв’язку, будівництва та енергоефективності в особливий період» затвердило Критерії визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для національної економіки. Загалом таких критеріїв 15. Підставою для прийняття рішення про визначення підприємств, які мають важливе значення для національної економіки, є відповідність хоча б одному з них. Для підтвердження відповідності цим критеріям підприємство має надати:

  • 1/ копію податкової декларації з усіма додатками, у тому числі з обов’язковим поданням додатка з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання до:
  • податкової декларації єдиного податку третьої та/або четвертої групи за попередній податковий (звітний) рік;
  • податкової декларації з податку на прибуток підприємств за попередній податковий (звітний) рік;
  • 2/ відомості щодо кількості застрахованих осіб –працівників завірену копію Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (оплаченого) на користь платників податку –фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, за останній звітний період із підтвердженням контролюючого органу про прийняття цього Податкового розрахунку.

Цей Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. 16 травня Наказ опубліковано в «Офіційному віснику». Тож з цієї дати відповідні підприємства мають право бронювати своїх працівників.

Як перевірятимуть нарахування і оплату ПДФО, ЄСВ та військовий збір.

ДПС України Наказом №322 від 04.05.23. «Про затвердження Методики проведення перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та військового збору» затвердила Методику проведення перевірки достовірності нарахування податків та зборів. Методика передбачає, що під час проведення перевірки нарахування і сплати ПДФО, ЄСВ та військового збору може бути використана інформація, що надійшла:Підприємець отримує кошти на рахунок в іноземному банку

  • від платників та податкових агентів, у тому числі дані аудиторського файлу;
  • від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та НБУ, зокрема:
  • від банків, інших фінансових установ;
  • від органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів;
  • за наслідками податкового контролю;
  • інформація, оприлюднена відповідно законодавства та/або добровільно чи за запитом надана контролюючому органу;
  • інша інформація про платника податків.

В методиці також визначено детальний порядок дій під час перевірки, а також наведено приклади алгоритмів зіставлення даних, що задекларовані платниками у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (оплаченого) на користь платників податку фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум єдиного внеску. 

Фінансову звітність за 2022 рік та аудиторський звіт можна надіслати до ДПС через е-кабінет.

Повідомляє Головне управління ДПС у Запорізькій області.

Платники податків, які зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність і річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом  відповідно до абзацу

4 п.46.2 ст.46 ПКУ  та Закону України №996/14  від 16.07.99 із змінами «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» мають можливість надіслати її до податкової служби через е-кабінет у строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним.

В режимі «Введення звітності» приватної частини е-кабінету платник має можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати електронні фінансові звіти. Формуючи фінансову звітність, платник самостійно встановлює фільтр за такими параметрами: «рік», «період», «тип форми» та вибирає необхідну форму фінансової звітності за звітний період. В наступному вікні вибирає «стан документа» та територіальний орган ДПС, в якому він зареєстрований і «регіон», «район».

Режим «Листування з ДПС» приватної частини е-кабінету дозволяє платнику направити до ДПС разом із супровідним листом аудиторський звіт у форматі PDF.

Датою подання аудиторського звіту із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в ДПС.Коли потрібний платіжний термінал для інтернет-магазину

У разі неподання або несвоєчасного подання річної фінансової звітності, застосовується фінансова відповідальність у вигляді штрафних санкцій, відповідно до п.120.1 ст.120 ПКУ, в розмірі:

  • 340 гривень за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації;
  • 1020 гривень при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації та за період до одного року винесено податкове повідомлення-рішення.

Закон №996/14

Податковий кодекс України

Роз’яснення  ДПС України щодо індивідуальної податкової консультації.

Для формування та надсилання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації в електронній формі платник може скористатися меню «Індивідуальні податкові консультації» приватної частини Електронного кабінету.

При формуванні індивідуальної податкової консультації:

  • оберіть контролюючий орган;
  • заповніть адресу для листування, контактний телефон, електронну адресу;
  • зазначте необхідність отримання податкової консультації; збережіть, підпишіть та надішліть сформоване звернення.

Інформація щодо отримання реєстрації звернення в контролюючому органі та надіслана в е-кабінет ІПК в електронній формі містяться в режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи».

Презентаційні матеріали щодо подання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації (ІПК) підготувала ДПС України. 

Як діяти ФОП, приймаючи працівника на роботу.

Про оформлення трудових відносин нагадали посадовці Управління інспекційної діяльності у Запорізькій області. Вони нагадали послідовність дій під час прийняття на роботу працівника:Податки для блогерів у 2023 році

  • особа подає відповідні документи щодо працевлаштування та пише заяву на прийняття її на посаду;
  • сторони укладають трудовий договір, після чого ФОП складає наказ або розпорядження про прийняття на роботу працівника;
  • не пізніше ніж за один день до початку роботи, ФОП надсилає до ДПС повідомлення про прийняття працівника на роботу;
  • ФОП ознайомлює працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку та  посадовою інструкцією;
  • ФОП вносить запис до трудової книжки, проте в себе її не зберігає, – вона залишається у працівника.

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки