Як почати працювати на себе

31 травня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці

Розповідаємо про те, як прийти до роботи на себе, і ділимося досвідом.

Як почати працювати на себе

Останній рік став особливо важким і випробовуючим для багатьох компаній, а також цілих бізнесів. Масові скорочення, проблеми з електрикою, виїзди кандидатів за кордон тощо. Разом з тим, останній рік дав нам багато нових знань і поштовхів до розвитку, адже справжні діаманти народжуються тільки під високим тиском. У наступних абзацах, я, Олена Волк, засновниця рекрутингової агенції EvoTalents, розповім про те, як прийти до роботи на себе, і поділюся своїм досвідом.Що робить підприємця успішним

Перші кроки

Питання відкриття свого бізнесу може зайняти багато часу, але й не потрібно поспішати. Розвивайтеся у своєму темпі, головне не втрачайте деталей з поля зору. Почніть із себе. Маленька порада наперед — визначте для себе свої сильні сторони, які надалі ви будете показувати клієнтам. Наприклад, виділіть 4 найголовніші риси вашої особистості, згадайте свої найголовніші досягнення. Можливо, вас було визнано найкращим фахівцем на своїй попередній посаді, або ви пройшли значущий навчальний курс. Усі ці фактори не тільки додадуть вам впевненості, а й одразу окреслять ваш портрет, як фахівця в очах вашої аудиторії.

Знайдіть те, що вам цікаво

Можливо, трохи очевидна порада, але основа, на яку ви маєте звернути увагу — це, в якому напрямку ви хочете розвиватися. Якщо ви чітко впевнені в тому, де у вас буде успіх — так тримати! Але якщо маєте сумніви, запитайте себе, що мені подобається найбільше, що в мене виходить найкраще? Визначте для себе нішу, в якій ви будете розвиватися. Якщо відповідями на попередні запитання буде пошук кандидатів, робота з діджитал ресурсами або фрілансом, тоді робіть акцент на IT Recruiting і все, що до нього прилягає. Якщо вам ближче управління персоналом, робота й організація ресурсів, тоді придивіться більше до HR ніші.5 фокусів уваги під час кризи

Аналіз ринку

Другий крок — це аналіз ніші та складання портрета вашого клієнта. Почнемо з першого. Аналіз ринку має проводитися за регіоном і, відповідно, залежно від обраної вами ніші. Також не забудьте вивчити ваших конкурентів: які теми публікують у блог, як себе позиціонують тощо. Це допоможе вам краще зрозуміти настрій ринку і, на що звертають увагу ваші потенційні клієнти. Шукайте звіти про тенденції ринку, статистику, а також дані про "продажі" та укладені угоди. Цю інформацію можна знайти, як у відкритих ресурсах, так і у ваших колег, якщо вони погодяться поділитись. 

Тому ось три основні пункти при аналізі ринку:

  • Визначення причини залученості покупців
  • Вивчення основних конкурентів
  • Підбиття підсумків 

Портрет клієнта

Одне з найважливішого у спостереженні за своїм бізнесом — це розуміння вашої аудиторії, вашого клієнта. Вам необхідно усвідомлювати, що саме впливає на вашого покупця, його потреби, болі тощо.

Під час складання портрета, вам можуть допомогти наступні питання:

  • Яка у клієнта проблема?
  • Наслідки цієї проблеми:
  • Страхи, з якими клієнт приходить до вас?
  • Чого хоче клієнт?
  • Який наслідок результату? Що зміниться в житті клієнта, коли він розв'яже проблему?
  • Про що мріє клієнт? 

Як їх використовувати? Ви можете провести опитування прямо у своєму соціальному блозі, а можете провести інтерв'ю з певними особистостями, які, виходячи з раніше зібраної інформації, були максимально близькими до здійснення угоди або покупки.Коли масштабується бізнес

На шляху до першого клієнта

Щойно ви побудували портрет клієнта, а також розумієте, в якому напрямку рухатиметься ваш бізнес, настав час пошуків першого клієнта. Є кілька варіантів, де можна себе проявити і як результат — отримати першого клієнта.

  1. Нетворкінг. Як правило, ваш перший клієнт уже чекає на вас, і вам належить знайти його серед ваших знайомих або колег. За допомогою зустрічей у місцевих колах, поміж нових і старих знайомств можна знайти багато корисних контактів, зокрема й вашу аудиторію.
  2. Ведення соціальних мереж. Що більше ви будете проявляти активність у соціальних мережах — ділитися своєю думкою, розповідати про свої послуги, то краще. Люди йдуть за послугами до людей. Використовуйте якомога більше ресурсів: телеграм-канал, інстаграм, лінкедін тощо. Покажіть, що ми не просто бездушний виконавець або компанія, а що ви реальна особистість, яка знає, як і чим допомогти.
  3. Лідогенерація. Ніхто не скасовував старий добрий таргет. Якщо ви впевнені у своїх силах, можете налаштувати його самостійно або вдатися до допомоги фахівця. Також ви можете самостійно писати вашим потенційним клієнтам і пропонувати послуги.
  4. Професійні івенти. Ви також можете показати експертизу і тим самим вдало себе рекламувати за допомогою івентів, як локальних маленьких, так і більш масштабних.
  5. Реклама через контакти. Якщо ви давно працюєте у сфері, в якій вирішили розвиватися, у вас напевно вже є певне коло зв'язків, за допомогою яких ви також можете прорекламуватися. Або, можливо, через зв'язки в цій ніші ви зможете зв'язатися з іншими колегами, які зможуть вам допомогти. Зрештою, не варто недооцінювати силу людських комунікацій.
     

Перший клієнт завжди вважається особливим, але головне пам'ятати, що це така сама людина як і ви, що прийшла по вашу експертизу. Тому головне не піддаватись паніці та проявити свою експертність.

Збираючи команду

Коли у вас уже є перші клієнти, а також розуміння того, як працюватиме бізнес, настав час збирати команду. Для початку, ви можете знайти для себе просто помічника, якому ви будете делегувати основний пул завдань. Це може бути, як новачок у сфері рекрутингу, або ж просто стажер. Таким чином, ви зможете звільнити свій час і заодно навчити новачка основам, задати вектор для розвитку. Такі завдання, як ведення календаря, пошук інформації, дизайн презентацій можна легко делегувати, тоді як ви займатиметеся важливішими справами.Ризикуючи вигравай

У міру того, як ваш бюджет і кількість клієнтів збільшуватиметься, ви зможете наймати нових фахівців, таким чином поступово розширювати бізнес.

Остання порада

Починати свою справу страшно, подекуди ризиковано, але як кажуть, хто не ризикує... Тому остання порада для тих, хто наважився почати розвивати свій бізнес — не крадіть у своїх клієнтів вашу ж експертизу. Не обділяйте клієнтів вашими знаннями й досвідом через страх чи невпевненість. Продемонструйте їм свої навички, ідеї та думки, і, можливо, саме це і буде вирішенням головної проблеми вашого клієнта.

 Автор: Олена Волк Founder at EvoTalents

https://evotalents.school

https://www.facebook.com/7elenavolk

https://t.me/businessbyev 

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки