Інтернет-магазин: вимоги до ФОП

26 квітня 2023

Все про інтернет-магазин та вимоги до ФОП далі в статті.

Інтернет-магазин: вимоги до ФОП

Багато підприємців, які займаються реалізацією товарів зі стаціонарних торгових місць чи магазинів, на певному етапі розвитку свого бізнесу вважають за потрібне здійснювати продажі через інтернет.

Адже онлайн-діяльність дає можливість розширити географію продаж, зацікавити своїм товаром більше потенційних покупців, отримувати вищий дохід за свою роботу. Деякі підприємці взагалі обирають виключно такий спосіб торгівлі чи надання послуг.

Вимоги до ФОП для інтернет-магазину: реєстрація

Перед створенням самого інтернет-магазину необхідно офіційно зареєструвати ФОП та обрати систему оподаткування.

Найчастіше підприємці обирають 2 групу ФОП на спрощеній системі оподаткування. Діяльність на цій групі передбачає сплату фіксованого податку (ЄПЄдиний податок та ЄСВЄдиний соціальний внесок), незалежно від суми, на яку було здійснено продаж товарів.

Ліміт доходу для 2 групи - 5 587 800 грн.

Підприємці, для яких даний ліміт є занизьким, можуть вчинити наступним чином.

  1. Зареєструвати когось з близьких родичів чи знайомих як ФОП і через нього надалі здійснювати діяльність.
  2. Самому підприємцю, який вже є ФОП 2 групи, зареєструвати ТОВТовариство з обмеженою відповідальністю 3 групи на 5% на спрощеній системі оподаткування. Таким чином, діяльність як ФОП і як ТОВ одночасно збільшує розмір доходу, який має право отримувати підприємець.

Але варто врахувати, що в такому випадку на дохід ТОВ доведеться сплачувати 5% податку.

На період дії воєнного стану є ще пільгова 3 група ФОП на 2%, проте вже з липня 2023 року планується, що вона буде відмінена.

Якщо працювати виключно як ТОВ на загальній системі оподаткування, то необхідно закуповувати всі товари з первинними документами і бажано в платників ПДВПодаток на додану вартість , щоб підприємець мав можливість компенсувати цей податок. В іншому випадку обрання даної форми підприємницької діяльності буде невиправданим.

При здійсненні торгівлі через інтернет найчастіше застосовується КВЕДКласифікація видів економічної діяльності 47.91 + КВЕД на роздрібну чи оптову торгівлю тим товаром, який буде продаватися.

Наприклад, для інтернет-магазину одягу:

Касовий апарат для інтернет-магазину: потрібний чи ні?

Потрібно використовувати в роботі РРОРеєстратор розрахункових операцій (касовий апарат)., чи не потрібно залежить від способу прийому платежів від покупців.

РРО обов’язкове при здійсненні розрахункових операцій:

  • якщо покупець оплачує товар картою на сайті;
  • прийом оплати готівкою в точці видачі товару, на пошті;
  • прийом оплати через POS-термінал у точці видачі.

РРО можна не використовувати, якщо відсутня розрахункова операція:

  • якщо покупець оплачує на сайті екварингом чи на ключ-карту послуги, які були надані дистанційно;
  • при оплаті на пошті з перерахунком коштів відразу на IBAN-рахунок підприємця;
  • якщо оплата здійснюється на IBAN-рахунок підприємця через банк чи додаток.

Нагадуємо, що на підставі пільги, яка буде діяти до 1 липня, підприємства не перевіряються на наявність касових апаратів і, відповідно, за їх відсутність не можуть бути оштрафовані. Проте вже з 1 липня виконання цієї вимоги буде суворо контролюватися.

Але вже зараз власникам інтернет-магазинів рекомендується налаштувати роботу РРО чи ПРРОПрограний реєстратор розрахункових операцій , якщо того вимагає формат прийому платежів від покупців, який буде застосовуватися при продажі товарів.

Договір публічної оферти та політика конфіденційності

Розміщення на інтернет-ресурсі договору публічної оферти та політики конфіденційності вимагає законодавство.

В договорі оферти має бути зазначена наступна інформація:

  • дані про ФОП, який є власником інтернет-магазину;
  • предмет договору – продаж товарів чи послуг;
  • яким способом здійснюється продаж товару та отримується за нього оплата;
  • права та обов’язки продавця та покупця;
  • гарантія на товари, алгоритм повернення товарів та вирішення спірних питань з клієнтами.

Що стосується політики конфіденційності, то в ній обов’язково має бути прописаний перелік даних, які збирає інтернет-магазин.

Без цих двох документів підприємець не зможе приймати оплату картою на сайті, оскільки для підключення платіжних сервісів їх наявність обов’язкова.

Наприклад, LiqPay і подібні сервіси не тільки фіксують наявність договору оферти та політики конфіденційності, а і перевіряють відповідність цих документів нормам закону. У випадку виявлених порушень підприємець отримає відмову у встановленні сервісу платежу на його ресурс.

За бажанням на сайті можна розмістити сервіс еквайрингу для прийому безготівкових платежів.

Торгова марка

Підприємцям, які мають плани працювати над своїм брендом, його рекламуванням і просуванням, рекомендується зареєструвати торгову марку.

Це дозволить підприємцю володіти брендом на праві інтелектуальної власності. У випадку порушення цього права, ФОП матиме змогу звернутися до суду та відстоювати свої інтереси.

Реєструвати можна логотип та назву інтернет-магазину (разом чи окремо).

Офіційна реєстрація торгової марки дає право ФОПу отримати домен, який буде називатися: назва бренду.UA. Це також може відігравати позитивну роль при створенні позитивної репутації бренду.

Облік товарних запасів

На етапі створення інтернет-магазину ФОПу необхідно впорядкувати облік товарних запасів, якщо це вимагається податковим законодавством до групи, на якій працює підприємець.

Також потрібно організувати ведення обліку первинних документів, якщо діяльність підприємства це передбачає в обов’язковому порядку.

Перевірки по веденню обліку товарів та первинних документів мають відновитися вже з 1 липня 2023 року.

Впорядкування прийому платежів

Здійснення банками фінансового моніторингу діяльності ФОПу стає звичною практикою.

При здійсненні транзакцій на великі суми банки, зазвичай, вимагають підтвердження законності надходження коштів.

Варто зауважити, що фінансовий моніторинг частіше здійснюється:

  • новостворених підприємств, ніж тих, які працюють значний період часу;
  • підприємств, які отримують платежі від Міноборони (задля уникнення махінацій із закупівлею товарів).

Рекомендується дотримуватися лімітів обороту ФОП з розрахунку на місяць (річний ліміт поділити на 12) або ж не допускати надходження більше 300 тис. грн в місяць на один рахунок.

При необхідності можна відкрити рахунки в кількох банках, щоб розподілити між ними отримання платежів і, тим самим, уникнути надходження великих сум на один рахунок.

Якщо ж підприємець планує отримувати більше, ніж 1 млн грн в місяць, то йому варто розглянути ТОВ як форму діяльності, оскільки при надходженні платежів на таку суму на рахунок ФОП, він завжди буде перевірятися спеціалістами банків.

Створення сайту інтернет-магазину, який буде відповідати вимогам закону

Сайти інтернет-магазинів за замовчуванням мають використовувати українську мову інтерфейсу, інші мови можуть бути встановлені на ресурсі і обиратися за бажанням користувача.

Також вся інформація, що стосується діяльності підприємства, описів товарів чи послуг, цін та відомостей про товари має бути українською за замовчуванням. Це ж стосується і надписів на зображеннях.

Якщо на сайті при перевірці будуть виявлені порушення щодо використання української мови як пріоритетної, підприємцю буде надано термін в 30 днів на виправлення зауважень. Якщо ж він цього не зробить, може бути накладений штраф.

Підводячи підсумки, варто наголосити, що підприємницька діяльність ФОП в онлайн-форматі повинна відповідати вимогам до обраної підприємцем системи оподаткування та податкової групи, якщо мова йде про спрощену.

ЗІР для ФОПа: короткий гайд по користуванню сервісом

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки