Штрафи за несплату податків хочуть збільшити
14 лютого 2021 Стане у пригоді для: Підприємці
У першому читанні прийнято законопроєкт, яким пропонується посилити кримінальну відповідальність за несплату податків: неплатників хочуть саджати до в'язниці.
Штрафи за несплату податків хочуть збільшити й порушників саджати до в'язниці
Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроєкт № 3959-1, яким пропонується посилити відповідальність за несплату податків та ЄСВ.
Що пропонується:
Кримінальна відповідальність за ухилення від сплати податків і зборів із тюремним ув'язненням (ст. 212 ККУ).
Пропонується штрафувати — від 85 тис. до 119 тис. грн (це 5 тис. до 7 тис. НМДГ (17 грн) або арештом до 6 місяців із позбавленням права займати певні посади або займатися певною діяльністю до 2 років. Як карають зараз: штраф від 51 тис. до 85 тис. грн (3 тис. до 5 тис. НМДГ) і позбавлення права займати певні посади / займатися певною діяльністю до 3 років.
Якщо таке саме порушення вчинила група осіб, штраф буде від 119 тис. до 170 тис. грн (це від 7 тис. до 10 тис. НМДГ), можуть обмежити волю на строк до 5 років.
Якщо це порушення вчинив раніше засуджений, йому загрожує в'язниця до 7 років або штраф від 255 тис. до 425 тис. грн (від 15 тис. до 25 тис. НМДГ).
Нині назва ст. 212 Кримінального кодексу звучить так: «Ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів)», у новій версії — «Ухилення від сплати податків, зборів, платежів». Йдеться не лише про обов'язкові платежі, а про будь-які платежі з податків і зборів.
Нагадаємо, що ухилення від сплати стосується, в тому числі, осіб, які займаються підприємницькою діяльністю без створення юрособи, якщо така особа не платила податків, а несплата призвела до фактичного ненадходження до бюджетів і державних цільових фондів коштів у значних розмірах.
Також пропонується ввести кримінальну відповідальність за незаконне відшкодування ПДВ, подання заяви про таке відшкодування, яке прирівняне до шахрайства, — тюремне ув'язнення до 12 років (нова ст. 2222 ККУ). Нова стаття звучатиме так:
«Розкрадання або незаконне заволодіння бюджетними коштами шляхом отримання бюджетного відшкодування, а так само подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, вчинені шляхом подання завідомо неправдивих відомостей, у тому числі в результаті використання завідомо підробленого документа (шахрайство з ПДВ)»…
РРО не потрібен, якщо оплату за послуги приймаєте через банківські системи дистанційного обслуговування та сервіси переказу
ФОП 3-ї групи ЄП з основним видом діяльності «Обробка даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність» (надання послуг в інтернеті) перевищив обсяг доходу 1 млн грн у 2020 р. і запитав податківців, чи треба йому використовувати РРО.
Розрахунки за послуги проводить через LiqPay, системи дистанційного обслуговування Приват24, Ощад24, Монобанк.
Податківці відповіли, що 10.12.2020 р. набула чинності норма (п. 14 ст. 9 ЗУ «Про РРО»), за якою РРО не застосовують при розрахунках за послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування і/або сервісів переказу коштів.
ІПК від 05.02.2021 р. № 407/ІПК/99-00-07-05-01-06
РРО взято в оренду: треба реєструвати чи ні
Податківці нагадали, що використовувати потрібно лише моделі РРО/ПРРО, включені до Держреєстру РРО.
У Реєстрі міститься перелік моделей РРО та їхніх модифікацій, які відповідають вимогам нормативки, пройшли держсертифікацію та дозволені для проведення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування, послуг.
Реєстр складається з двох частин.
- Перша — перелік моделей, дозволених до первинної реєстрації. Первинна реєстрація означає, що РРО реєструватиметься вперше, це нові РРО, які раніше не реєструвалися. А граничний строк реєстрації таких моделей визначається строком дії сертифіката відповідності моделі з конкретною версією внутрішнього ПО.
- Друга — моделі, строк первинної реєстрації (дії сертифікатів відповідності) яких минув. Первинна реєстрація цих моделей заборонена. Але пристрій може використовувати його власник чи орендар до закінчення 7 років з моменту введення в експлуатацію, але не більше 9 років з дати випуску, строку служби такого РРО.
Який висновок: якщо на момент придбання / взяття в оренду РРО міститься в другій частині Реєстру РРО, то його не треба реєструвати в ДПС.
Новий законопроєкт: у КЗпП з'являться 7 ознак трудових відносин
Уряд схвалив законопроєкт про внесення змін до КЗпП щодо визначення поняття трудових відносин.
Законопроєктом визначається сім ознак наявності трудових відносин:
- Особа виконує роботу з конкретної кваліфікації/професії/посади за дорученням і під контролем особи, в інтересах якої ці роботи виконуються.
- Процес праці регулюється, має постійний характер, а конкретний результат роботи за період для виконавця не передбачений.
- Робота виконується на робочому місці, яке визначила і погодила особа, в інтересах якої робота виконується, з дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку, встановлених такою особою, а по суті роботодавцем.
- Особа, в інтересах якої виконується робота, надала обладнання, інструменти, матеріали, робоче місце.
- Винагорода за виконану роботу виплачується систематично.
- Установлена тривалість робочого часу та відпочинку.
- Відшкодування витрат на поїздки та ін. заходи, пов'язані з виконанням роботи.
Робота в рамках трудових відносин буде визнана за наявності навіть трьох із перерахованих ознак. А це означає, що треба буде укласти трудовий договір із працівником і забезпечити його необхідним соцпакетом (відпустка, лікарняний, гарантії та компенсації щодо збереження місця роботи).