Уряд хоче скасувати акти виконаних робіт

12 вересня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Уряд хоче скасувати акти виконаних робіт

ВРУ підтримала за основу Законопроект про оподаткування криптовалют.

Верховна Рада України ухвалила в першому читанні зміни до Податкового кодексу щодо врегулювання обороту віртуальних активів в Україні. Криптовалюти можна буде легалізувати, сплативши податки. Про це повідомляє «РБК-Україна» з посиланням на  депутата Я. Железняка у Телеграм-каналі:

За його даними, проект №10225-д від 24.04.25. «Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо врегулювання обороту віртуальних активів в Україні» підтримали 246 депутатів. Депутат повідомив, що податки будуть на рівні 18% НДФЛ + 5% військового збору з прибутку від продажу віртуальних активів. Крім того, у перший рік дії Закону буде пільгова ставка 5% НДФЛ. У проекті передбачається визначення віртуального активу - це особливий вид цифрового об’єкта (майна), який існує в електронній формі завдяки технології розподіленого реєстру (блокчейну). Передбачено, що віртуальні активи не є грошима і не можуть використовуватися як офіційний засіб платежу в Україні. Їх правовий режим близький до режиму рухомого майна з точки зору цивільного права. Разом із тим, редакція, запропонована до першого читання, яка ще може обговорюватися, передбачає ототожнення токенів електронних грошей з електронними грошима в розумінні Закону України «Про платіжні послуги» (№1591-9 від 30.06.21.). Проект поділяє усі віртуальні активи на три основні категорії:Утримання із заробітної плати: що потрібно знати бухгалтеру

  • ·      токени з прив’язкою до активів - їх вартість стабілізується шляхом прив’язки до активів, таких як валюта чи майно;
  • ·      токени електронних грошей - прив’язані до однієї офіційної валюти;
  • ·      інші віртуальні активи - категорія, що охоплює активи, які не належать до перших двох типів. Тут запропонована модель, відповідно до якої Регулятор буде визначати які саме віртуальні активи (крім токенів з прив'язкою до активів та токенів електронних грошей) будуть належати до цієї категорії.

Нагадаємо, у Меморандумі з МВФ за грудень 2024 року з'явився пункт, за яким Україна оновить законодавство щодо регулювання криптовалют. НБУ та Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР)підготують відповідні зміни за технічної допомоги МВФ. Документ також встановить, який з цих органів стане головним регулятором криптовалютного ринку в Україні.

Докладніше:

Законопроект №10225-д

Закон України №1591-9

Мінцифри: Готуємо бізнес до поступового переходу на електронні акцизні марки.

У першому півріччі 2026 року бізнес поетапно почне переходити від паперових до електронних акцизних марок - еАкциз. Виробники, імпортери, дистрибутори та роздрібна торгівля матимуть додаткові 6 місяців для тестування, адаптації IT-рішень та навчання персоналу. Мінцифри, Мінфін та ДПС створюють усі необхідні умови для зручного переходу, а також презентували представникам бізнесу концепцію наступного етапу впровадження еАкцизу. Вона передбачає:

  • поступовий перехід до електронних акцизних марок;
  • час для інтеграції власних IT-систем із платформою еАкциз;
  • стабільну роботу без зупинок бізнес-процесів.

еАкциз - це інноваційна система, яка замінює паперові акцизні марки на електронні з унікальними кодами. Вона забезпечує прозорість і контроль як з боку держави, так і з боку споживача. Це допоможе:

  • зменшити частку нелегальної продукції на ринку;
  • зробити ринок прозорішим;
  • гарантувати захист прав споживачів.

Докладніше про проект:

Проект еАкциз впроваджується Мінцифри спільно з Мінфіном та ДПС у співпраці з Комітетом ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики. Заходи з підтримки впровадження еАкциз здійснюються у межах проекту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» (UK DIGIT), що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev. Партнер проекту - Фонд Східна Європа.

Докладніше:

Закон №4536-9 опубліковано: що змінилось та коли ці зміни набирають чинності?

Незважаючи на обтічну назву Закону України №4536-9 від 16.07.25. «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» (Законопроект №13157), зміни за ним стосуються багатьох платників податків: юридичних осіб і ФОП, нотаріусів і оцінщиків, торгівців алкоголем і тютюном, платників земельного податку, експортерів, енергетиків і комунальників, платників місцевих податків тощо. 02.09.25. Президент підписав цей Закон, його офіційно опубліковано в газеті «Голосі України» 03.09 25. Більшість положень Закону (наприклад, зміни у ПДВ, місцевих податках, ТЦУ чи вимоги для отримання ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем/тютюном) набирають чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 01.10.25. Більшість, але не всі… Для деяких змін Законом №4536-9 передбачено спеціальні строки набрання чинності:Увага! Повернення квартального звітування для ФОПів 

  • наприклад, щоквартальне звітування до ДПС нотаріусами і ФОП - оцінщиками або квартальна єдина звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ для ФОП - з 1 січня 2026 року;
  • мита на насіння ріпаку або кользи- з дня, наступного за днем опублікування Закону;
  • нові мита на соєві боби - з дня, наступного за днем опублікування Закону, але не раніше 1 вересня 2025 року.

Докладніше:

Закон України №4536-9

ВРУ схвалила Законопроект, який дозволяє бронювати працівників у розшуку та без військового квитка.

03.09.25. Верховна Рада України прийняла за основу Законопроект №13335 від 30.05.25. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану», яким встановлюються особливості працевлаштування, бронювання та звільнення військовозобов'язаних працівників критично важливих підприємствам у сфері оборонно-промислового комплексу. Про це повідомив депутат О. Гончаренко у своєму  Телеграм-каналі:

Згідно з пояснювальною запискою, Законопроектом пропонується дозволити критично важливим для ОПК підприємствам бронювати військовозобов'язаних працівників, у яких відсутній або оформлений неналежним чином військово-обліковий документ, чи/та вони не перебувають на військовому обліку, чи/та не уточнили персональні дані у ТЦК, чи/та перебувають в розшуку (крім випадків порушення ст. 336 та ст. 337 Кримінального кодексу України). Тривалість такого бронювання не може перевищувати 45 календарних днів з дня укладання трудового договору з таким працівником та надається не більше одного разу за один календарний рік. У разі, коли працівник протягом 45 днів не привів свої військово-облікові документи у відповідність до вимог чинного законодавства, роботодавець матиме підстави для його звільнення. За словами О. Гончаренка, депутати також скоротили строк подачі правок до Законопроекту для підготовки до другого читання.

Докладніше:

Законопроект №13335

З 1 вересня 2025 року - нові довідники податкових пільг.

3 вересня 2025 року Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі опублікувала нові (станом на 01.09.25.) довідники:

  • Довідник податкових пільг №130/1, що є втратами доходів бюджету;
  • Довідник інших податкових пільг №130/2.

У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, а також початок та кінець дії пільг.

Докладніше:

Уряд хоче скасувати акти виконаних робіт.

Кабінет Міністрів України виступив з ініціативою скасувати акти виконаних робіт. Про це повідомила Прем'єр-міністр Ю. Свириденко у Телеграм-каналі:

«Урядовий Законопроект скасовує обов'язкове підписання Акту виконаних робіт для оплати послуг у безготівковій формі, як підтвердження отримання послуги. Такі норми полегшать українським компаніям співпрацю з європейськими бізнес-партнерами». За  словами Ю. Свириденко, прогнозована сумарна економія бізнесу за рахунок цієї новації складе 20,2 млрд грн на рік.Як ФОП-єдиннику декларувати цивільні доходи

Докладніше:

Як отримати довідку про сплату ЄСВ: інструкція для ФОП і самозайнятих осіб.

Відповідають спеціалісти Головного управління ДПС у Київській області. У підприємницькій діяльності виникає чимало ситуацій, коли необхідно підтвердити факт сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). Наприклад, під час оформлення пенсії, участі в тендері або для подання до банківських установ. Законодавство передбачає чіткий механізм отримання такої довідки. Згідно з п. 1 частини 1 ст. 6 Закону України №2464-6 від 08.07.10. із змінами «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платник ЄСВ має право безоплатно отримувати від контролюючих органів та Пенсійного фонду інформацію, необхідну для виконання обов’язків, покладених на платника згідно із Законом №2464-6, а також для підтвердження надходження до ПФ сплачених сум ЄСВ. Платник ЄСВ - фізична особа - підприємець (крім е-резидентів) (особа, яка провадить незалежну професійну діяльність), яка є застрахованою особою, може звернутися до ДПС за основним місцем обліку з заявою щодо отримання довідки про суми сплаченого ЄСВ. Заява в довільній формі подається в один з таких способів:

  • у паперовій формі;
  • в електронній формі через приватну частину е-кабінету, розміщеного на  вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login з дотриманням вимог Законів України №851-4  від 22.05.03. із змінами «Про електронні документи та електронний документообіг» та  №2155-8 від 05.10.17. із змінами «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

Докладніше:

Закон України №2464-6

Закон України №851-4

Закон України №2155-8

У ДПС нагадали порядок дій у разі зміни місця проживання фізичної особи - підприємця.

Спеціалісти Головного управління ДПС у м. Києві інформують про порядок дій у разі зміни місцезнаходження або місця проживання фізичних осіб - підприємців, а саме: 

  • для внесення інформації про зміну місцезнаходження фізичних осіб - підприємців необхідно звернутися до органу виконавчої влади, тобто до відповідного органу державної реєстрації;
  • інформація про зміну місцезнаходження або місця проживання фізичних осіб - підприємців оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих з Єдиного державного реєстру в порядку інформаційної взаємодії; 
  • обов’язковою умовою, при внесенні інформації про зміну місцезнаходження/місця проживання фізичних осіб - підприємців, є одночасне подання до контролюючого органу за податковою адресою (місцем проживання) заяви за формою №5ДР про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

Мобільний застосунок «Моя податкова»:

Android: 

iOS: 

Докладніше:   

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки