Яким підприємствам податківці видають довідки для визнання критично важливими під час війни

03 березня 2023 Стане у пригоді для: Підприємці

Яким підприємствам податківці видають довідки для визнання критично важливими під час війни

Зміни до ПКУ щодо платіжних послуг: новий інформаційний лист ДПС України.

Інформаційний лист ДПС №2/2023 від 23.02.23: «Закон України №2888-9 від 12.01.23.«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг».

Лист, оприлюднений ДПС, присвячено окремим змінам положень ПКУ у зв’язку з прийняттям Закону №2888-9. Зокрема, в частині обліку електронних гаманців та рахунків, відкритих платником податків та використання інших платіжних операцій, що запроваджені  Законом №1591-9 від 30.06.21. «Про платіжні послуги» із змінами.ЄСВ у 2023 році: податкові ставки, мінімальний та максимальний розмір податку

У листі ДПС повідомлено:

  • про особливості оплати податків та зборів електронними грошима;
  • які обмеження існують при оплаті електронними грошима податків та зборів;
  • зміни щодо обліку рахунків платників, відкритих небанківськими надавачами платіжних послуг та електронних гаманців;
  • зміни щодо повноважень контролюючих  органів  стосовно зупинення видаткових операцій на рахунках платника, відкритих небанківськими надавачами платіжних послуг;
  • особливості оподаткування деяких видів доходів та операцій.

Змінами до ПКУ, зокрема, передбачено можливість оплати податків та зборів у готівковій або безготівковій формі.

ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані повідомляти про свій статус банки, інші фінансові установи, небанківських постачальників платіжних послуг, емітентів електронних грошей, в яких особи відкривають рахунки/електронні гаманці.

Закон №2888 вступає в дію з 01.04.23.

Податковий кодекс України 

Яким підприємствам податківці видають довідки для визнання критично важливими під час війни.    

Прес-служба  ДПС України нагадує, що Постановою №76 від 27.01.23. «Деякі питання  реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» затверджено Порядок та критерії визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Таке визначення необхідне для бронювання  військовозобов’язаних  на період  мобілізації та воєнний час.ФОП на єдиному податку: заборони в 2023 році

Для отримання інформації про загальну суму податків, зборів, нарахованих, утриманих та оплачених до державного і місцевих бюджетів, крім митних платежів, протягом звітного податкового року , та відсутність заборгованості із оплати єдиного внеску, підприємству необхідно звернутися письмово в довільній формі  до територіального органу ДПС за основним місцем обліку.

ТО ДПС у терміновому порядку надає інформацію, визначену підпунктом 1 та 5 пункту 2 Порядку №76 та критеріїв:

  • за платниками в цілому по Україні;
  • за період з 01.01.22. по 31.12.22. 

Затверджений  Мінреінтеграції  перелік територій, на яких ведуться бойові дії, не застосовується для податкових пільг: ДПС.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними  формуваннями  Російської Федерації, розроблений на виконання Постанови КМУ №1364 від 06.12.22. «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» затверджений наказом Мінреінтеграції, не може застосовуватися для цілей оподаткування. Відповідне роз’яснення надали в ДПС України від 14.02.23.: Податківці пояснили, що затверджений Мінреінтеграції  перелік територій не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з ПКУ ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України.

Нагадаємо, ще у березні 2022 року Законом №2142-9 від 24.08.22. «Про внесення змін до Податкового кодексу України  та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства» було внесено зміни до ПКУ, якими тимчасово, по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, не нараховується та не оплачується плата за землю, екологічний податок та податок  на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Росії, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. 

Верховна Рада України ухвалила євроінтеграційний законопроект «Про колективні угоди та договори».

 23.02.23. ВРУ ухвалила законопроект №7628 від 02.08.22. «Про колективні угоди та договори».

Євроінтеграційний закон узгоджується с положеннями Європейської соціальної  хартії, а також директив ЄС.

Новий закон:

  • передбачає, що на рівні підприємства, установи і організації право укладати колективний договір матимуть всі працівники і роботодавці, зокрема, роботодавці ФОП;
  • уточнює сферу дії колективних угод і договорів;
  • встановлює взаємозв’язок  між нормами колективних угод галузевого і територіального рівня та передбачає можливість укладати територіальні угоди в окремій галузі;
  • передбачає можливість зупиняти та призупиняти дію окремих положень колективних угод і договорів, приєднуватись до сторін угод і договорів нових суб’єктів.

Закон набуває чинності через 6 місяців  після того, як припинять або скасують воєнний стан.

Відповідні зміни  внесуть у КЗпП, та Закон України №3356-12 від 01.07.93. «Про колективні договори і угоди» із змінами втратить чинність. 

Уряд визначив окремий порядок розслідування нещасних випадків під час війни.

З 26.01.23. діють зміни до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві.

Кабінет Міністрів Постановою №59 від 20.01.23. «Про внесення змін до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» вніс зміни до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві.

Про це повідомив Т.Мельничук у Телеграм: Порядок доповнено новим розділом «Процедура розслідування нещасних випадків у період  дії правового режиму воєнного (надзвичайного) стану в Україні або окремих її місцевостях».

Порядком передбачено спрощену процедуру розслідування нещасних випадків, що відбулися з працівниками підприємств (установ, організацій) під час виконання трудових  обов’язків  унаслідок  воєнних (бойових) дій.Співробітник у простої: чи є право на отримання відпустки

Як ВПО підтвердити робочий стаж, якщо трудова книжка залишилась в окупації? -  відповідає Мінреінтеграції.

Зробити це можна онлайн. В системі Пенсійного Фонду України зберігаються дані та, починаючи з 2000 року, генерується  електронна трудова книжка.

Відновити втрачену інформацію можна через портал електронних послуг ПФУ або за допомогою мобільного застосунку для  Android та IOS.

Для цього потрібно:

  • Авторизуватися в e-сервісі за допомогою електронного підпису або  BankID.
  • Перейти до меню «Комунікації з ПФУ» й вибрати « Запит на отримання електронних документів».
  • З типів звернення обрати «Витяг з ЕТК», заповнити інші додаткові поля, підписати та направити ваше звернення.

Ознайомитися з інформацією про періоди  роботи та завантажити її на свій пристрій можна буде  у розділі  «Мої звернення».

Портал електронних послуг ПФУ:

Яким чином скасовують реєстрацію РРО, що знаходяться на тимчасово окупованих територіях.

Для скасування реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (РРО), що знаходяться на територіях, які тимчасово окуповані, або на них ведуться бойові дії, керуючись положеннями розділу 8 Порядку, затвердженому Наказом Мінфіну №1588 від 09.12.11.із змінами «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» та положеннями глави 4 розділу 2 Порядку, затвердженому Наказом Мінфіну №547 від 14.06.16. із змінами «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій».

Необхідно подати до контролюючого органу за місцем обліку повідомлення за формою №20-ОПП та/або заяву про скасування реєстрації РРО за ф.№4- РРО.

Зазначені документи можуть бути подані в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Відомості щодо зареєстрованих /скасованих РРО відображаються у приватній частині Електронного кабінету. Скасування реєстрації РРО передбачає одночасно скасування книги обліку розрахункових  операцій, що зареєстрована  на такий РРО у порядку,  визначеному  главою 3 розділу 2 Порядку , затвердженому Наказом №547.

Джерело: Роз’яснення  ДПС із категорії  109.06. розділу  Запитання-відповіді з Бази знань «ЗІР».

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки