Аутсорсинг та аутстафінг: що таке і як працює

27 червня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці

Аутсорсинг та аутстафінг: що таке і як працює

Коли мова заходить про найм персоналу для певних завдань або функцій, існує два популярні варіанти: аутсорсинг і аутстафінг. Звичайно, обидва мають плюси та мінуси, але в чому різниця між ними та який із них вибрати?

У цій статті ми розглянемо такі поняття, як аутстафінг та аутсорсинг, і обговоримо, який варіант буде кращим для вашого бізнесу і чому.ФОП 3 група: актуальна інформація для діяльності у 2024 році

Відмінності та вибір між аутсорсингом та аутстафінгом

Обидва підходи до управління ресурсами можуть бути корисними для компаній, проте важливо враховувати контекст та специфіку бізнес-завдань. Аутсорсинг і аутстафинг різняться за низкою параметрів, тому вибір з-поміж них має бути обгрунтований і спрямовано досягнення конкретних цілей компанії.

Є деякі ключові відмінності, про які вам слід знати:

Аутсорсинг - це коли компанія укладає контракт з іншою компанією для надання послуг або продуктів, які вона могла б виробляти сама. 

Аутстафінг – це коли компанія наймає співробітників іншої компанії для роботи від її імені.

Отже, що найкраще для вашого бізнесу? Це залежить від ваших потреб та переваг, але ми рекомендуємо передати послуги аутсорсингу, якщо ви серйозно ставитися до економії коштів та підвищення ефективності.

Докладніше про ці два поняття

Постачальник послуг аутсорсингу зазвичай працює за проектною бізнес-моделлю, що означає, що, швидше за все, клієнт доручає аутсорсингової компанії весь проект від А до Я.Клієнт рідко має доступ до команди розробників, і люди, які виконують всю роботу над проектом, зазвичай працюють над кількома проектами одночасно.

Аутстафінг – це різновид дистанційної роботи, коли наймана особа виконує всі посадові обов'язки для компанії (клієнта), будучи офіційно працевлаштованою в іншій компанії (аутсорсинговому агентстві). Остання діє як роботодавець, тобто відповідає за заробітну плату, бонуси, податки, надане працівникові обладнання, утримання, заміну, переміщення, а компанія-клієнт надає працівникові завдання та доручення.

Аутсорсинг: переваги та недоліки

Послуги аутсорсингу мають ряд переваг:

  • Швидкий початок. Починаючи бізнес, ви можете одразу передати виконання невідкладних завдань аутсорсингової компанії з підготовленим штатом професіоналів, які розпочнуть роботу безпосередньо. Цей спосіб особливо актуальний для компаній-початківців.
  • Можливість залучення висококваліфікованих працівників із будь-якої точки світу за допомогою віддаленого найму.
  • Зниження витрат шляхом найму професіоналів для реалізації тимчасових робіт. 

Оплачувати послуги аутсорсингової компанії набагато дешевше, ніж платити зарплату фахівцям, які працюють за наймом.

З іншого боку, є деякі недоліки:

  • ризик витоку інформації та важливих даних. Коли ви наймаєте професійних співробітників з боку, такий ризик може стати причиною шкоди; у деяких випадках навіть аварія бізнесу може мати місце. Тому важливо звертатися до компаній, які зарекомендували себе позитивними відгуками та гарною репутацією. 

Аутстафінг: переваги та недоліки

Послуги аутстафінгу мають ряд переваг:

  • прозорий підбір правильних співробітників з гарантією їхньої компетентності та професіоналізму. Замовник має можливість підібрати команду фахівців виходячи з їхньої репутації, досвіду та професійних навичок.
  • відсутність будь-яких трудових договорів безпосередньо з фахівцями, які реалізують роботу. Усі кадрові та бухгалтерські нюанси вирішує аутстафінгова компанія, яка позбавляє замовника будь-яких трудових спорів, нарахувань заробітку тощо.
  • зниження витрат. Аутстафінг персоналу дешевша, ніж команда клієнта на повний робочий день. Особливо вигідно застосовувати послуги аутстафінгу для невеликих одноразових проектів, коли команда фахівців наймається на час або до закінчення фронту завдань. А оплата провадиться за кінцевим результатом.

Аутстафінг має і свої мінуси:

  • професійне розуміння замовником обсягу робіт, до виконання яких він залучає фахівців. Інакше завдання може піти не так, що призведе до провалу проекту. І відповідальність у цьому випадку лежатиме на замовнику.
  • погана комунікація у разі дистаційного керування командою. Виходом у цій ситуації може бути тимчасове розміщення найманих спеціалістів поряд із клієнтом. 

Або ви можете налаштувати канали зв'язку, які будуть зручні для всіх, з чітко визначеним графіком спілкування.Як ФОП на ЄП проводити 10 і більше мільйонів обороту: договір комісії

Висновок

Отже, якщо ви запитаєте "Який спосіб найму персоналу краще?", на це запитання немає відповіді. Обидва способи мають свої переваги, як і недоліки. Вибір повністю залежатиме від того, з якою метою ви збираєтеся найняти додатковий персонал.

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки