Електронний підпис для ПРРО

05 серпня 2021 Стане у пригоді для: Підприємці на ЄП

Після запуску програмних РРО коло користувачів електронних підписів розширилося. КЕП тепер потрібен касирам.

Електронний підпис для ПРРО

Щоб зареєструвати ПРРО, підприємцеві щонайменше потрібен КЕП, адже для ПРРО існують спеціальні форми, подати які можна через кабінет платника.

Який електронний підпис отримувати для ПРРО

Електронний підпис засвідчує особу, документ, підписаний КЕП, має таку саму юридичну чинність, як і підписаний від руки.

Електронні підписи діляться на кваліфіковані й удосконалені.

  1. КЕП — кваліфікований електронний підпис, він має максимальний ступінь захисту, базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Його використовують для подання податкової звітності, підписання документів із контрагентами, для роботи в банкінгу, для доступу до держсервісів і обміну інформацією з держорганами й у ПРРО.
  2. УЕП — удосконалений електронний підпис, файловий, менш захищений, ніж КЕП. УЕП не обов'язково формується з використанням сертифіката, а якщо сертифікат використовується, він не кваліфікований. Видають, у тому числі, банки, які не є надавачами електронних довірчих послуг.

У законодавстві сказано, що використання КЕП забезпечує високий рівень довіри до схем електронної ідентифікації, а УЕП — середній (п. 3 ст. 15 ЗУ «Про електронні довірчі послуги»).

Отож, для програмних РРО можна використовувати КЕП або удосконалений електронний підпис уповноваженої особи.

Куди звернутися по КЕП

Отримати електронний підпис для роботи з ПРРО ви можете у будь-якого кваліфікованого видавця, в Інформаційно-довідковому департаменті ДПС, ДП «ДІЯ»; у ПриватБанку, УкрСиббанку тощо.

КЕП дійсний один рік, потім для нього потрібно отримувати новий сертифікат. Лише КЕП від податкової діють два роки. Як отримати ми вже писали у статті «КЕП: отримання, продовження, скасування».

КЕП: отримання, продовження, скасування

У заяві на отримання КЕП є розділ про формування сертифіката електронної печатки для ПРРО. Але ви самі вибираєте, використовувати в програмному РРО електронний підпис чи печатку, тобто не зобов'язані отримувати печатку.

Реєстраційна картка ФО для отримання КЕП — 2021

КЕП для ФОП і касира

Якщо ФОП працює з ПРРО самостійно, він може використовувати свій КЕП у роботі. Передавати підпис третім особам не можна. Тобто сертифікатом, випущеним на підприємця, не може користуватися касир, який працює з ПРРО.

Інакше кажучи, якщо з ПРРО працює найманий працівник ФОП — касир, електронний підпис він отримує особисто на своє ім'я. Використовує його сам і не передає колегам. 

Один електронний підпис — один ПРРО

Якщо з ПРРО працюватиме сам ФОП, йому не треба отримувати КЕП касира, можна використовувати свій.

Податківці наполягають, що з одним сертифікатом електронного підпису можна працювати одночасно тільки на одному ПРРО. А якщо точок із ПРРО у вас декілька, потрібна відповідна кількість зареєстрованих касирів, щодо яких треба подати повідомлення про надання інформації щодо кваліфікаційних сертифікатів відкритих ключів.

Входити в систему й працювати з ПРРО можуть лише ті касири, щодо яких ФОП подав «Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа» за формою № J/F1391801.

При вході в ПРРО касир подає повідомлення про відкриття зміни, потім закриває її, засвідчує розрахункові операції своїм електронним підписом.

У законодавстві немає обмежень щодо застосування електронної печатки підприємства на декілька ПРРО. Адже її отримує саме підприємство, використовувати її можуть усі касири.

Якщо касир звільняється, треба подати те саме Повідомлення за формою № J/F1391801, але з типом «припинення роботи».

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки