Концепцію моделі економічного бронювання презентували бізнесу

12 квітня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці

Концепцію моделі економічного бронювання презентували бізнесу

Уряд зупинив ведення Реєстру виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення.

Кабінет Міністрів України скасував Реєстр виробників і розповсюджувачів програмного забезпечення, який вело Міністерство економіки. Також втрачають чинність рішення про внесення в Реєстр та відповідні свідоцтва, які надавалися бізнесу, представленому в Реєстрі. Відповідне рішення, розроблене Міністерством економіки, Уряд ухвалив на  засіданні 9 квітня 2024 року. Також цим рішенням Кабінет Міністрів скасував норму, відповідно до якої Міністерство економіки за участю Генштабу ЗСУ були визначені головними виконавцями робіт з легалізації програмного забезпечення в органах влади та боротьби з його нелегальним використанням. Норма була ухвалена на початку 2000-х та зараз вже втратила актуальність.

« Уряд скасував застарілі та неефективні норми й процедури у сфері держрегулювання господарської діяльності, які лише обтяжували роботу бізнесу. Сьогодні працюють більш дієві та ефективні механізми у сфері інформатизації, інструменти кібербезпеки та захисту інформації, якими опікуються уповноважені органи - Мінцифри, Держслужба спецзв'язку та інші. Мінекономіки не є профільним органом у цій сфері, тож логічно, щоб непрофільні функції були зняті з Міністерства»,- зазначив заступник Міністра економіки В. Кіндратів.Демобілізований ФОП: що платити, як звітувати?

Відповідно до рішення Уряду, інформація, що міститься в Реєстрі, буде архівована та збережена.

Концепцію моделі економічного бронювання презентували бізнесу.

1 квітня 2024 року відбулась зустріч учасників Європейської Бізнес Асоціації з Головою Комітету ВРУ з питань економічного розвитку Д. Наталухою, автором моделі економічного бронювання. Розробка концепції моделі економічного бронювання відбувається паралельно з роботою над основним законопроектом про мобілізацію. За цією моделлю  бізнес зможе забронювати до 50% від військовозобов’язаних співробітників. Умова бронювання - відсутність податкових боргів та сплата військового збору за кожного працівника по формулі: 1,5% від зарплати + фіксована ставка у розмірі 20 тис. грн/місяць. Бронювання буде мати 3 кроки:

  1. Сплата збору. Підприємство вносить відомості про працівників на електронному порталі, надає квитанцію про сплату збору, у випадку ФОП - довідку про рух коштів.
  2. Верифікація. Податкові органи в онлайн режимі підтверджують відсутність заборгованості, відбувається онлайн-перевірка заброньованої особи. Людина отримує жовтий QR-код, що підтверджує процедуру бронювання. Протягом 60 днів необхідно оновити власні дані в ЦНАП для валідації бронювання.
  3. Оновлення даних. Заброньована особа відвідує ЦНАП, де оновлює дані та валідує бронювання. Кожен заброньований отримує зелений QR-код, що підтверджуватиме його бронювання.

Зміни до Порядку заповнення єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ слід застосовувати при поданні за 2 квартал.

Нагадаємо, що Міністерство фінансів Наказом №720 від 26.12.23. із змінами «Про затвердження Змін до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» внесло  зміни до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого Наказом Мінфіну №4 від 13.01.15. із змінами « Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку». Наказ №720 набрав чинності з дня його офіційного опублікування (16.02.24.  його офіційно опубліковано в «Офіційному віснику»). Всі наведені нижче зміни потрібно буде враховувати при поданні звітності за 2 квартал 2024 року. Наказом №720 внесені зміни до:Переїзд підприємства до іншої місцевості: як бути з працівниками

  • Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків -  фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Порядок);
  • Додатка 1 до Порядку «Таблиця відповідності кодів категорій застрахованих осіб та кодів бази нарахування і розмірів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування»; 
  • Розділу 1 «Довідник ознак доходів фізичних осіб» додатка 2 до Порядку, а саме: запроваджуються нові ознаки доходів фізичних осіб 210 (допомога по частковому безробіттю), 211 (компенсація за пошкоджений чи знищений об’єкт нерухомого майна) та внесені правки щодо ознак доходів фізичних осіб 111, 112, 156, 189, 193 відповідно до чинних норм законодавства.

Наказ Мінфіну №720

Наказ Мінфіну №4

Призовний вік знижено до 25 років: Закон опубліковано.

02.04.24. Президент В. Зеленський підписав Закон України №3127-9 від 30.05.23. «Про внесення змін до Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу», прийнятий ВРУ у травні минулого року. Закон був опублікований 03.04.24. в газеті «Голос України». Він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, з 04.04.24. Прес-служба Апарату ВРУ раніше інформувала, що Закон розроблено з метою зменшення граничного віку перебування громадян на військовому обліку призовників з 27 до 25-річного віку. Зазначається, що в разі зменшення граничного призовного віку до 25 років, призовні комісії матимуть достатньо часу (1-3 роки) на реалізацію виконання громадянами України військового обов’язку та призову їх на строкову військову службу.

Докладніше:

Закон України №3127-9

Опубліковано Закон про запровадження е-реєстру військовозобов’язаних.

02.04.24. Президент В. Зеленський підписав Закон України №3549-9  від 16.01.24. «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку обробки та використання даних в державних реєстрах для військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану» (законопроект №10062), яким внесено зміни до Законів: №1951-8 від 16.03.17 із змінами «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» та №3551-12 від 22.10.93. із змінами «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а саме передбачено:

  • інформаційну взаємодію між державними реєстрами у зв'язку з набуттям статусу учасника бойових дій;
  • встановлення можливості громадян України подати заяву (звернення) в паперовій або електронній формі відповідно до Закону України №1689-9 від15.07.21. із змінами «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг», і, зокрема, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та/або ЄДР ветеранів війни до державних органів для набуття статусу учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та члена сім'ї загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України;
  • встановлення особливостей набуття статусу учасника бойових дій під час дії воєнного стану на підставі довідки про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв'язку з військовою агресією РФ проти України оформленою в електронному вигляді.

Визначено, що Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов'язаних та резервістів - електронна інформаційно-комунікаційна система, призначена для збирання, зберігання, обробки та використання даних про призовників, військовозобов'язаних та резервістів, створена для забезпечення військового обліку громадян України. Крім того, буде створено Електронний кабінет призовника, військовозобов'язаного, резервіста. Цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. 03.04.24. Закон №3549-9 опубліковано у «Голосі України», відповідно його норми діятимуть з 04.04.24.Вихідна допомога: практичне застосування

Закон України №3549-9

Закон України №1951-8

Закон України №3551-12

Закон України №1689-9

Оформлення документів при наданні благодійної допомоги.

Головне управління ДПС у Житомирській області звертає увагу на документальне забезпечення щодо питань надання благодійної допомоги. У бухгалтерському обліку надання благодійної допомоги оформляється документами:

  • лист-запит/прохання щодо надання допомоги із зазначенням виду благодійної допомоги, її цільового призначення або лист-пропозиція від підприємства, в якому висловлюється бажання добровільно надати допомогу, зазначити її вид та цілі на які буде спрямовано таку допомогу;
  • погодження керівником надання благодійної допомоги у наказі по підприємству, де зазначити: ціль надання допомоги; вид та розмір допомоги; реквізити отримувача допомоги; осіб, відповідальних за передання допомоги;
  • передача благодійної допомоги кінцевому набувачу: у випадку передачі товарів (послуг) - фіксується актом приймання-передачі благодійної допомоги, в якому  зазначаємо: назву документа; реквізити сторін; ціль, зміст та обсяг операції; дату складання, підписи сторін.  
  • у випадку перерахування коштів - платіжне доручення.  

Проіндексовані з 1 березня страхові виплати виплачуватимуть з квітня.

З  1 березня 2024 року перераховано на коефіцієнт 1,0796  щомісячні страхові виплати потерпілому від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання (підпункт 8 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України №185 від 23.02.24. «Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році». Оскільки щомісячні страхові виплати надаються з наступного місяця після їх призначення, то проіндексовані виплати будуть виплачуватися з квітня. Величина підвищення щомісячної виплати визначається індивідуально залежно від розміру призначеної страхової виплати. Максимальний розмір збільшення після перерахування страхової виплати - 1500 грн.

Постанова КМУ №185

Трудовий договір з нефіксованим робочим часом.

Відповідають фахівці Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.Трудові гарантії для працівників, які вступили до територіальної оборони

Відповідно ст. 21-1 КЗпП України, трудовий договір з нефіксованим робочим часом – це особливий вид трудового договору, умовами якого не встановлено конкретний час виконання роботи, обов’язок працівника виконувати яку виникає виключно у разі надання роботодавцем передбаченої цим трудовим договором роботи без гарантування того, що така робота буде надаватися постійно, але з дотриманням умов оплати праці, передбачених КЗпП. Роботодавець самостійно визначає необхідність та час залучення працівника до роботи, обсяг роботи, погоджує з працівником режим роботи та тривалість робочого часу, необхідного для виконання відповідної роботи. При цьому повинні дотримуватися вимоги законодавства щодо тривалості робочого часу та часу відпочинку. Кількість трудових договорів з нефіксованим робочим часом у одного роботодавця не може перевищувати 10 %  загальної кількості трудових договорів, стороною яких є цей роботодавець. Заробітна плата виплачується працівникові за фактично відпрацьований час. Працівник, який відпрацював на умовах трудового договору з нефіксованим робочим часом понад 12 місяців, має право звертатися до роботодавця з вимогою укладення строкового або безстрокового трудового договору на умовах загальновстановленого у роботодавця графіка роботи з відповідною оплатою праці.

КЗпП України

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки