Нова форма фіскальних чеків: чи обов’язково має бути відображений рядок «решта»
07 березня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Граничні терміни подання податкової декларації про майновий стан і доходи.
Головне управління ДПС у м. Києві повідомляє, що з 1 січня 2025 року триває кампанія декларування доходів, отриманих у 2024 році. До 1 травня 2025 року декларацію подають:
- громадяни, які отримали певний дохід і зобов’язані подати декларацію (наприклад: особи, які отримували іноземні доходи, доходи від відчуження корпоративних прав, доходи від задавання майна в оренду іншим фізичним особам, при отриманні спадщини (дарування) від осіб, які не є особами першого та другого ступеня споріднення тощо). Якщо відсутня довідка від компетентного органу іншої країни про іноземні доходи та податки, сплачені за кордоном - можна подати заявку до ДПС за податковою адресою та перенести строк подання декларації до 31 грудня;
- ФОП, крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування;
- фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
До 31 грудня 2025 року декларацію подають:
- фізичні особи, які заявляють право на податкову знижку.
Окремі строки подання декларацій діють для таких категорій:
- ФОП у разі припинення підприємницької діяльності (крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування) мають подати декларацію протягом 20 календарних днів після місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності. Останнім базовим звітним періодом є період від дня, що настає після завершення попереднього звітного періоду, до кінця місяця, в якому підприємницьку діяльність припинено.
- Резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, - подають декларацію не пізніше 60 календарних днів до виїзду.
Якщо останній день подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то згідно з податковим законодавством, строк переноситься на перший робочий день. Більше інформації щодо декларування в банері «Деклараційна кампанія 2025»:Як анулювати бронювання співробітника
ДПСУ оновила «Єдине вікно подання електронної звітності» станом на 25.02.25.
Державна податкова служба України оприлюднила оновлення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.33.3.0 станом на 25.02.25. Цей комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 30.12.24. по 25.02.25. включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.33.* При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
ДПСУ оновила версію програмного забезпечення мобільних додатків ПРРО від ДПС.
З урахуванням змін форми та змісту розрахункових документів/електронних розрахункових документів Державна податкова служба України оновила версію програмного забезпечення мобільних додатків безоплатного ПРРО від ДПС для операційних систем Android та iOS. Оновлена версія розміщена на цифрових платформах Google Play та App Store, а також доступна для завантаження тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/
Зміни внесено відповідно до вимог Наказу Мінфіну №601 від 22.11.24. із змінами «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13».
ДПС нагадала про оновлені критерії визнання операцій контрольованими з 1 січня 2025 року.
Пресслужба Державної податкової служби України нагадує, що до контрольованих операцій відносяться господарські операції, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств (для резидентів Дія Сіті - на фінансовий результат до оподаткування), а саме здійснені:
- з пов’язаними особами-нерезидентами, а також через використання у ланцюгу постачання іншої особи без істотних функцій, активів та ризиків;
- через комісіонерів-нерезидентів;
- з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку низькоподаткових юрисдикцій;
- з контрагентами-нерезидентами, організаційно-правові форми яких передбачають не сплату корпоративного податку;
- між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.
При цьому операції визнаються контрольованими, якщо вони одночасно відповідають двом критеріям:
- загальний річний дохід платника податків перевищує 150 млн грн (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні);
- обсяг операцій платника податків з кожним контрагентом перевищує 10 млн грн за звітний рік.
З 2025 року розширено критерії визнання осіб пов’язаними за рахунок так званої економічної пов’язаності (взаємодія з контрагентом 75 % від загального обсягу зовнішньоекономічної діяльності та 50 % від суми доходу/витрат). З детальною інформацією можна ознайомитись за посиланням:
Компанії, що займаються дослідженнями та розробками, можуть стати резидентами Дія Сіті.
Тепер усі компанії, що займаються дослідженнями та розробками, можуть стати резидентами Дія Сіті. Такі зміни підтримав Кабінет Міністрів України Постановою №204 від 21.01.25. «Про внесення змін до переліку видів діяльності, здійснення яких стимулюється шляхом створення правового режиму Дія Сіті». Раніше резидентами Дія Сіті могли бути тільки компанії, що займаються дослідженнями та розробками в ІТ та телекомі. Тепер спектр набагато ширший: біотехнології, мікроелектроніка, генна інженерія, оборонні технології тощо. Ці компанії розробляють та тестують продукти у всіх можливих сферах. Про це повідомили на Урядовому порталі.
Перелік видів діяльності, здійснення яких стимулюється шляхом створення правового режиму Дія Сіті, затверджений Постановою КМУ №467 від 19.02.22. із змінами «Про визначення видів діяльності, здійснення яких стимулюється шляхом створення правового режиму Дія Сіті», доповнений абзацами такого змісту:
- Дослідження конʼюнктури ринку, веб-аналітика під час проведення маркетингових кампаній та надання рекламних послуг з використанням програмного забезпечення, розробленого за участю резидента Дія Сіті, в Інтернеті та/або на пристроях користувачів.
- Дослідження та розробки (крім сфери суспільних та гуманітарних наук).
- Технічні випробування та дослідження (крім сертифікації) з використанням компʼютеризованих систем управління.
Оновлено перелік важливих об’єктів платіжної інфраструктури в Україні.
Національний банк у межах реалізації функції оверсайта за результатами моніторингу діяльності у 2024 році визначив перелік важливих об’єктів платіжної інфраструктури в Україні. Єдиною системно важливою платіжною системою стала Система електронних платежів (СЕП) НБУ. До категорії важливих платіжних систем віднесено п’ять платіжних систем: Ліміти та податки ФОП у 2025 році: розміри, терміни сплати, пільги
- «MasterCard», MasterCard International Incorporated, США;
- «Visa», Visa International Service Association, США;
- «PrivatMoney», АТ КБ «ПриватБанк», Україна;
- «NovaPay», ТОВ «НоваПей», Україна;
- «Фінансовий світ», ТОВ «Українська платіжна система», Україна.
Також за результатами 2024 року визначені три важливі технологічні оператори платіжних послуг: ТОВ «ЕЙСІ ДІСІ ПРОЦЕССІНГ», ПрАТ «Український процесінговий центр» та ТОВ «ТАС ЛІНК». Розподіл об’єктів платіжної інфраструктури за категоріями важливості здійснюється регулятором згідно з міжнародною практикою для підвищення їх надійності й ефективності, а також приведення їх діяльності у відповідність до міжнародних стандартів оверсайта.
Довідково: Розподіл об’єктів платіжної інфраструктури за категоріями важливості НБУ здійснює щорічно за підсумками їх діяльності протягом попереднього року. Критеріями визначення важливості об’єктів платіжної інфраструктури, встановленими в Постанові Правління НБУ №187 від 24.08.22.(зі змінами, внесеними Постановою Правління НБУ №16 від 11.02.25.), є обсяги операцій та види послуг, які вони надають.
Роздрібна торгівля підакцизними товарами: як не втратити ліцензію через порушення порядку проведення розрахунків.
Державна податкова служба України нагадує про підстави, за яких орган ліцензування може припинити, зокрема, дію ліцензії на право роздрібного продажу алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів. Зокрема, щодо підстав для припинення дії ліцензій, визначених п. 29 та 33 ч. 2 ст. 46 Закону №3817-9 від 18.06.24. «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Так, анулювати дозвільні документи можуть у випадку:
1. Продажу необлікованих товарів, що передбачає:
- встановлення під час перевірки фактів зберігання або реалізації суб’єктом господарювання необлікованих алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів;
- такі факти мають бути зафіксовані в акті перевірки або у рішенні суду, яке набрало законної сили;
- обсяг таких товарів перевищує 0,5% від обсягу продажу аналогічних товарів за попередню добу.
2. Відсутності фіскальних чеків:
- відсутність у фіскальній пам’яті касового апарата трьох і більше розрахункових документів у вигляді фіскальних касових чеків, які були видані покупцям протягом періоду, що перевіряється або відсутність даних про них на фіскальному сервері контролюючого органу.
Щоб запобігти анулюванню ліцензії, необхідно:
- продавати товари лише за наявності первинних документів, що підтверджують їх походження;
- вести облік товарів відповідно до законодавства;
- не допускати порушень порядку проведення розрахунків;.
- використовувати тільки ті касові апарати (РРО/ПРРО), які формують та передають розрахункові документи відповідно до законодавства.
Дотримання цих правил допоможе уникнути анулювання ліцензії та штрафів.
Нова форма фіскальних чеків: чи обов’язково має бути відображений рядок «решта».
Податківці Державної податкової служби роз’яснили, що у фіскальному касовому чеку відображаються лише ті реквізити, які наявні у платника під час формування конкретного чеку. Тобто рядок «решта» не заповнюється, якщо такої решти при проведенні розрахунку не було. Це правило стосується й інших реквізитів, які передбачені формою. Наприклад, можуть не зазначатися такі реквізити:
- ІПН платника ПДВ - якщо платник не зареєстрований платником ПДВ;
- УКТЗЕД - якщо товар не підакцизний;
- реквізит марки акцизного податку - якщо товар не маркований;
- рядки 12 - 17 - якщо при розрахунку не використовувалась платіжна картка і пристрої не зʼєднані і не поєднані;
- cтавки податків - якщо суб’єкт господарювання не є платником таких податків тощо.