Облік відомостей про трудову діяльність в електронній формі – зміни до закону

15 листопада 2022

Облік відомостей про трудову діяльність в електронній формі – зміни до закону

Набрання чинності Законом України від 18.10.2022 року No2682 ознаменувало внесення коригувань у ч.2 ст. 20 Закону України про ЄСВ, яким обумовлювалася персоніфікація даних щодо заробітної плати застрахованих осіб, на яку нараховуються та з якої виплачуються страхові внески, а також інші дані, які слід надавати до органів Пенсійного фонду роботодавцями незалежно від організаційно-правової форми підприємства, а також форми власності.

Для цілей ухваленого Закону проведення обліку в електронному вигляді даних щодо трудової діяльності працівника роботодавець повинен надати дані про співробітника щодо:

  • Переведення на іншу посаду чи роботу, звільнення, поновлення працевлаштування;
  • Призупинення/відновлення дії трудової угоди;
  • Про присвоєння чергового звання та інших відмітних ознак, складання присяги;
  • Дані щодо належності, у тому числі ФОП, або самозайнятих, до профспілок, які підлягають обов'язковим медоглядам. Персоніфікація подібних відомостей, їх уточнення слід надавати через веб-портал ПФУПенсійний фонд України з чітким дотриманням Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Бізнес без реєстрації ФОП: основні пункти законопроекту №8143

Крім іншого, внесено коригування до ч.1 ст.17 Закону про ЄСВ. Це стосується передачі даних з Держреєстру на запити Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю, що має кореспондувати вимогам Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних», та здійснюватися лише за необхідності, визначеної чинним Законом та Законодавством для окремих видів загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також для:

  1. Визначення всіх видів соціальної допомоги, а також субсидій з оплати ЖКП;
  2. Виявлення порушень трудового законодавства, у тому числі неофіційних трудових відносин, про працевлаштування людей з інвалідністю;
  3. Моніторингу дотримання законів про соціальний діалог, профспілки, права та гарантії їх активності;
  4. Обмін даними з Центральним банком даних щодо проблем інвалідності;
  5. Накопичення, зберігання та використання сформованих листів непрацездатності. А також працевлаштування людей з інвалідністю, їхньої реабілітації, дотримання соціально-економічних гарантій, передбачених законом.
     

Встановлюється норма чисельності робочих місць для взяття на роботу людей з інвалідністю величиною 4% середньооблікової кількості штатних співробітників облікового складу за рік, а якщо працевлаштовано від 8 до 25 працівників – 1 робоче місце.

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки