Зміни для ФОП з 1 квітня: податки, штрафи та ліміти на «Новій пошті»

14 травня 2024

З 1 квітня 2024 року мінімальна заробітна плата зросла з 7100 грн до 8000 грн. Відповідно, змінилися розміри податків, штрафів та інших виплат, які прив'язуються до «мінімалки». Які зміни для ФОП відбулися з 1 квітня, розглянемо далі в статті.

Зміни для ФОП з 1 квітня: податки, штрафи та ліміти на «Новій пошті»

Зміни для ФОП з 1 квітня: податки та ліміти

Один із важливих податків, розмір якого залежить від мінімальної заробітної плати, - це ЄСВЄдиний соціальний внесок. Він становить 22% від «мінімалки».

Якщо з 1 січня 2024 року підприємці мали сплачувати ЄСВ у розмірі 1562 грн в місяць або 4686 в квартал, то з 1 квітня він зріс до 1760 грн на місяць або 5280 грн на квартал.

Нагадуємо, що й досі сплата ЄСВ не є обов’язковою вимогою, тому ФОП, які не мають фінансової можливості, можуть на період дії воєнного стану його не сплачувати.

ЄПЄдиний податок та ліміти доходів ФОП хоч встановлюються і відповідно до мінімальної заробітної плати, проте до розрахунку береться її розмір на початок року. При зростанні «мінімалки» протягом року, розмір ЄП та граничні межі доходів ФОП залишаються незмінними.

Зміни лімітів на отримані платежі через «Нову пошту»

Зміни торкнулися підприємців, які здійснюють продаж товарів через перевізника «Нова пошта» і отримують гроші за них готівкою у відділенні.

Тож, з 1 квітня зменшився ліміт таких розрахунків на квартал до 300 тис. грн, тоді як до цього допускалося отримання платежів на суму до 500 тис. грн.

З 1 липня 2024 року ліміт знову буде знижено до 200 тис. грн на квартал.

А з 1 жовтня 2024 року підприємець у відділенні «Нової пошти» зможе отримати платежі на суму, не більшу за 300 тис на рік, тобто – 25 тис. на місяць.

Таким чином, продавцю значно вигідніше оформити статус ФОП та працювати по перерахунку. Хоча варто бути готовим, що доведеться надати первинні документи на товар, податкові звіти, адресу ресурсу, через який здійснюються продажі, документи на працівників тощо. Адже «Нова пошта» здійснює фінансовий моніторинг підприємців, які мають оборот вище 2 млн грн.

Крім того, продаж товару через «Нову пошту» не звільняє ФОП від фіскалізації платежів. Покупець має отримати чек разом із замовленим товаром або ж чек має бути відправлений йому в електронному вигляді.

Зміни в оподаткуванні зарплати працівників

У зв’язку зі зростанням «мінімалки», зросло і оподаткування зарплати працівників.

З 8000 грн заробітної плати мають нараховуватися податки в таких розмірах:

  • 22% ЄСВ - 1760 грн;
  • 18% ПДФОПодаток на доходи фізичних осіб – 1440 грн;
  • 1,5% військового збору – 120 грн.

Загалом, з зарплати одного найманого працівника доведеться сплатити 3320 грн податків.

Варто зауважити, що ФОП, які виплачують своїм працівникам мінімальну заробітну плату, підлягають першочерговій перевірці податківців. Тому доцільніше нараховувати зарплату вищу за «мінімалку», що не передбачає значне збільшення податкового навантаження.

Штрафи за неоформлених працівників

Штрафи за неоформлених працівників прив’язуються до мінімальної з/п, відповідно, з 1 квітня їх розмір зріс.

Згідно ст.265 КЗпП, якщо ФОП на загальній системі оподаткування, при виявленні у нього неоформленого працівника він повинен сплатити 80 тис грн штрафу.

«Єдинники» ж перший раз отримають попередження, а при повторному виявленні – штраф у розмірі 240 тис. грн за кожного неоформленого працівника.

Фактичні перевірки підприємців

У зв’язку з тим, що мораторій на фактичні перевірки знято, останнім часом почастішали перевірки підприємців податківцями.

Варто мати на увазі, що спеціалісти, які здійснюють перевірку, повинні надати наступні документи:

  • службові посвідчення;
  • наказ про проведення перевірки з даними конкретного підприємця;
  • направлення на проведення перевірки з даними конкретного підприємця.

Якщо цих документів підприємцю податкові інспектори не надають, він має право не допустити їх до перевірки.

В інших випадках недопуск до перевірки передбачає арешт всього майна ФОП.

Першочерговій перевірці підлягають підприємці:

  • які фіскалізують готівкових платежів в сумі менше 10% від загальної кількості;
  • мають зареєстровані РРОРеєстратор розрахункових операцій (касовий апарат). чи ПРРОПрограний реєстратор розрахункових операцій , але не здійснюють фіскалізацію платежів;
  • які мають менше 40 тис. грн доходу в місяць для міста і менше 20 тис. грн доходу для села – податківці вважають такі доходи заниженими.

Інспектори, які здійснюють перевірку, мають право перевіряти наступне.

  • чи здійснює підприємець фіскалізацію платежів (чи правильна форма чеку) та чи забезпечує можливість розрахуватися картою.
  • чи всі працівники оформлені згідно КЗпП.
  • якщо ФОП має вести облік товарних запасів, то чи має всі відповідні первинні документи на товар.
  • якщо підприємець торгує підакцизними товарами, чи має він відповідну ліцензію.

Всі інші моменти в рамках фактичної перевірки інспектори податкової не мають права перевіряти.

Підводячи підсумки, зауважимо, що при здійсненні підприємницької діяльності ФОП важливо стежити за всіма змінами щодо займаної податкової групи, щоб не допустити помилки в роботі, які можуть мати в майбутньому негативні наслідки, передбачати накладення штрафу чи навіть погіршення умов оподаткування.

Рахунок підприємця: в якому банку найвигідніше відкрити рахунок ФОП, як не платити комісію за обслуговування

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки