КМУ оновив повідомлення про прийняття працівника на роботу
28 лютого 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Особливості формування Плану-графіка перевірок платників податків на 2025 рік.
У Державній податковій службі розповіли про основні питання щодо проведення документальних планових перевірок у 2025 році, які турбують платників податків.
Порядок формування та коригування Плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2025 рік здійснюється відповідно до пункту 77.2 ст. 77 Податкового кодексу України (ПКУ). До Плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику їх діяльності, яка поділяється на високий, середній та незначний:
- з незначним ступенем ризику включаються до Плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки;
- середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки;
- високим - не частіше одного разу на календарний рік.
Зміни до Плану перевірок на поточний рік допускаються не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі, крім випадків коли зміни пов'язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до Плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок. Оновлений План-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до Плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки).Як анулювати бронювання співробітника
КМУ оновив повідомлення про прийняття працівника на роботу.
На засіданні Кабінету Міністрів України 21 лютого було викладено у новій редакції Додаток 1 «Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту» до Постанови КМУ №413 від 17.06.15. із змінами «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником». Про це повідомив представник КМУ у Верховній Раді Т. Мельничук у своєму Телеграм-каналі:
24 лютого на сайті КМУ вже з’явився текст Постанови КМУ №184 від 21.02.25. «Про внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413». Форму повідомлення про прийняття на роботу доповнено інформацією про громадянство з метою обліку працевлаштованих іноземців та осіб без громадянства. Зокрема, в табличній частині для цього введено графу 9 «Громадянство». Нову форму повідомлення можна переглянути:
Нагадаємо, що доки ДПС не розробить нового формату для е-форми, діятиме поточний. Тому повідомлення треба подавати за старою формою.
У 2025 році в Україні зріс податок на нерухомість.
У 2025 році в Україні підняли податок на нерухомість. Тепер за кожен «зайвий» квадратний метр українцям доведеться платити до 106,5 грн, минулого року цей показник становив 100,5 грн. Розмір податку може відрізнятися залежно від міста. Про це нагадує «Новини.Live» на своєму порталі. Оподаткуванню підлягають квартири площею понад 60 кв. м, будинки понад 120 кв. м або сукупна площа житла, що перевищує 180 кв. м. Податок потрібно сплатити до 31 серпня 2025 року. Проте є винятки:
- податок не стягується із житла, розташованого в зоні бойових дій або окупації;
- місцева влада може збільшити неоподатковуваний ліміт (наприклад, до 70 кв. м для квартир).
Якщо квартира або будинок має декількох власників, для кожного застосовується окремий ліміт. Наприклад, якщо подружжя володіє квартирою 120 кв. м у рівних частках, податок не стягується, адже на кожного припадає 60 кв. м. Податок розраховується тільки на площу, що перевищує встановлені обмеження. Ставка - до 1,5% від мінімальної зарплати за кожен зайвий квадратний метр. У 2025 році платіж розраховують за 2024 рік, коли мінімальна зарплата становила 7100 грн. Тому максимальна ставка - 106,5 грн/кв. м.
Платіжки із сумою податку мають надійти українцям до 1 липня.
Розширено повноваження НБУ у сфері захисту прав споживачів.
Національний банк України привів у відповідність до вимог законодавства України нормативно-правовий акт, яким визначено порядок здійснення нагляду за додержанням законодавства про захист прав споживачів. Відповідні зміни внесено до Положення про здійснення НБУ нагляду за додержанням об’єктами нагляду законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг та обмежених платіжних послуг, вимог щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості, затвердженого Постановою Правління НБУ №198 від 02.09.22. із змінами (Положення про нагляд). Змінами до Положення про нагляд:
- розширено повноваження НБУ в частині здійснення нагляду за додержанням вимог, щодо забезпечення доступності фінансових, супровідних, платіжних та обмежених платіжних послуг для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, порядку його здійснення;
- надано НБУ права застосовувати професійне судження під час здійснення нагляду за додержанням законодавства України про захист прав споживачів на платіжному ринку.
Зазначені зміни до Положення про нагляд затверджені Постановою Правління НБУ №15 від 11.02.25. «Про внесення змін до Положення про здійснення Національним банком України нагляду за додержанням об’єктами нагляду законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг та обмежених платіжних послуг, вимог щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості». Постанова набирає чинності з 20 лютого 2025 року.ФОП підпадає під мобілізацію: що буде з бізнесом?
У ДПС попередили про зміни до розрахункових документів.
Пресслужба Державної податкової служби України попередила, що з 1 березня субʼєкти господарювання, що надають послуги з виконання платіжних операцій, зобовʼязані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом - фіскальний касовий чек за операціями з приймання коштів для подальшого їх переказу. Зміни внесені Наказом Міністерства фінансів України №601 від 22.11.24. із змінами «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України 21 січня 2016 року №13». Що зміниться у фіскальних чеках? Виключені реквізити:
- номер ID картки;
- підпис касира;
- підпис держателя електронного платіжного засобу.
Додано реквізити:
- засіб оплати;
- валюта розрахунку;
- реквізити паспорта покупця при продажу алкоголю та тютюну в магазинах безмитної торгівлі;
- вміст QR-коду доповнено пошуковим запитом для перевірки чека в Системі обліку РРО;
- код автентифікації повідомлення (MAC) чека для РРО;
- вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об'єму (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) при продажу у магазинах безмитної торгівлі;
- сума решти.
До 1 березня 2025 року можна використовувати старі форми чеків на програмних РРО та касових апаратах, які зареєстровані у Держреєстрі РРО.
Мінфін змінив національні стандарти бухгалтерського обліку щодо фінансової звітності.
Наказом Міністерства фінансів України №29 від 23.01.25. «Про внесення змін до деяких національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку» внесено зміни до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку №25 «Спрощена фінансова звітність» та до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку №1 «Загальні вимоги до фінансової звітності». У НП(С)БО №25 закріпили, що у статті «Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг)» наводиться виробнича собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) та/або собівартість реалізованих товарів, визначена відповідно до НП(С)БО №16 «Витрати». Своєю чергою, у НП(С)БО №1 з'явиться уточнення, що національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку як нормативно-правовий акт затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту. Про це докладніше пише видання «buh.ligazakon.net» на своєму сайті:
Перебронювання працівників на критичних підприємствах продовжено до 31 березня.
В Україні продовжили термін перебронювання працівників критичних підприємств до 31 березня. Рішення ухвалили через наслідки кібератаки, яка унеможливила вчасне оновлення документів. Відповідне рішення було ухвалене на засіданні Уряду 25 лютого, про що повідомив прем’єр-міністр Д. Шмигаль. Він пояснив, що так компанії отримають додатковий час для оформлення бронювання, це збереже баланс між економікою та мобілізаційними потребами країни. «Таким чином підприємства матимуть час для підтвердження статусу критично важливого відповідно до оновлених критеріїв, а також для того, щоб перебронювати свій персонал. Через російську масштабну кібератаку на наші реєстри було втрачений певний час, і ми даємо можливість його надолужити», – зазначив голова уряду. Це рішення має дозволити критично важливим підприємствам бронювати до 50% свого персоналу. Таким чином, вони зможуть продовжувати роботу, сплачувати податки та водночас сприяти фінансуванню сектору безпеки й оборони.
Як будемо працювати та відпочивати у березні 2025 року.
У березні 2025 року вихідні дні - це субота та неділя. До переліку державних свят березня з правом на вихідний входить лише один - Міжнародний жіночий день 8 березня. В мирний час в цей день був вихідним, а якщо він випадав на суботу або неділю, то наступний робочий день оголошувався вихідним. Але воєнний стан в Україні продовжує діяти до 09.05.25. та відповідно Закону України №2136-9 від 15.03.22. із змінами «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» додаткових вихідних, святкових днів у березні не буде. При цьому графік роботи та час відпочинку встановлює роботодавець самостійно.