Листування з ДПС у смартфоні
12 липня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці
Уряд заморозить на три роки зарплати та соціальні виплати.
Уряд України планує відмовитися від підвищення зарплат бюджетникам і соціальних виплат до 2027 року. Про це йдеться у Бюджетній декларації на 2025-2027 роки, яку Уряд ухвалив 28 червня, після погодження з МВФ. У 2025-2027 роках розмір мінімальної заробітної плати становитиме 8000 грн - на рівні 2024 року. Оплата праці працівників бюджетної сфери здійснюватиметься на основі посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, що залишається на рівні грудня 2024 року. Прогнозні розміри прожиткового мінімуму та рівня забезпечення прожиткового мінімуму на 2025-2027 роки буде встановлено на рівні 2024 року. У 2025-2027 роках прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць становитиме:
- для дітей віком до 6 років - 2563 грн;
- для дітей віком від 6 до 18 років - 3196 грн;
- для працездатних осіб - 3028 грн;
- для осіб, які втратили працездатність, - 2361 грн.
Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді, посадових окладів працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівників податкових і митних органів, також залишається на рівні 2024 року. Оплата праці державних службовців здійснюватиметься на основі класифікації посад згідно з умовами оплати праці, що діяли у 2024 році. Про це повідомляє інформаційне агентство «Фінансовий клуб».Що таке Due Diligence? І чому це важливий етап угоди?
Розширено функціонал кабінету страхувальника на вебпорталі ПФУ.
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України №650 від 05.06.24. «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» Пенсійним фондом України забезпечено інформаційну взаємодію між реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (РЗО) та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Відтепер роботодавці в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ мають можливість у режимі реального часу подавати відомості про прийняття працівника на роботу, переміщення з одного структурного підрозділу до іншого, переведення на іншу посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, тимчасове припинення чи відновлення дії трудового договору. Оновлений інтерфейс електронного кабінету дозволяє швидко подавати ці відомості, а система забезпечує оновлення даних у реєстрі протягом доби. Крім того, роботодавці отримали доступ до розширеної інформації щодо своїх працівників, включаючи історію трудових відносин з 2011 року. Для подання відомостей через кабінет страхувальника пункт меню «Комунікації з ПФУ» доповнено опцією «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)»/ «Повідомлення про зміни в трудових відносинах».
Крім того, роботодавець отримав можливість одержувати інформацію з РЗО про:
- осіб, які на момент формування запиту перебувають у трудових відносинах з роботодавцем - пункт меню «Комунікації з ПФУ»/«Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)»/«Запит на отримання переліку осіб, працюючих у страхувальника»;
- особу, за період перебування у трудових відносинах з роботодавцем (інформація формується за періоди починаючи з 2011 року) - пункт меню «Комунікації з ПФУ»/ «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)»/«Запит на отримання інформації про трудові відносини по особі».
Також нагадуємо, що страхувальник в особистому кабінеті за допомогою пункту меню «Користувачі кабінету страхувальника» має можливість підтримувати в актуальному стані дані про уповноважених спеціалістів, яким надається право перегляду та введення відомостей про трудові відносини працівників.
Алгоритм дій від Мінекономіки: як критично важливим підприємствам забронювати своїх працівників.
Міністерство економіки України підготувало алгоритми бронювання за списками військовозобов’язаних (Постанова КМУ №76 від 27.01.23. із змінами «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час» далі- Порядок №76):
1. Для державних органів:
- Подання списків та довідки до Міноборони (або СБУ чи Служби зовнішньої розвідки) для погодження.
- Погоджені списки передаються до Мінекономіки для прийняття рішення про бронювання.
- Мінекономіки перевіряє списки і приймає рішення про бронювання, надсилає його до Міноборони та державного органу.
- Державний орган видає працівнику витяг з наказу Мінекономіки про бронювання і надсилає повідомлення до ТЦК та СП.
2. Для підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності:
- Подання пропозицій щодо визначення підприємства критично важливим до відповідного державного органу.
- Погодження Міноборони списків військовозобов’язаних працівників підприємства.
- Погоджені списки подаються до Мінекономіки для прийняття рішення про бронювання.
- Мінекономіки перевіряє списки і приймає рішення про бронювання, надсилає його до Міноборони та державного органу.
- Підприємство видає працівнику витяг з наказу Мінекономіки про бронювання і надсилає повідомлення до ТЦК та СП.
Алгоритм бронювання через Портал Дія (Порядок №76):
- Внесення інформації про підприємство через Портал Дія.
- Мінекономіки перевіряє інформацію та формує Єдиний перелік.
- Підприємство подає через Портал Дія список військовозобов’язаних працівників.
- Автоматичне звіряння даних про військовозобов’язаних.
- Автоматичне надання бронювання у разі відповідності даних.
- Формування витягу про бронювання засобами Порталу Дія.
Алгоритм визначення підприємства критично важливим (Порядок №76):Аутсорсинг та аутстафінг: що таке і як працює
- Відповідність підприємства не менше ніж трьом критеріям (сума податків, надходжень, стратегічне значення, рівень середньої ЗП, відсутність заборгованості тощо).
- Спрощений порядок для певних підприємств (паливно-енергетичний комплекс, управителі будинків, медіа, міжнародні перевезення).
З 1 липня запроваджується кримінальна відповідальність за контрабанду товарів.
Європейська Бізнес Асоціація нагадує, що з 1 липня 2024 року Законом №3513-9 від 09.12.23. «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо криміналізації контрабанди товарів» (Законопроект №5420) запроваджено кримінальну відповідальність за товарну контрабанду для всіх товарів:
- вартістю від 7,57 до 15,14 млн грн - відповідальність у вигляді штрафу від 170 до 425 тис. грн;
- вартістю понад 15,14 млн грн - від 850 тис. грн штрафу до позбавлення волі на 11 років з конфіскацією майна.
Для підакцизних товарів Закон набрав чинності ще з 1 січня 2024 року. Зокрема, відповідальність передбачена за контрабанду товарів:
- вартістю від 1,136 до 2,271 млн грн - у вигляді штрафу від 340 тис. грн до 6 років позбавлення волі;
- вартістю понад 2,271 млн грн - від 1,275 млн грн штрафу до 12 років в’язниці з конфіскацією майна.
Закон було прийнято у редакції з деякими правками, на яких наполягав бізнес. Основним досягненням Європейської Бізнес Асоціації у процесі роботи над цією ініціативою було скасування кримінальної відповідальності за «недостовірне декларування» (ненавмисні помилки при декларуванні). Також, завдяки зусиллям Асоціації були значно підвищені порогові значення вартості порушень для застосування саме кримінальної відповідальності. Нагадаємо, що контролюючу функцію щодо згаданих правопорушень буде покладено на Держмитслужбу та Бюро економічної безпеки (БЕБ). Результати першого півріччя щодо ситуації з криміналізацією контрабанди підакцизних товарів свідчать про необхідність реальних реформ в Держмитслужбі, підвищення мотивації та фінансового забезпечення митників, підвищення їхнього професіоналізму, а також про необхідність розвитку взаємодії з митними органами суміжних держав в рамках міжнародного митного співробітництва.
Про кримінальну відповідальність за контрабанду товарів з 1 липня також повідомляє і інформаційне видання «LIGA ZAKON»:
Міноборони оприлюднило інструкцію щодо генерації копії військово- облікового документа в «Резерв+».
З 18 червня військово-обліковий документ у «Резерв+» отримав таку саму юридичну силу, як і паперовий військовий квиток чи тимчасове посвідчення. Міністерство оборони у Телеграм-каналі пояснили, що копію військово-облікового документа можна згенерувати у застосунку «Резерв+»:
- слід увійти до застосунку й оновити дані;
- далі користувач отримає документ із QR-кодом;
- після цього потрібно натиснути три крапки біля документа;
- обрати «Завантажити PDF»;
- зберегти PDF-файл.
Голова НБУ підтвердив плани ввести ліміти для переказів з картки на картку.
Національний банк України введе обмеження для переказу з картки на картку. Зараз проводяться обговорення цього питання з волонтерами. Про це заявив голова НБУ А. Пишний, повідомляє «РБК-Україна» з посиланням на його заяву під час засідання фінансового Комітету ВРУ. За його словами, представники НБУ «зараз на другій ітерації обговорення з волонтерським середовищем, збираємо їхні позиції, аналізуємо». «Але ми стійкі в своєму намірі знайти рішення цієї непростої, але небезпечної проблеми", - повідомив голова НБУ. Як повідомляло «РБК-Україна», НБУ допрацьовує проект рішення, який передбачає ліміти на вихідні операції «з картки на картку». Наразі обговорюється варіант лімітів - не більше 30 операцій і до 100 тис. грн на місяць в одному банку.
Що таке електронна копія фіскального звітного чека?
Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до ст. 2 Закону України №265/95-ВР від 06.07.95. із змінами «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг », електронна копія фіскального звітного чека – це ідентична копія (у формі електронних даних) фіскального звітного чека, створеного реєстратором розрахункових операцій (РРО) та/або програмним реєстратором розрахункових операцій (ПРРО), що може використовуватися контролюючими органами як податкова інформація та під час проведення перевірок платників податків.
Листування з ДПС у смартфоні.
Державна податкова служба повідомляє про листування з ДПС через мобільний застосунок «Моя податкова». У розділі «Послуги» доступна можливість надіслати лист до ДПС:
- оберіть «Надіслати лист до ДПС»;
- оберіть контролюючий орган;
- зазначте тип, тематику, короткий зміст листа;
- прикріпіть лист в е-вигляді до 5 Мб (файл або фото);
- підпишіть та надішліть.
Близько 80 тис. користувачів вже завантажили мобільний за стосунок «Моя податкова» та отримують послуги у смартфоні.