Зміни до Порядку обліку податків, зборів та ЄСВ на єдиному рахунку вже діють
14 червня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці
Зміни до Порядку обліку податків, зборів та ЄСВ на єдиному рахунку вже діють.
Наказом Міністерства фінансів України №226 від 06.05.24. «Про внесення змін до Порядку ведення обліку податків, зборів та інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесених на єдиний рахунок» внесено зміни до Порядку ведення обліку податків, внесених на єдиний рахунок. Відтепер платник може уточнити реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції лише один раз не пізніше наступного робочого дня після отримання повідомлення про виявлені помилки чи розбіжності за такими документами.
Наказом №226 уточнено, що якщо платник своєчасно не уточнив реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції, то після настання зазначеного терміну таке уточнення зробити неможливо. У такому разі інформація з платіжної інструкції вважається інформацією без визначення належності платежу відповідному отримувачу. Суми цього платежу включаються ДПС до реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка з урахуванням черговості сплати, визначеної пунктом 35-1.6 ст.35-1 розд.1, пунктом 89.7 та пунктом 131.2 розд.2 Податкового кодексу України (ПКУ). Виключено норму, коли платник у приватній частині е-кабінету мав можливість перегляду уточнень ІКС ДПС реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції. Також внесені інші косметичні зміни. Наказ №226 офіційно опубліковано 05.06.24. у виданні «Офіційний вісник України». Документ набув чинности із 5 червня 2024 року.Як правильно внести кошти на свій рахунок ФОП
Уряд вніс зміни до переліку держав для контрольованих операцій.
Постановою КМУ №636 від 04.06.24. « Про внесення зміни в додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р.№1045» внесено зміни до Постанови КМУ №1045 від 27.12.17. із змінами «Про затвердження переліку держав (територій), які відповідають критеріям, установленим п.п.39.2.1.2 ПКУ, та визнання таким, що втратило чинність, розпорядження КМУ від 16.09.2015 №977», виключивши одну позицію з переліку, зокрема, Республіку Сінгапур.
Постанова КМУ №636 офіційно опублікована 05.06.24. у газеті «Урядовий кур’єр» і набула чинності із 5 червня 2024 року.
Скасовано Порядок оформлення розрахункових документів при здійсненні продажу квитків на залізничному транспорті.
Механізм обліку розрахункових операцій при продажу проїзних документів на залізничному транспорті визначено Порядком оформлення розрахунковим і звітних документів на залізничному транспорті, затвердженим Наказом Мінінфраструктури та Міністерства доходів і зборів №331/137 від 30.05.13. « Про затвердження Порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті». На цей Порядок податківці посилалися у своїх роз’ясненнях щодо того, що вважається розрахунковим документом для звітування про придбання е-квитків на потяг.
Але зараз з’явився новий спільний Наказ Мінфіну та Мінінфраструктури №480/269 від 29.05.24. щодо втрати чинності Наказу №331/137 « Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства інфраструктури України, Міністерства доходів і зборів України від 30 травня 2013 року №331/137». Цей Наказ набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування.
Спрощена форма чеку для ФОППоки що правила визнання розрахункового документа не зміняться. Розрахунковим документом може вважатися проїзний документ, оформлений на відповідному бланку або сформований в електронному вигляді, що засвідчує укладення договору між залізницею та пасажиром на проїзд і видається пасажиру після оплати вартості послуг. Тобто, е-документ може вважатися розрахунковим у разі оформлення його на відповідному бланку проїзного документа. Які ж зміни нас чекають, після скасування Наказу №331/137 ще не відомо, чекаємо роз’яснень від ДПС та Мінфіну.
Наказ Мінінфраструктури та Міністерства доходів і зборів №331/137
Наказ Мінфіну та Мінінфраструктури №480/269
Мінсоцполітики розглядає варіант реєстрації звернень за соцдопомогою через банки.
Міністерство соціальної політики домовилося про співпрацю з українськими банківськими асоціаціями з метою розробки централізованого механізму оформлення та виплати різних видів державної соціальної допомоги, пенсій, субсидій та компенсацій через банківські установи та інтернет-банкінг. Це дасть змогу напрацювати централізований механізм виплат окремих видів соціальної допомоги, повідомили у Міністерстві, пише інформаційне агентство «УНН». Як вказано, сторони домовилися співпрацювати у таких напрямах:
- розвиток інклюзії у сфері надання адміністративних послуг;
- розроблення механізму залучення банківських установ до процесу оформлення та виплати різних видів державної соціальної допомоги, пенсій, субсидій та компенсацій.
Зокрема, йдеться про розширення фунціоналу «Кабінет Банку».
«Сьогодні програмне забезпечення дає можливість отримувати виплатні відомості від органів соціального захисту населення та передавати їх до банківських установ для опрацювання. Надалі такий функціонал дозволить співробітникам банків реєструвати звернення громадян для отримання соціальної допомоги. У перспективі різні види соціальної допомоги можна буде отримувати у найближчому відділенні банку або навіть в онлайн-банкінгу, не виходячи з дому»,- повідомили у Мінсоцполітики. Про це розповідає інформаційне агентство «УНН».
Умови бронювання переписали - КМУ затвердив нові вимоги для роботодавців та робітників.
Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову №650 від 05.06.24. « Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану». З’явилися оновлені вимоги бронювання для роботодавців та працівників. У новій редакції виклали Порядок бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану (Постанова КМУ №76 від 27.01.23. із змінами « Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час». Крім того, затвердили Порядок бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, запровадили електронне бронювання через Дію.
Постанова КМУ №650 набула чинності із 8 червня 2024 року.
До 20 червня слід надати до ТЦК та СП дані про автотранспорт.
Згідно з ч.2 ст.6 Закону про мобілізацію №3633-9 від 11.04.24. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» порядок виконання військово-транспортного обов’язку визначається Кабінетом Міністрів України. Постановою Уряду затверджено Положення №1921 від 28.12.00. із змінами « Про затвердження Положення про військово-транспортний обов’язок», яке стосується підприємств, установ, організацій, незалежно від форми власності, а також громадян - власників транспортних засобів.
П.15 Положення №1921 встановлює правила та строки подання інформації про автотранспорт юридичних осіб. А саме - керівники підприємств, інших юридичних осіб повинні подавати у ТЦК та СП щороку до 20 червня та 20 грудня відомість про:
- наявність транспортних засобів і техніки;
- технічний стан транспорту;
- громадян, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях на таких транспортних засобах і техніці.
Відомість потрібно подавати за формою, яка наведена в Додатку 1 до Положення №1921.
Фізичні особи - підприємці не зобов’язані подавати цю відомість. Якщо на обліку у підприємств, установ, організацій транспортні засоби і техніка відсутні, відомість не подається.
Порядок зберігання пального планують змінити: Мінекономіки.
На сайті Мінекономіки оприлюднено проект Постанови КМУ « Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022р.№314». Проектом акта пропонується внести зміни до п.1 Постанови КМУ №314, встановивши, що в період воєнного стану та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування:Як звільнити працівника під час хвороби?
- зберігання суб’єктами господарювання, які провадять діяльність на територіях, на яких ведуться бойові дії, можливі бойові дії, на окупованих територіях, визначених Наказом Мінреінтеграції, пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі, до 10 тис. літрів на кожному об’єкті, здійснюється без отримання дозвільних документів, а зберігання пального в обсязі, що перевищує 10 тис. літрів на кожному об’єкті , здійснюється на підставі безоплатного подання до ДПС декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального;
- для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність на територіях, на яких ведуться бойові дії, можливі бойові дії, окупованих територіях, визначених Наказом Мінреінтеграції, не буде вважатися акцизним складом приміщення або територія, яке використовується виключно для заправлення електрогенераторних установок, до 10 тис. літрів.
Пропонується визначити вимоги до декларації на зберігання пального, способу її подання, визначити відповідальність за зберігання пального за відсутності поданої декларації на зберігання пального.
До уваги бажаючих перейти на спрощену систему оподаткування!
Головне управління ДПС в Одеській області нагадує, що платники можуть прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж 15 календарних днів до початку наступного кварталу. Такий перехід на спрощену систему оподаткування можна здійснити один раз протягом календарного року. Крім того, перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п.291.4 ст.294 Податкового кодексу України (ПКУ). Тож, разом із заявою платник надає розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених гл.1 розд.14 ПКУ. Порядок розрахунку затверджено Наказом Міністерства фінансів України №308 від 16.07.19. «Про затвердження форм заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, розрахунку доходу за попередній календарний рік, запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та витягу з реєстру платників єдиного податку».