ДПС отримала новий інструмент контролю за онлайн-продажами
11 квітня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

ВРУ прийняла Закон щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів.
Верховна Рада України 27 березня 2025 року прийняла у другому читанні та в цілому Законопроект №11290 від 27.05.24. «Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» про внесення змін до деяких Законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів. Законом передбачається:Як пов'язані посередницькі операції у торгівлі та плата ПДВ?
- створення та забезпечення функціонування національних систем реагування на інциденти кібербезпеки, кібератаки, кіберзагрози та обміну інформацією про інциденти кібербезпеки щодо інформаційних, електронних комунікаційних інформаційно-комунікаційних та технологічних систем, в яких оброблюються державні інформаційні ресурси, інформація з обмеженим доступом;
- розбудова в рамках національної системи реагування команд реагування та визначення ролей і завдань національної, галузевих та регіональних команд реагування з урахуванням рекомендацій, визначених NIS 2 Directive;
- делегування завдань від національного CSIRT (CERT-UA) до галузевих і регіональних команд реагування, можливість залучення приватних команд реагування до національної системи реагування;
- визначення ролей та взаємодії субʼєктів реагування у разі настання кризової ситуації в кібербезпеці;
- створення правової основи для запровадження системи оцінювання стану кіберзахисту та запровадження авторизації систем з безпеки;
- суттєве вдосконалення процедури створення комплексної системи захисту інформації ( прибираються непотрібні барʼєри для підтвердження відповідності);
- створення профільних підрозділів з кіберзахисту в державних органах, на об’єктах критичної інфраструктури, а також визначення типових вимог до таких підрозділів та їх керівників;
- проведення систематичних навчань, тренінгів з кіберзахисту та захисту інформації, а також інструктажів з кібергігієни тощо.
ДПСУ оновила «Єдине вікно подання електронної звітності» станом на 28.03.25.
Державна податкова служба України оприлюднила оновлення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.33.4.0 станом на 28.03.25. Цей комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 30.12.24. по 28.03.25. включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.33.* При цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.
З 31 березня – нові довідники податкових пільг.
2 квітня 2025 року Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі опублікувала нові (станом на 31.03.25.) довідники:
- Довідник податкових пільг №128/1, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник інших податкових пільг №128/2.
У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, а також початок та кінець дії пільг.
Повернення щоквартальної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ - з’явився альтернативний Законопроект.
Ми вже повідомляли, що у Верховній Раді України депутати зареєстрували Законопроект №13108 від 17.03.25. «Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо строків подання звітності про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб», яким передбачено перехід від щомісячного до квартального подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, з розбивкою по місяцях звітного кварталу. Але ось з’явилася альтернативна пропозиція - 1 квітня у ВРУ зареєстровано Законопроект №13108-1 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо спрощення механізму подання звітності для окремих платників єдиного внеску». Автор Законопроекту - голова Комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Г. Третьякова. За словами депутата, запропонована Законопроектом №13108 зміна періодичності подання звітності з щомісячної на квартальну не сприятиме спрощенню ведення господарської діяльності та зниженню витрат підприємців, оскільки квартальна звітність передбачає подання податкового розрахунку з розбивкою по місяцях, а це, створюватиме додаткове бюрократичне навантаження. Бачить депутат й інші негативи від повернення до щоквартальної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ. Вихід депутат Третьякова вбачає у поданні квартальної звітності лише тими платниками податків, у яких чисельність найманих працівників не перевищує 10 осіб та у яких немає випадків, пов'язаних із необхідністю призначення працівникам соціальних та страхових виплат, розрахунок яких здійснюється залежно від розміру місячного заробітку (доходу). Також новим Законопроектом пропонується звільнити від подання податкової звітності фізичних осіб- підприємців, членів фермерського господарства та осіб, які уклали договір про добровільну сплату єдиного внеску, у разі щомісячної сплати суми єдиного внеску у розмірі не меншому за розмір мінімального страхового внеску. У разі ухвалення Закону за Законопроектом №13108-1 , він набере чинності з 1 січня 2026 року. Про це докладніше пише інформаційне агентство «buh.ligazakon.net» на своєму сайті:
ВРУ прийняла Закон щодо удосконалення правового регулювання окремих питань надомної та дистанційної роботи.
27 березня 2025 року Верховна Рада України ухвалила в другому читанні та в цілому Закон України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо удосконалення правового регулювання окремих питань надомної та дистанційної роботи» (Законопроект №10164-1 ). Метою прийняття Законопроекту є забезпечення правової визначеності у разі необхідності роботодавця направити надомних або дистанційних працівників у відрядження, якщо така можливість передбачена трудовим договором про надомну або дистанційну роботу; створення сприятливих умов роботи для батьків, чиї діти навчаються дистанційно у закладах загальної середньої освіти. Пропонується доповнити Кодекс законів про працю України положеннями щодо випадків: Як закинути власні гроші на ФОП-рахунок спрощенця?
- направлення у службові відрядження надомних та дистанційних працівників, якщо це передбачене трудовим договором;
- переведення працівника на надомну або дистанційну роботу, у зв’язку з навчанням дитини віком до 14 років дистанційно, за погодженням із роботодавцем.
Про це докладніше на сайті ВРУ:
НБУ скасував обмеження на перекази у розмірі 150 тисяч гривень між фізичними особами.
Ліміт Національного банку України на вихідні перекази з картки на картку (P2P) у сумі 150 тисяч гривень на місяць закінчився 1 квітня. Натомість будуть діяти обмеження, які встановили банки. Про це «РБК-Україна» повідомило джерело на банківському ринку. Обмеження НБУ були запроваджені на шість місяців з 01.10.24. За даними джерела, НБУ не буде продовжувати ліміти після 1 квітня 2025 року. Водночас замість лімітів НБУ будуть діяти обмеження, встановлені банками з 01.02.25. «Банки працюють згідно з Меморандумом і всі ліміти продовжують діяти», - сказало джерело в іншому банку. За його словами, «тобто ліміти встановлює не регулятор, а самі банки». Підвищений контроль за переказами залишиться! Замість лімітів НБУ будуть діяти обмеження, встановлені самими банками. Нагадаємо, що у грудні 2024 найбільші банки підписали Меморандум щодо лімітів на перекази. Меморандум поширює обмеження і на перекази через систему IBAN. Банки не встановлюватимуть ліміти на операції клієнтів із підтвердженими джерелами доходів (зарплатних клієнтів, інших клієнтів із підтвердженими доходами), а також волонтерів. Якщо документально підтвердженого доходу немає, то банки зобов’язуються встановити ліміти (поширюватимуться на перекази за реквізитами IBAN) на операції:
- за клієнтами «високого» рівня ризику встановлювати ліміт у сумі до 50 тисяч грн на місяць;
- за клієнтами «середнього» і «низького» рівня ризику:
- з 1 лютого 2025 року - у сумі до 150 тисяч грн на місяць,
- з 1 червня 2025 року - у сумі до 100 тисяч грн на місяць.
ДПС отримала новий інструмент контролю за онлайн-продажами.
Державна податкова служба отримала новий інструмент контролю, який дозволяє на постійній основі ідентифікувати громадян та платників податків, які здійснюють продаж товарів через мережу Інтернет та отримують грошові перекази за нього. Про це інформує Пресслужба відомства. Так, з 1 березня поточного року ДПС отримує із Системи обліку даних РРО інформацію щодо:
- громадян, які систематично отримують кошти на власні рахунки за продані товари, тобто фактично займаються підприємницькою діяльністю без державної реєстрації;
- фізичних осіб - підприємців, які також отримують кошти на свої рахунки, при цьому не мають зареєстрованих РРО/ПРРО, таким чином порушуючи вимоги в частині порядку проведення розрахунків тощо.
ДПС насамперед націлена на профілактику та упередження порушень, які можуть виникати у платників податків та громадян через хибну організацію господарських операцій, та не має на меті лише застосування фінансових (штрафних) санкцій.
Податківці закликають громадян та підприємців, які здійснюють продаж товарів через Інтернет:
- офіційно зареєструватися як суб'єкт господарювання;
- здійснювати розрахунки через зареєстровані РРО/ПРРО;
- дотримуватися податкового законодавства, щоб уникнути фінансової та адміністративної відповідальності у майбутньому.
Підстави для проведення перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності.
Спеціалісти Головного управління Пенсійного фонду в Донецькій області повідомляють, що у разі виникнення сумніву щодо правомірності видачі чи продовження працівнику листка непрацездатності страхувальник може письмово звернутися до ПФУ щодо здійснення перевірки. Проведення перевірки обґрунтованості видачі або продовження листка непрацездатності та документів, що є підставою для його формування, здійснюють уповноважені посадові особи територіального органу ПФУ та/або уповноважені лікарі, перелік яких затверджується правлінням ПФУ відповідно до Постанови КМУ №185 від 03.03.23. «Про затвердження Порядку проведення особами, уповноваженими правлінням Пенсійного фонду України, перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності». Також підставами для прийняття органом ПФУ рішення щодо проведення перевірки листків непрацездатності, є:Як підприємцю оформити працівника
- виявлення невідповідностей шляхом проведення ризик-орієнтованого моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності з використанням автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ПФУ;
- повідомлення від Національної служби здоров’я України про виявлення невідповідностей та/або застережень до даних, що містяться в медичному висновку за результатами здійснення заходів з верифікації даних в електронній системі охорони здоров’я;
- звернення застрахованої особи щодо обґрунтованості виданого їй листка непрацездатності;
- запити правоохоронних органів та рішення суду.
Довідка про перевірку надсилається суб’єкту звернення та безпосередньо керівнику підприємства рекомендованим листом з повідомленням про вручення та/або за допомогою електронного зв’язку (е-кабінет, іншу інформаційну систему) протягом трьох робочих днів з дати формування довідки.