Хто отримає запрошення до клубу «білого бізнесу»
22 березня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці
Новий розмір мінімальної зарплати з 1 квітня 2024 року.
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області інформують, що згідно ст. 8 Закону України №3460-9 від 09.11.23 « Про Державний бюджет України на 2024 рік » з 1 квітня 2024 року мінімальну заробітну плату встановлено: у місячному розмірі - 8000 грн; у погодинному розмірі - 48 грн. Відповідно мінімальний розмір ЄСВ з цієї дати збільшується до 1760 грн. Максимальна база нарахування ЄСВ буде складати:
(8 000 × 15)=120 000 грн.
Приклад розрахунку податків із мінімальної зарплати з 1 квітня 2024 року:
- Нарахування - 8000 грн;
- Нарахування ЄСВ - 8000 × 22% = 1760 грн;
- Утримання ПДФО - 8000 × 18% = 1440 грн;
- Утримання ВЗ - 8000 × 1,5% = 120 грн;
- Всього утримано: 1560 грн (ПДФО + ВЗ);
- До виплати «на руки» найманому працівнику: 8000 – 1560 = 6440 грн/місяць.
Проте на граничні розміри ставок ЄП для 1 та 2 груп ФОП та граничні ліміти доходів цих платників ЄП, новий розмір мінімальної зарплати (МЗП) з 1 квітня 2024 року не впливає. Ці показники формуються на підставі МЗП на 1 січня звітного року, яка складає 7100 грн.Як повернути помилково сплачений ЄСВ?
Мораторій на окремі види перевірок під час воєнного стану скасовано.
08.03.24. Уряд прийняв Постанову КМУ №261 « Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. №303 і від 3 травня 2022 р. №550 ». Нова Постанова КМУ №261 частково повертає перевірки безпечності нехарчової продукції у відповідних галузях (наприклад, побутова техніка, автоприлади, комп’ютери, циркулярні пили, підіймачі для обслуговування транспорту, газонокосилки, кухонні комбайни тощо). Документ ухвалений на виконання зобов’язань України перед міжнародними партнерами, зазначили в Мінекономіки. «Ухвалення такого рішення є вимогою наших європейських партнерів. Зокрема, це - необхідний крок в рамках рекомендацій Європейської Комісії з підготовки до укладення Угоди АСАА («промислового безвізу») та програми Ukraine Facility. Також це допоможе захистити споживачів від порушень безпеки нехарчової продукції та законодавства на ринку надання житлово-комунальних послуг, щодо яких ми регулярно отримували скарги», - зазначив Заступник Міністра економіки України О. Соболев. Згідно з рішенням Уряду, відновлюються планові та позапланові перевірки нехарчової продукції у 3-х пріоритетних напрямках Угоди АСАА:
- електромагнітної сумісності;
- низьковольтного електричного обладнання;
- безпеки машин і механізмів.
Також відновлюються позапланові перевірки у сфері надання комунальних послуг ( за рішенням Держпродспоживслужби) щодо:
- встановлення державних регульованих цін;
- законодавства про захист прав споживачів та метрологічного нагляду.
Хто отримає запрошення до клубу «білого бізнесу».
У Верховній Раді України розробили законопроект №11084 від 13.03.24. «Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» про «клуб білого бізнесу», який передбачає створення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства і надає їм певні переваги в податковому адмініструванні. Законопроектом пропонується:
- розширення поняття податкових ризиків та введення терміну «комплаєнс» (управління податковими ризиками);
- запровадження Переліку платників податків, які добровільно дотримуються податкового законодавства; їм буде надано додаткові переваги в умовах воєнного стану;
- до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства щокварталу включатимуться юридичні особи та фізичні особи - підприємці, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв ( вимоги до рівня сплати податків, до рівня нарахування заробітної плати тощо).
Ведення відповідного Переліку ФОП та юридичних осіб, його щоквартальне оновлення буде покладене на ДПСУ. Інформацію про включення до списку буде надано через е- кабінет платника. Платники податків, які включені до Переліку, отримуватимуть наступні переваги:
- мораторій на документальні перевірки;
- скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування – 5 календарних днів;
- індивідуальні податкові консультації протягом 5 календарних днів;
- за платником податків закріплюється комплаєнс-менеджер, з яким платник зможе взаємодіяти із використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції;
- платник податків на свій запит у п’ятиденний строк зможе отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків.
Про це повідомив у Телеграм-каналі голова податкового Комітету ВРУ Д. Гетманцев:
Митні перевірки повертаються.
Окрім поновлення податкових перевірок, планують відновити тотальні митні перевірки. До Законопроекту №9456 від 03.07.23. «Проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо митного оформлення біометану» внесено поправки. Тобто, з 1 травня 2024 року буде скасовано мораторій на:Особливості праці позаштатних працівників
- планові документальні перевірки;
- позапланові документальні перевірки (виїзні, невиїзні);
- зустрічні перевірки;
- завершення розпочатих та незавершених перевірок до 24 лютого 2022 року.
Мораторій збережеться для платників податків, зареєстрованих на тимчасово окупованих територіях, територіях активних, можливих бойових дій (згідно з переліком Мінреінтеграції). Головною підставою для проведення перевірок буде наявність інформації про порушення підприємством вимог законодавства з питань митної справи. Митникам відновлять право перевіряти грошові, фінансові та бухгалтерські документи, звіти, контракти, декларації, калькуляції, інші документи, які можуть бути пов’язані з зовнішньоекономічними операціями. Про це повідомила депутат Н. Южаніна у Телеграм-каналі:
Затверджено оновлені форми заяв про банкрутство.
Наказом Міністерства юстиції України №340/5 від 07.02.24. «Про затвердження форм заяв у справах про банкрутство (неплатоспроможність)» затверджено оновлені форми заяв у справах про банкрутство (неплатоспроможність) про:
- участь у справі про банкрутство (неплатоспроможність);
- дострокове припинення повноважень арбітражного керуючого у справі про банкрутство (неплатоспроможність).
Дія цього Наказу не поширюється на заяви, подані у справах про банкрутство (неплатоспроможність) до набрання ним чинності.
У разі якщо боржник - юридична особа у справі про банкрутство відноситься до однієї з нижченаведених категорій, арбітражний керуючий до заяви про участь у справі про банкрутство (неплатоспроможність) має додати:
- копію свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство страхових організацій;
- копію свідоцтва про проходження підготовки у справах про банкрутство державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50% акцій (часток) належать державі;
- копію сертифіката на право вчинення дій, пов'язаних з безпосереднім провадженням професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках.
Наказ №340/5 опубліковано в «Офіційному віснику України» №19 від 27.02.24. Він набирає чинності через десять днів з дня його офіційного опублікування, тобто з 08.03.24.
В Парламенті зареєстровано Законопроект про ДАР.
У Верховній Раді України зареєстровано Законопроект №11063 від 04.03.24. « Про державний аграрний реєстр» (ДАР). Про це повідомляє Міністерство аграрної політики та продовольства України. Проектом Закону пропонується вдосконалити механізм надання підтримки за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги, грантів у сільському господарстві, іншої допомоги. Розширюється коло користувачів ДАРу. Також надається можливість реєструватись організаціям водокористувачів, суб’єктам агропромислового комплексу (АПК), підприємствам вітчизняного машинобудування для АПК. Законопроект передбачає можливість формування витягів з Державного аграрного реєстру суб’єктам ДАР, стосовно інформації про себе. Ця можливість також надається третім особам, зокрема, державним органам, банкам, іншим фінансовим установам, щодо реєстрової інформації про суб’єктів ДАР за згодою цих суб’єктів та обсягах, що визначені цими суб’єктами. Крім того, Законопроект вносить доповнення в ряд Законів в частині обов’язкового використання даних ДАРу або його програмних засобів ведення під час надання державної підтримки, а також наводить положення, що регулюють функціонування ДАРу у відповідність до вимог Закону України « Про публічні електронні реєстри» (№1907-9 від 18.11.21. із змінами).
Як отримати витяг з електронної трудової книжки?
Отримати електронні документи від Пенсійного фонду онлайн можна на вебпорталі
Сервіс доступний для користувачів, які увійшли на портал ПФУ за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або банківської картки ID.GOV.UA.
Покрокова інструкція запиту для отримання документа наведена в інфографіці.
Роботодавець може сформувати запит на витяг з електронної трудової книжки (ЕТК) тільки у випадку, коли застрахована особа самостійно створила запис щодо надання згоди на отримання ЕТК роботодавцем. Для формування переліку роботодавців, яким користувач надає згоду на отримання ЕТК, необхідно скористатися в пункті меню «Доступ до ЕТК» функцією «Додати», за якою відкриється форма:
- код ЄДРПОУ - увести вручну;
- назва страхувальника - автоматично заповнюється за даними Єдиного реєстру страхувальників.
У ПФУ звернули увагу на те, що запис повинен знаходитись у статусі «актуальний».
3 1 квітня переходимо на «літній час».
Переведення годинників відбудеться в ніч з суботи на неділю 31.03.24.Фінансовий моніторинг у 2024 році: підстави для перевірки та наслідки для підприємця
Відповідно Постанови КМУ №509 від 13.05.96. із змінами « Про порядок обчислення часу на території України» зміна часу відбувається двічі на рік:
- в останню неділю березня о 3 годині на 1 годину вперед;
- в останню неділю жовтня о 4 годині на 1 годину назад.