Як заарештовуватимуть рахунки боржників, коди для сплати заборгованості з податків і ЄСВ

18 квітня 2021 Стане у пригоді для: Підприємці

Мін’юст роз’яснив, що відтепер кошти на банківських рахунках боржників будуть заарештовувати автоматизовано не лише за борги з аліментів.

Як заарештовуватимуть рахунки боржників, коди для сплати заборгованості з податків і ЄСВ

ФОП отримує оплати від Укрпошти: що з РРО

ФОП запитав податківців, чи вважаються в розумінні ЗУ «Про РРО» розрахунковими операції надходження коштів від покупців на рахунок ФОП:

  • з рахунку АТ «Укрпошта»;
  • при використанні систем дистанційного банківського обслуговування (Приват-24, Raiffeisen Online).

Податківці відповіли, що в розумінні ЗУ «Про РРО» не є розрахунковими операціями:

  1. Надходження на рахунок ФОП від АТ «Укрпошта», які відбуваються відповідно до укладеного договору за допомогою банківської онлайн-системи платежів. При цьому кошти надходять не від покупців, а з рахунку АТ «Укрпошта».
  2. Оплати від покупців при використанні електронних платіжних засобів, систем переказу коштів тощо, у тому числі через інтернет.

І роз'яснили, що, якщо оплата за товар/послугу проводиться за допомогою електронного платіжного засобу, на рахунок торговця кошти будуть надходити від екваєра, а не від власника ЕПЗЕлектронний платіжний засіб. А екваєр самостійно визначає порядок обліку торговців.

Розрахункові операції з ЕПЗЕлектронний платіжний засіб не супроводжуються розрахунковими документами. При цьому підприємство повинно провести через РРО розрахункову операцію на підставі виписки фінансової установи та направити покупцеві чек на повну суму покупки разом із товаром.

РРО можна не застосовувати при розрахунках виключно в безготівковій формі (з розрахункового рахунку клієнта на розрахунковий рахунок через банк, внесення грошей через касу банку, у касі банку через платіжний термінал / ПТКСПрограмно-технічний комплекс самообслуговування (платіжний термінал)., який належить банку).

ІПК ГУ ДПС у Харківській області від 22.03.2021 р. № 1090/ІПК/20-40-07-10-19

Якщо загубили книгу, яку вели до 1 січня 2021 року, її треба відновити

Якщо ФОП-єдинник втратив книгу обліку доходів, яку вів до 01.01.2021 р., її потрібно відновити.

У 5-денний строк з дня втрати письмово повідомити про це ДПС за місцем обліку і відновити втрачену книгу протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення в податкову.

Якщо книгу не відновити, вважатиметься, що вона була відсутня при складанні податкової декларації.

Зберігати книгу потрібно не менше 1095 днів з дня подання податкової декларації.

Нагадаємо, що з 01.01.2021 р. ФОП-єдинники можуть вести облік у довільній формі в паперовому/електронному вигляді шляхом помісячного відображення отриманих доходів. При цьому заповнювати декларацію з ЄП зобов'язані на підставі первинних документів (консультація в ЗІР, підкатегорія 107.01.06).

Книга обліку і первинні документи у ФОП у 2021 році

Як з 6 липня заарештовуватимуть рахунки боржників у банках

Мін’юст роз’яснив, що відтепер кошти на банківських рахунках боржників будуть заарештовувати автоматизовано не лише за борги з аліментів. Також запроваджено автоматизацію процесу отримання виконавцями інформації про номери рахунків боржників-фізосіб і сум у них на рахунках (наказ Мін’юсту від 23.03.2021 р. № 1061/5). 

Якщо хтось заборгував вам кошти (у т. ч. аліменти на утримання дитини) — спочатку це потрібно довести в суді. Якщо маєте на руках рішення суду і все одно не можете домогтися від боржника повернення коштів — за справу береться Державна виконавча служба або приватні виконавці. Вони можуть добитися списання грошей з банківських рахунків боржника.

Як це працює зараз. Боржник може мати рахунки в декількох банках, і виконавець (державний чи приватний) повинен направити вимоги щодо отримання інформації про наявність рахунків боржника в усі банки країни, зараз їх 73.

Посилаючись на банківську таємницю, банки зчаста відмовляються надавати виконавцям інформацію про номери рахунків боржника й суми коштів на них. Обмін такою інформацією відбувається засобами поштового зв'язку. Якщо виконавець направив запити не в усі банки, є ризик не знайти рахунок боржника.

Що зміниться. Нацбанк уже зобов'язав банки надавати інформацію про реквізити рахунків боржника й суми коштів на них на вимогу виконавця.

А Мін'юст ухвалив відповідні зміни до наказу, що передбачають запровадження електронної взаємодії між виконавцями й банками не лише поштовим зв'язком.

Буде використовуватися Автоматизована система виконавчого провадження (АСВП). Ця система працюватиме не лише для автоматизованого арешту коштів, а й для отримання виконавцями інформації про рахунки та суми на них. На сьогодні до системи підключено 7 банків, 44 підключені до тестового середовища, ще 11 банків на стадії консультацій і попередніх налаштувань підключення до тестового середовища.

Планується, що АСВП запрацює з 6 липня 2021 року.

Якщо ви боржник, збільшаться шанси, що виконавець знайде кошти на ваших рахунках і заарештує потрібну суму.

Якщо винні вам — зможете швидше втілити рішення суду і стягнути кошти з боржника.

Коди для сплати податкового боргу та заборгованості з ЄСВ

Податкова нагадала, що при сплаті податкового боргу та заборгованості з ЄСВ необхідно вказувати відповідний код виду сплати: 

140 — надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу / недоїмки з єдиного внеску;

145 — надходження розстрочених (відстрочених) сум;

147 — стягнення в межах виконавчого провадження;

149 — надходження до бюджету коштів від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна, валютних цінностей і коштів, власники яких невідомі, а також скарбів;

117 — надходження до бюджету коштів платника податків, щодо якого порушено проведення у справі про банкрутство;

148 — надходження до бюджету коштів від погашення податкового боргу в міжнародних правовідносинах.

А при заповненні документів на переказ з метою сплати податкового боргу (недоїмки з ЄСВ) потрібно зазначати:

1 — службовий код «*»;

2 — код виду сплати;

3 — код ЄДРПОУ / РНОКПП / серію, номер паспорта;

4 — інформацію про призначення платежу.

За правильність заповнення реквізитів у платіжних документах відповідальність несе платник податків.

Відповідальності за неподання заяви при зміні податкової адреси ФОП — немає

У ДПС нагадали, що податкову адресу ФОП, адресу ведення госпдіяльності вносять до реєстру платників ЄП. Якщо податкова адреса змінюється, треба подати заяву про застосування спрощеної системи:

  • ФОП 1–2-ї груп — не пізніше 20-го числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни (п. 298.5 ПКУ);
  • ФОП 3-ї групи — не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися зміни (абз. 1 п. 298.6 ПКУ).

Зміни до реєстру будуть внесені в день подання заяви (п. 299.8 ПКУ).

Зміна адреси реєстрації підприємця

У Податковому кодексі не прописана відповідальність за неподання заяви при зміні податкової адреси. При цьому, якщо в ході перевірки виявлять порушення вимог, установлених главою 1 розділу XIV ПКУ, реєстрацію платника ЄП можуть анулювати на підставі акта перевірки з першого числа місяця, що настає за кварталом, у якому допущено порушення (консультація в ЗІР, підкатегорія 107.04). 

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки