Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю у 2025 році

31 січня 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю у 2025 році

Україна адаптує ринковий нагляд за продукцією до вимог ЄС.

Кабінет Міністрів на засіданні 17 січня 2025 року схвалив Проект змін до законодавства у сфері ринкового нагляду. Основна мета цих змін - впровадити європейські стандарти безпеки та захисту прав споживачів в Україні. Прийняття цього Законопроекту також є важливим кроком до впровадження «промислового безвізу» з ЄС, що відкриє нові можливості для українських виробників на ринках Європи. Про це повідомляє пресслужба Мінекономіки. Законопроектом пропонуються такі зміни:Як вивести гроші з ТОВ

  • розширення державного ринкового нагляду на онлайн-торгівлю;
  • посилення захисту прав споживачів;
  • вимога уповноважених представників для певних категорій продукції;
  • зміна підходу до контролю під час імпорту;
  • спільна робота для ефективного ринкового нагляду між органами ринкового нагляду, бізнес-об'єднаннями, споживачами та митницею;
  • Національна стратегія ринкового нагляду для підвищення безпеки продукції на ринку.  

Докладніше:

ДПС планує запровадити сервіс з автоматизації погашення податкового боргу.

Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків розповідає, що одним із ключових напрямів реформ ДПС на 2024 - 2025 роки є впровадження сучасних технологій для підвищення ефективності стягнення податкового боргу. Особлива увага приділяється удосконаленню процедури стягнення коштів із банківських рахунків боржників через налагодження електронної взаємодії між ДПС, Державним казначейством та банками. Електронні платіжні інструкції (інкасові доручення) дозволяють спрощено й швидко списувати кошти з рахунків платників податків. Ця система замінює традиційний паперовий документообіг на електронний. Крім цього, ДПС планує запровадити автоматизовану підсистему «Робота з боргом». Це рішення покликане підвищити ефективність процесу погашення податкового боргу за рахунок:

  • автоматизації процесів виявлення заборгованостей;
  • пришвидшення процедур стягнення;
  • скорочення обсягу паперового документообігу;
  • збільшення податкових надходжень до державного бюджету.

Переваги автоматизації:

  • прискорення обробки даних: автоматизована система дозволить оперативно виявляти борги та ініціювати їх погашення;
  • зменшення витрат: зниження навантаження на податкові органи, що витрачали значні ресурси на ручну обробку документів;
  • підвищення рівня контролю та прозорості: автоматизація сприятиме посиленню контролю за виконанням податкових зобов'язань, підвищенню довіри до системи з боку платників податків.

Докладніше:

З 1 січня змінилися виплати по безробіттю і компенсації роботодавцям.

З 1 січня 2025 року переглянуто розміри деяких виплат та компенсацій, які адмініструє Державна служба зайнятості. Основні зміни:

  • максимальна допомога по безробіттю - 8 000 грн;
  • компенсація роботодавцям за облаштування робочих місць для людей з інвалідністю: для осіб 1 групи - до 120 000 грн (15 МЗП); для осіб 2 групи - до 80 000 грн (10 МЗП).

Докладніше:

Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю у 2025 році.

15.01.25. Верховна Рада України прийняла у другому читанні Законопроект №5344-д від 18.11.22. «Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю». Про це повідомив  Голова податкового Комітету ВРУ Д. Гетманцев у Телеграм-каналі:

Цей Законопроект передбачає збільшення кількості цільових надходжень на соціальний захист людей з інвалідністю. Роботодавцю пропонуватимуться на вибір альтернативні механізми підтримки людей з інвалідністю:Як єдиннику не порушити граничний обсяг доходу

  • або працевлаштувати осіб з інвалідністю, облаштувавши їм робоче місце (1 робоче місце для роботодавців, що мають штат від 8 до 25 працівників; 2% робочих місць - для роботодавців, основним видом діяльності яких є реабілітація осіб з інвалідністю, навчання таких осіб або догляд за ними; 4% робочих місць - для роботодавців, що мають штат більше ніж 25 працівників);
  • або сплачувати цільовий внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (у разі, наприклад, неможливості працевлаштувати осіб відповідної категорії через високий ступінь виробничого ризику).

Для цілей розрахунку цільового внеску середньомісячна заробітна плата (винагорода) буде обчислюватися в Порядку, встановленому КМУ. Тобто, буде ще затверджено окремий Порядок.

Докладніше:

Законопроект №5344-д

Порядок звільнення від сплати воєнного збору платників єдиного податку 1 та 2 груп на час відпустки чи лікарняного.

Податківці у підкатегорії 126.08 «ЗІР» надали відповідь, що згідно з пп. 1.13 п. 16-1 підрозд. 10 розд. 20 «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПКУ) фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку (ЄП) першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати військового збору (ВЗ) протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності (ЕРЛН), якщо вона триває 30 і більше календарних днів. Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням витягу з ЕРЛН подається за заявою у довільній формі відповідно до пп. 298.3.2 ПКУ. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки або щодо терміну тимчасової втрати працездатності нормами ПКУ не передбачено. При цьому нормами пп. 1.11 п. 16-1 підрозд. 10 розд. 20 «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що платники ВЗ - фізичні особи - підприємці - платники ЄП першої та другої груп сплачують ВЗ шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Нарахування авансових внесків для платників ВЗ, зазначених у пп. 2 пп. 1.1 п. 16-1 підрозд. 10 розд. 20 ПКУ, здійснюється ДПС. Враховуючи вищевикладене, з метою уникнення порушення терміну сплати авансових внесків з ВЗ, до ДПС подається заява у довільній формі:

  • щодо періоду щорічної відпустки - до дати початку відпустки;
  • щодо терміну втрати працездатності - до 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому закінчився лікарняний (з обов’язковим доданням витягу з ЕРЛН).

Про це пише журнал «Дебет-Кредит» на своєму сайті:

База Знань «ЗІР»

З 16 січня - новий перелік для подачі роботодавцем інформації щодо своїх заброньованих працівників.

Постановою Кабінету Міністрів України №1558 від 31.12.24. «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо окремих питань ведення військового обліку та призову громадян під час мобілізації» з 16 січня запроваджені зміни до Додатку 5 до Постанови КМУ №560 від 16.05.24. «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період». Додатком визначено, які документи необхідно подавати для отримання відстрочки за тією чи іншою підставою. Що саме змінилось?

  • Новий перелік документів для подачі роботодавцем інформації щодо своїх заброньованих працівників - список військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (згідно з Постановою КМУ №76 від 27.01.23. із змінами «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію») або список військовозобов’язаних, на яких оформляється відстрочка від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час відповідно до переліків посад і професій.
  • Розширено перелік документів, які можуть подати особи з інвалідністю для підтвердження інвалідності (один документ на вибір).
  • Для відстрочки на підставі «самостійного виховання дитини» додано ще один документ, який може підтвердити нездійснення виховання другим з батьків - витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.
  • Для викладачів окремо визначили перелік документів для тих, хто потребує наукового ступеня для відстрочки, і для тих, хто не потребує.
  • Для інтернів тепер потрібні довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури, довідка закладу охорони здоров’я про прийняття на посаду лікаря (фармацевта/провізора)-інтерна певної спеціальності або довідка закладу охорони здоров’я про проходження практичної частини підготовки в інтернатурі як лікар (фармацевт/провізор)-інтерн за кошти фізичних (юридичних) осіб.
  • Для тих, чиї близькі родичі зникли безвісті на війні, тепер подача рішення суду про визнання зниклим безвісті не є обов'язковою. Також спрощений пакет документів для цієї категорії.
  • Визначено пакет документів для відстрочки у зв'язку зі звільненням з військової служби через звільнення з полону - витяг з  наказу щодо виключення зі списків особового складу (з зазначенням підстави) чи витяг з наказу щодо звільнення з військової служби (з зазначенням підстави), або військово-обліковий документ з відміткою про звільнення з військової служби (з зазначенням підстави).

Докладніше у Телеграм-каналі Урядової «гарячої лінії» 1545:

Постанова КМУ №1558

Постанова КМУ №560

Підстави для проведення позапланових перевірок з праці –Держпраці.

У Державній службі України з питань праці нагадали про позапланові заходи державного нагляду (контролю) у період дії воєнного стану. Фахівці зауважили, що такі заходи здійснюються:Післяплати через Нову пошту на рахунок продавця: фіскали вимагають РРО

  • за зверненням фізичної особи (осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю, здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності);
  • за дорученням Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
  • у випадку настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання;
  • за зверненням посадових осіб органів місцевого самоврядування про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства;
  • за зверненням Київської міської військової адміністрації або ОВА;
  • у зв'язку з невиконанням суб'єктом господарювання приписів про усунення порушень вимог законодавства, виданих після 1 травня 2022 року;
  • за зверненням профспілок за дорученням працівника.

Докладніше:

У сервісних центрах МВС відновлено перереєстрацію транспортних засобів.

З 21 січня 2025 року у сервісних центрах МВС відновлено реєстраційні послуги з транспортними засобами, повʼязані зі зміною власника. Обслуговування в сервісних центрах МВС здійснюється за попереднім записом. Талони доступні на сайті Головного сервісного центру МВС в розділі Е-запис. Звертаємо увагу: зараз проходить тестування оновленої системи Е-запису для отримання послуг у наших центрах. На час перехідного періоду реєстрація відбувається за старою та новою версіями системи - усе залежить від обраного регіону та сервісного центру МВС для отримання послуги. Щоб обрати потрібну сторінку, - знайдіть у переліку на сторінці Е-запис зручне відділення та перейдіть за посиланням.

Докладніше:

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки