Як зареєструвати зміни даних юрособи

04 серпня 2020

Як реєструвати зміну даних компанії в Єдиному держреєстрі.

Як зареєструвати зміни даних юрособи

Які зміни треба реєструвати

Реєструвати зміни в Єдиному держреєстрі треба, якщо змінюється:

  • найменування юрособи;
  • місцезнаходження (юрадреса);
  • орган управління;
  • засновники (учасники) або відомості про них (наприклад, якщо засновник продав частку);
  • контактні дані для зв'язку;
  • уповноважена особа чи відомості про неї;
  • розмір статутного капіталу і розподіл часток між учасниками;
  • установчі документи;
  • директор або його дані;
  • види діяльності, якщо відкриваєте нові напрями;
  • інформація про правонаступників.

Ще реєструється перехід на роботу з модельного статуту і навпаки, на статут власного зразка.

Як виглядає процедура реєстрації змін

Перше, що треба зробити, — провести загальні збори учасників і скласти документ, що підтверджує зміни, — рішення загальних зборів учасників юрособи.

Якщо змінюєте дані установчих документів (найменування, порядок формування статутного капіталу, права учасників товариства), після підписання документа маєте три дні на реєстрацію змін у Держреєстрі (ч. 2 ст. 7 ЗУ «Про госптовариства»).

Зібрати документи для держреєстратора. Обов'язковими є три документи:

  • заява про держреєстрацію змін до відомостей про юрособу в ЄДРЄдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, це Форма 2 (зараз для держреєстрації юрособи та держреєстрації змін використовується одна форма);
  • рішення загальних зборів учасників юрособи про зміни, які вносяться до Реєстру, не подається тільки при зміні юрадреси (нотаріально засвідчена копія). Оригінал подаєте, якщо реєстрацію змін проводить нотаріус;
  • підтвердження сплати адмінзбору.

Заява щодо держреєстрації юрособи (Форма 2)

Пакет документів, залежить від виду змін.

Якщо зміни стосуються установчих документів, статутного капіталу та засновників (зміна складу, розподілу часток, ПІБ, адреси засновників), потрібні додаткові документи:

  • рішення загальних зборів юрособи про визначення розміру статутного капіталу та розмірів часток учасників / про виключення учасника;
  • заява засновників про вступ до складу засновників і вихід з нього;
  • судові рішення про визначення розміру статутного капіталу товариства та розмірів часток учасників; про стягнення з відповідача частки (частини частки) у статутному капіталі товариства.

Повний перелік документів під відповідну зміну можна знайти в ст. 17 ЗУ № 755.

Сплатити адмінзбір. За держреєстрацію зміни до ЄДР треба платити, крім зміни контактних даних — номера телефону або електронки для зв'язку.

Розмір збору — 630 грн у 2020 році (0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ч. 1 ст. 36 ЗУ № 755). За цю суму зміни внесуть протягом робочого дня.

Якщо треба терміново, це буде коштувати дорожче:

  • за 1260 грн (подвійний розмір адмінзбору) зміни зареєструють протягом 6 годин після подання документів;
  • за 3150 грн (п'ятикратний розмір) — протягом 2 годин.

Як сплатити збір: з розрахункового рахунку підприємства, через касу, термінал банку, головне правильно заповнити реквізити і вказати призначення платежу. Актуальні реквізити для сплати адмінзбору шукайте на сайті управління юстиції у вашій області. Платіжку (квитанцію), що підтверджує сплату, збережіть, вона входить до пакету документів для реєстрації змін.

Як подати документи на держреєстрацію

Хто реєструє зміни юрособи:

  1. ЦНАП та інші органі виконавчої влади. Реєструють безкоштовно, ви платите тільки адмінзбір.
  2. Нотаріуси, але не всі, а лише ті, хто підписав договір і підключився до реєстрів. Нотаріус візьме плату за свої послуги. Плюс у тому, що все можна зробити в одному місці (засвідчити рішення, перереєструвати статут і відразу внести зміни до ЄДР).
  3. Акредитовані суб'єкти (список можна перевірити на сайті Мін’юсту).

З пакетом документів треба особисто звернутися до держреєстратора, зробити це може директор або уповноважена особа. Є варіант — надіслати документи поштою (ст. 14 ЗУ № 755).

Зареєструвати зміни відомостей про юрособу онлайн зараз не можна, хоча така можливість і передбачена законом, і навіть адмінзбір — 75% від суми, яку платите, коли реєструєте зміни особисто.

Особа, яка подає документи, повинна мати оригінал паспорта чи інший документ, що підтверджує особу. У представника має бути нотаріально засвідчена копія довіреності. Якщо відомості про уповноважену особу вносили в Держреєстр, довіреність не потрібна.

Коли зареєструють

Якщо надали всі документи без помилок, сплатили адмінзбір — держреєстратор зареєструє зміни протягом 24 годин з моменту поданні документів. Але буває, і швидше. Перевірити, чи внесені зміни, можна на сайті Мін’юсту. Зробіть запит на отримання виписки в паперовому вигляді з новою інформацією (спосіб одержання виписки потрібно вказати в заяві при поданні).

Якщо ж документи з помилками — вам нададуть мотивовану відмову або буде припинення реєстрації. Повідомлення про відмову можете отримати особисто в руки або поштою. Потрібно буде виправити помилки і повторно направити документи.

Як зареєструвати новий КВЕД юрособі

Юрособи можуть вести діяльність за КВЕД, не забороненими законодавством, навіть якщо не внесли їх у ЄДРЄдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань і установчі документи (ч. 1 ст. 19, ст.ст. 43, 44 ГКУ, п. 3.8 Постанови № 11).

Як вибрати КВЕД для бізнесу

Ми рекомендуємо вести діяльність за КВЕД, зазначеними в установчих документах, а якщо відкриваєте нові напрями бізнесу — вчасно вносити зміни до ЄДР, щоб не було проблем із податковою, контрагентами та фінмоніторингом банку.

Чи потрібно реєструвати новий КВЕД, якщо він є в статуті, але відсутній у ЄДР. Залежить від системи оподаткування.

Єдиний податок. На спрощеній системі є обмеження щодо видів діяльності, деякі КВЕД заборонені на єдиному податку. Це обмеження стосується не тільки підприємців, а й юросіб.

Чим не можна займатися на єдиному податку

У статуті можна прописати будь-які КВЕД, а от до Реєстру потрібно внести ті, якими реально плануєте займатися, які дозволені на ЄП.

За ведення діяльності за забороненими КВЕД позбавляють статусу платника ЄП.

Також статус єдинника можуть скасувати, якщо ведете діяльність за КВЕД, які не внесли до ЄДР і реєстр платників єдиного податку. Зробити це можуть заднім числом, якщо цей факт з'ясується під час перевірки минулих періодів.

Як вчинити: у статуті прописати всі можливі види діяльності, якими плануєте займатися, щоб потім не вносити зміни, а в ЄДР внести види діяльності, якими реально займаєтеся, і обов'язково вказати всі КВЕД у рамках спрощеної системи.

Для юросіб на загальній системі наслідків невнесення КВЕД у Єдиний держреєстр немає. Але якщо плануєте займатися ліцензованими видами діяльності (перелік — у ст. 7 ЗУ № 222), внести ці КВЕД до Реєстру треба, інакше виникнуть складнощі з отриманням ліцензії.

А ще КВЕД враховують банки й контрагенти: банк аналізує фінпотоки в розрізі КВЕД, а контрагенти перед підписанням контракту перевіряють, є чи КВЕД, за яким ви збираєтеся співпрацювати, якщо немає — підписання договору може затягтися чи взагалі зірватися.

Нова юрадреса

Процедура реєстрації нової юрадреси майже така сама, як внесення КВЕД. Єдина відмінність — рішення загальних зборів можна не подавати, у заяві заповнити відповідний розділ.

Зараз юрадресу не обов'язково прописувати в статуті, але, якщо вона зазначена, після зміни адреси треба прийняти статут у новій редакції.

Як зареєструвати новий КВЕД чи юрадресу

Крок за кроком процедура така:

Заплатити адмінзбір.

Підготувати і подати пакет документів держреєстратору:

  • заповнену заяву про держреєстрацію змін (Форма 2);
  • рішення загальних зборів учасників ЮО про внесення нових КВЕД (для зміни адреси не потрібен). Подаєте екземпляр оригіналу, якщо реєструєте зміни у нотаріуса, й нотаріально засвідчену копію, якщо у звичайного держреєстратора;
  • документ про сплату адмінзбору;
  • нову версію установчого документа, з новою адресою або КВЕД (якщо був відсутній у старому).

Юрособі на ЄП додатково треба подати в податкову заяву про застосування спрощеної системи, щоб внести інформацію щодо змін у Реєстр платників єдиного податку. Онлайн подати заяву можна через програму податкової «Єдине вікно» (код форми — F/J 0102003).

Строк подання: не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися зміни (ст. 298.6 ПКУ, консультація в ЗІР, підкатегорія 108.04).

Дані про зміни у загальносистемників податкова отримує автоматично.

Що зі звітністю й податками після зміни юрадреси

Якщо змінився адміністративний район (інше місто, район міста), потрібно стати на облік у податкову за новим місцем реєстрації.

При цьому до кінця звітного року платити податки та подавати звіти треба в стару податкову за старою адресою, а з 1 січня наступного року — у нову (п. 8 ст. 45 БКУ, п. 10.13 Порядку № 1588).

У єдинників інакше — останній раз вони звітують за старою адресою в кварталі, в якому подали заяву про зміну адреси (п.294.7 ПКУ).

Що ще врахувати

Після зміни даних юрособи треба:

  1. Повідомити банки, в яких відкриті рахунки. Банк відстежує актуальність даних, про будь-яку зміну відомостей про компанію треба повідомляти письмово. Потрібно надати копії документів з оновленими даними. 
  2. ЕЦП. Електронний ключ містить набір даних про компанію, якщо змінюється посадова особа (директор, головний бухгалтер), юрадреса, потрібно отримати новий ключ.
  3. Внести зміни в документи дозвільного характеру — при зміні адреси потрібно замінити ліцензії, дозволи та інші важливі документи.
  4. Повідомити контрагентів. Зі зміною адреси, наприклад, змінюється поштова адреса для отримання листів, документів, а якщо і локація складу стає іншою — постачальникам і клієнтам варто про це знати якомога швидше. Підійде додаткова угода про зміну адреси або ін. зміни до договорів.

Автор: Олександра Джуріло, фінансовий аналітик 

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки