Нові правила для мобілізованих ФОП: роз’яснення ДПС

07 лютого 2025 Стане у пригоді для: Підприємці

Нові правила для мобілізованих ФОП: роз’яснення ДПС

Мінфін затвердив нову форму об’єднаної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ.

Міністерство фінансів України затвердило нову форму податкового розрахунку сум ПДФО,ВЗ та ЄСВ, а також оновило порядок його заповнення та подання. Нагадаємо, що восени 2024 року прийнято зміни до Податкового кодексу України та інших законів у контексті забезпечення бюджетної збалансованості під час воєнного стану, якими   змінено податковий період для подання податкового розрахунку сум ПДФО, ВЗ та ЄСВ з квартального на місячний. З 2025 року податковий розрахунок подаватиметься щомісяця, протягом 20 календарних днів після закінчення звітного місяця. До 10 лютого 2025 року звіти за 4 квартал 2024 року подаються за старою формою. До 20 лютого 2025 року звіти за січень 2025 року подаються за новою формою. Нова форма звіту змінює його структуру та включатиме основний розрахунок і декілька додатків:Передача товару на відповідальне зберігання

  • Додаток 1 Відомості про ЄСВ.
  • Додаток 4ДФ Відомості про доходи.
  • Додаток 5 Інформація про трудові відносини.
  • Додаток 6 Дані про спеціальний стаж.

Накази, якими затверджено нові форми податкового розрахунку: Наказ Мінфіну №39 від 24.01.25. «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року №4»; Наказ Мінфіну №53 від 30.01.25. «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 24 січня 2025 року №39».

Докладніше:

Наказ Мінфіну №39

Наказ Мінфіну №53

Бізнес просить продовжити перехідний період для впровадження нових вимог для фіскальних чеків.

Бізнес звернувся до Міністерства фінансів України з проханням ще на 6 місяців продовжити перехідний період для коректного впровадження нових вимог до форми та змісту фіскальних чеків. До оновлених вимог до розрахункових документів, запроваджених Наказом Мінфіну №601 від 22 .11.24. «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13», входять:

  • включення до фіскальних чеків додаткових реквізитів для підвищення прозорості розрахункових операцій;
  • впровадження оновлених технічних стандартів для програмного забезпечення реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО).

Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації вітають рішення Міністерства фінансів України продовжити перехідний період для впровадження нових вимог до форми та змісту фіскальних чеків до 1 березня 2025 року.  Водночас, розпочавши процес адаптації до нових вимог, підприємці виявили низку технічних, операційних проблем, які потребують додаткового часу на вирішення, оскільки ритейлери стикаються з необхідністю:

  • перепрограмування касового обладнання у всіх торговельних точках;
  • оновлення програмного забезпечення для відповідності новим стандартам;
  • інформування працівників і виробників ПЗ, зокрема іноземних партнерів;
  • проведення тестування та усунення помилок.

Враховуючи це, Європейська Бізнес Асоціація закликає Міністерство фінансів подовжити перехідний період ще на 6 місяців. Це дозволить компаніям коректно оновити свої системи та програмне забезпечення, уникнути ризиків штрафів.

Наказ Мінфіну №601

З 1 лютого будуть зменшені ліміти на карткові перекази.

Ми вже повідомляли, що 10.12.24. окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних послуг. Підписуючи Меморандум, надавачі платіжних послуг зобов'язуються здійснювати перекази клієнтів з урахуванням упровадженого в банку ризик-орієнтованого підходу. Це означатиме, що банки не встановлюватимуть ліміти на операції клієнтів з підтвердженими джерелами доходів (зокрема, зарплатних клієнтів та інших клієнтів з підтвердженими доходами), а також волонтерів, ідентифікованих надавачем платіжних послуг згідно з вимогами Постанови Правління НБУ №18 від 24.02.22. із змінами «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану». Якщо ж документально підтвердженого доходу немає, то банки зобов’язуються встановити ліміти (поширюватимуться на перекази за реквізитами IBAN) на операції:

  • з 01.02.25. - для клієнтів «високого» рівня ризику встановлювати ліміт в сумі до 50 тис. грн/міс;
  • для клієнтів «середнього» та «низького» рівнів ризику -  відповідно до лімітів та строків поетапної реалізації:
  • з 01.02.25. - в сумі до 150 тис. грн/міс;
  • з 01.06.25. - в сумі до 100 тис. грн/міс.

Ліміти не включатимуть операції з переказу коштів між двома рахунками, які клієнт відкрив в одному банку. За наявності документально підтверджених доходів клієнта, що перевищують установлений на дату ліміт, банки здійснюватимуть перекази в межах підтвердженого доходу. Про це докладніше пише журнал «Дебет-Кредит» на своєму сайті.Як єдиннику не порушити граничний обсяг доходу

Постанова Правління НБУ №18

Неприбуткові організації отримали додаткові можливості для допомоги військовим та цивільним.

30.12.24. набрав чинності Закон №4143-9  від 17.12.24. «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України окремих товарів оборонного призначення». Цим Законом розширено умови перебування благодійних організацій у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, доповнено перелік отримувачів допомоги від неприбуткових організацій. Основні зміни:

1. Благодійні організації мають право  здійснювати виплати своїм працівникам без ризику втратити статус неприбуткової організації. Йдеться про виплати:

  • компенсації та інші виплати (включаючи ті, що є додатковим благом) за умови, що такі компенсації та інші виплати пов’язані з діяльністю організації, передбачені її статутом, іншими документами та не суперечать Закону України №5073-6 від 05.07.12. із змінами «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
  • компенсації та інші виплати не повинні перевищувати 25 % загальних адміністративних витрат благодійної організації за рік.  

2. Коло  отримувачів благодійної допомоги від неприбуткових організацій під час воєнного або надзвичайного стану доповнено переліком з числа фізичних осіб (крім засновників, учасників неприбуткових організацій або пов’язаних з ними осіб):  

  • військовослужбовці, учасники бойових дій тощо;
  • члени родин військових у разі їх поранення чи загибелі;
  • працівники підприємств і організацій, сил цивільного захисту, які беруть або брали участь у заходах із забезпечення національної безпеки та оборони. 

Докладніше:

Закон України №4143-9

Закон України №5073-6 

Покрокова відеоінструкція про процес проходження податкових накладних у системі СМКОР.

Щоб спростити роботу бізнесу в ДПС створили відеоінструкцію, яка покроково пояснює процес проходження податкових накладних і розрахунків коригування у Системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків. Про це Голова ДПС України Р. Кравченко написав на своїй сторінці у Facebook: «Принцип відкритості та підтримка відповідального бізнесу - ключові пріоритети в роботі ДПС. Одне з болючих питань для бізнесу - блокування податкових накладних. Тому вирішив, що варто чітко розʼяснити правила і механізми цього процесу», - зазначив Р. Кравченко. З цією метою була створена відеоінструкція, яка детально пояснює:

  • Шлях, який проходять податкові накладні та розрахунки коригування у СМКОР.
  • Основні ознаки та критерії, за якими накладні можуть бути заблоковані.
  • Поради, як уникнути блокування.

Ці правила не нові - вони існують вже тривалий час, проте їх систематизація та публікація  у відкритому доступі є необхідними, щоб кожен підприємець мав змогу ознайомитися з ними та розумів, за що саме накладна може бути заблокована і як цього уникнути.

Докладніше:

Нові правила для мобілізованих ФОП: роз’яснення ДПС.

Пресслужба ДПСУ повідомляє, що  з 1 грудня 2024 року уточнено перелік податків і зборів, від сплати яких звільняються мобілізовані ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Так, на період військової служби звільняються від обов’язку:

  • нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб;
  • нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку;
  • нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку.

Підставою для такого звільнення є подані за місцем реєстрації документи:

  • заява самозайнятої особи;
  • копія військового квитка або іншого документа, що підтверджує призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Наголошуємо, що зазначені документи подаються протягом 10 днів після демобілізації,  а у разі перебування особи на лікуванні - протягом 10 днів по його завершенню. Якщо мобілізована особа має найманих працівників, то на строк своєї служби вона може уповноважити іншу особу виплачувати зарплату. Уповноважена особа зобов’язана нараховувати та утримувати податки та збори з доходу у вигляді зарплати найманих працівників. Після демобілізації самозайнятої особи протягом 180 днів має сплатити ці податки та збори до бюджету. При цьому штрафи та фінансові санкції за цей період не будуть нараховані.

Докладніше:

Увага: ДПС повідомляє про розсилку фейкових листів!

ДПСУ протягом останніх днів зафіксована масова розсилка електронних листів нібито від імені територіальних підрозділів ДПСУ про необхідність зв’язатись з представником ДПС. Повідомлення має такий зміст: «Доброго дня. [Прізвище, ім’я, по батькові представника керівного складу територіального органу Державної податкової служби України] турбує. Перекажіть, щоб [Ім’я, по батькові керівника платника податків] терміново зі мною зв’язався. Тел. +380932652751». Наголошуємо, ДПС не вказує при листуванні особисті номери  телефонів для зв’язку.  Фейкові повідомлення надсилаються з підміною адреси електронної пошти ДПСУ. Вони виглядають як офіційні листи та вводять одержувача в оману. Таким чином зловмисники легко входять у довіру.Ключові зміни для ФОП у 2025 році

Нагадуємо: вся інформація для платників податків висвітлюється на сторінках вебпорталу ДПСУ: (https://tax.gov.ua). Для зв’язку з ДПСУ: Контакт-центром ДПС

тел. 0800 501 007 , контактами, розміщеними на вебпорталі ДПСУ: 

Докладніше: 

Як знизити травмування працівників в умовах воєнного стану.

Рекомендації від спеціалістів Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області. Для уникнення/мінімізації наслідків небезпек під час воєнного стану та забезпечення конституційних прав працівників роботодавець має забезпечувати виконання профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються. Основними заходами є:

  • проведення інструктажів для працівників щодо заходів безпеки під час повітряної тривоги;
  • забезпечення дієвого контролю за неухильним виконанням працівниками заходів, передбачених у разі отримання сигналу «Повітряна тривога»;
  • проведення навчання щодо надання першої домедичної допомоги потерпілим внаслідок ведення бойових дій;
  • забезпечення безоплатно засобами індивідуального захисту (спеціальним одягом, взуттям тощо) за встановленими нормами.

Докладніше:

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки