У яких випадках контролюючий орган відмовляє в реєстрації ПРРО

21 червня 2024 Стане у пригоді для: Підприємці

У яких випадках контролюючий орган відмовляє в реєстрації ПРРО

Ще на один рік призупинена дія всіх імпортних мит та квот для українського експорту.

Із 6 червня в Європейському Союзі набули чинності автономні заходи торгівлі, за якими ще на один рік призупинена дія всіх імпортних мит та квот для українського експорту на європейський ринок. Оновлені автономні заходи торгівлі діятимуть до 5 червня 2025 року. Про це повідомив голова фінансового Комітету ВРУ Д. Гетманцев у Телеграм-каналі:

«За рішенням наших європейських партнерів торгівля за принципом «без мит, без квот» триватиме до 5 червня 2025 року. Виключення становитимуть товари критичної аграрної групи, де у випадку, якщо обсяги експорту перевищать середні за другу половину 2021,2022 і 2023 роки і це може призвести до дестабілізації на загальноєвропейському або окремих локальних ринках ЄС, то Європейська Комісія матиме право запустити режим «екстреного реагування» (тобто відновлення певних торговельних обмежень).Статутний капітал. Як з цим працювати?

По решті позицій для наших експортерів діятимуть ті ж правила, що вже працюють з літа 2022 року. Однак хочу звернути увагу на одну мало згадувану, однак дуже важливу річ – нинішнє продовження «економічного безвізу» є останнім. А це означає, що до 5 червня 2025 року ми повинні разом з ЄС досягти домовленостей щодо подальшого торговельного режиму, який, як очікується, далі діятиме не на тимчасовій, а постійній основі до набуття членства у ЄС»,- зауважив Гетманцев.

З 16 червня платники зможуть взаємодіяти з ДПС у режимі відеоконференції.

У Головному управлінні ДПС у Львівській області нагадують, що ВРУ 23.02.24. прийнято Закон України №3603-9 « Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн - комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства». Закон набрав чинності з 16 березня 2024 року, а з 16 червня набирає чинності його положення про надання можливості платникам податків взаємодіяти з ДПС у режимі відеоконференції, зокрема, під час розгляду матеріалів скарг або перевірок (порядок такої взаємодії буде врегульовано відповідними нормативно-правовими актами).

Закон №3603-9

 18 червня ВРУ прийняла Закон про « Клуб білого бізнесу».

Верховна Рада України 18 червня прийняла в другому читанні та в цілому Законопроект №11084 від 13.03.24. « Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства». Про це повідомив голова фінансового Комітету ВРУ Д. Гетманцев у Телеграм - каналі:

«Законопроектом пропонується:

·      запровадження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, які користуватимуться низкою переваг у податковому адмініструванні під час воєнного стану;

  • до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства включатимуться юридичні особи та фізичні особи-підприємці, резиденти Дія.Сіty, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв з урахуванням системи оподаткування (вимоги до рівня сплати податків, вимоги до рівня нарахування заробітної плати тощо);
  • платники податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, включені до Переліку, отримуватимуть такі переваги:
  • мораторій на документальні перевірки, крім деяких видів;
  • скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування;
  • скорочення строків надання індивідуальних податкових консультацій;
  • за платником податків закріплюється комплаєнс-менеджер, з яким платник зможе взаємодіяти із використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції.

З відкритим переліком даних платників, а також критеріями можна буде ознайомитися на сайті ДПС»,- уточнює Д. Гетманцев.

Законопроект №11084

Збір за бронювання працівника становитиме 20 тис. грн: зареєстровано Законопроект.

У Верховній Раді України зареєстровано Законопроект №11332 від 11.06.24. «Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей сплати воєнного збору за бронювання військовозобов’язаних», який передбачає запровадження так званого «економічного бронювання». «Економічне бронювання» діятиме на додачу до бронювання працівників критичних сфер, яке регулюють Постанови Уряду. В пояснювальній записці Законопроекту зазначено, що метою є:ФОП 3 група: актуальна інформація для діяльності у 2024 році

  • створення прозорого механізму бронювання військовозобов’язаних працівників суб’єктами господарювання;
  • збільшення надходжень до державного бюджету України від сплати спеціального збору за бронювання військовозобов’язаних, що будуть спрямовані на потреби безпеки та оборони, ЗСУ;
  • забезпечення передбачуваних та стабільних умов для функціонування економіки України

Для реалізації цих положень пропонується до припинення або скасування воєнного стану запровадити спеціальний збір у розмірі 1200 нмдг (20 400 грн), що сплачуватиметься щомісячно підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами - підприємцями за кожного заброньованого.

Як працюватиме концепція «економічного бронювання»?

  • Кожен суб’єкт господарювання, який сплачує цей підвищений збір на місяць за працівника має можливість його забронювати.
  • Сплата підвищеного збору  відбувається не працівником, а самим бізнесом.
  • Бронювання поширюватиметься на кожного суб’єкта господарювання, що нівелює проблему, наприклад, з неможливістю броні для представництв міжнародних компаній чи ФОП.
  • Відсоткову межу заброньованих та процедуру визначатиме Кабінет Міністрів України.

Законопроект №11332 є системно пов’язаним з Законопроектом №11331 від 11.06.24.   « Проект Закону про промислову політику та прогнозованість реального сектору економіки», який визначає основи та принципи державної промислової політики, її цілі,   встановлює правові засади регулювання відносин між суб’єктами господарювання, повноваження органів державної влади, інших державних органів щодо здійснення державної промислової політики. У разі прийняття, Закони наберуть чинності з дня, наступного за днем опублікування.

Докладніше:

Законопроект №11331

Законопроект №11332

Звіт щодо заброньованих працівників необхідно подати до 10 липня.

До 10 липня 2024 року слід відзвітувати щодо заброньованих працівників! Нагадаємо, що Порядок бронювання, затверджений Постановою КМУ №76 від 27.01.23. із змінами «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час» діє з 31 січня 2023 року. Зауважимо, що Порядок бронювання змінився. Його нова редакція діє з 8 червня. При цьому Порядок звітування щодо заброньованих працівників залишається незмінним. Проте форму звіту слід вже брати з оновленого Порядку у редакції Постанови КМУ №650 від 05.06.24. « Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану». Також треба врахувати, що з 4 червня 2024 року Кабінет Міністрів продовжив на три місяці дію відстрочок від призову, що були чинні станом на 7 травня 2024 року. Отже, до 10 липня підприємства мають подати органу державної влади, іншому державному органу, органу місцевого самоврядування звіт про чисельність військовозобов’язаних, які заброньовані станом на 1 липня 2024 року. Про це також повідомляє і видавництво « Професійні видання».

Постанова КМУ №76

Постанова КМУ №650

Запустили комплексну послугу е-Підприємець на порталі Дія.

На порталі Дія запустили комплексну послугу е-Підприємець. Цією послугою можуть користуватися повнолітні громадяни України, які хочуть зареєструвати підприємство, бізнес, змінити та розширити напрям своєї діяльності. Сервіс пропонує комплекси послуг за кількома видами малого бізнесу - для кафе, салонів краси, точок продажу або іншого виду діяльності. Відтепер можна оформити онлайн 10 послуг за однією Заявою. Заява автоматично надсилається органам ДПС. Зараз доступні послуги:

  • Державна реєстрація ФОП.
  • Державна реєстрація змін до відомостей про ФОП, що містяться в ЄДР.
  • Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
  • Державна реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів.
  • Державна реєстрація створення ТОВ на підставі модельного статуту.
  • Державна реєстрація переходу ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту.
  • Подання вакансій.
  • Реєстрація/перехід на спрощену систему оподаткування.
  • Реєстрація платником податку на додану вартість.
  • Відкриття банківського рахунку.

У яких випадках контролюючий орган відмовляє в реєстрації ПРРО?

У Північному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків повідомили, що відмовити у реєстрації реєстратора розрахункових операцій  (ПРРО) податківці можуть у випадках:

  • автоматизованою перевіркою виявлено недотримання загальних вимог щодо електронного документообігу;
  • ПРРО із зазначеним у Заяві про реєстрацію ПРРО за ф. №1-ПРРО назвою та локальним номером вже зареєстрований;
  • щодо господарської одиниці, вказаної в Заяві, суб’єкт господарювання не повідомив про такий об’єкт оподаткування ДПС (повідомлення №20-ОПП);
  • суб’єкта господарювання не включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • виявлено розбіжності даних, вказаних в Заяві ф. №1-ПРРО, з даними щодо обліку та реєстрації суб’єкта господарювання в ДПС як платника податків.

Як правильно оформити призупинення дії трудового договору?

Інспектори управління інспекційної діяльності у Запорізькій області роз’яснили, що, відповідно до ст. 13  Закону України №2136-9 від 15.03.22. із змінами «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», призупинення дії трудового договору оформлюється Наказом або розпорядженням роботодавця, в якому зазначаються:Чи є рахунки-фактури обов'язковими для ФОП на ЄП?

  • інформація про причини призупинення, зокрема, про неможливість обох сторін виконувати свої обов’язки;
  • спосіб обміну інформацією;
  • строк призупинення дії трудового договору;
  • кількість, категорії і прізвища, ім’я по батькові працівників;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія, номер паспорта;
  • умови відновлення дії трудового договору.

Інспектори порадили робити індивідуальні Накази, а не зведений. Вони також звернули увагу на недопущення мобінгу й дискримінації працівників із інвалідністю, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у трудових відносинах.

Закон України №2136-9

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки