5 фокусів уваги під час кризи

22 листопада 2022 Стане у пригоді для: Підприємці

Всім потрібні тактичні дії та стратегії. На сьогодні, бізнес знаходиться в нестандартних умовах і алгоритмів ніхто не готував під такий вид кризи.

Якщо ще, якийсь рік тому, підбадьорююча мова могла дати підприємцю сили звернути гори, то сьогодні це останнє, що допоможе вийти з кризи.

Всім потрібні тактичні дії та стратегії. На сьогодні, бізнес знаходиться в нестандартних умовах і алгоритмів ніхто не готував під такий вид кризи.

Давно не секрет, що кризу витримає не кожен бізнес, а ті хто витримає, формують своїми рішеннями та діями нерушимий фундамент майбутнього. Це означає, що кожне рішення власників бізнесу матиме наслідки. Хороші чи погані, покаже час.

Тому, сьогодні я дам вам декілька напрямків, куди змістити фокус уваги, щоб точно витримати, навіть таку нестандартну, кризу.

Ефект плацебо або що для нас залежності1.   Позиція лідера

Сьогоденні політичні події зачепили буквально всі сфери бізнесу. Когось більше, когось менше,  але точно дісталось всім. Найадаптивніші вже перестроїлися та заробляють в нових умовах. Слабкіші просто припинили діяльність. Дехто йде за течією і не приймає рішень.

Так чи інакше, ви, як капітан свого судна, маєте визначити курс напрямку вашого підприємства. І ви можете задати питання: «Чому це сталося зі мною?» і тихенько черпати воду ложкою з тонучого човна. Або запитати: «Якщо я вже тут, що я можу створити в нових умовах?» і змайструвати з дірявого човна пліт, та піти новим курсом. Перше питання ставить вас в позицію жертви. А жертви не створюють історію та не будують імперій. Друге питання, це позиція сили. Нові умови життя вже настали. Їх не можна проігнорувати, але й просто жалітися не допоможе. Перевзуваємось та йдемо далі.

2.   Формуйте нову пропозицію

Факт війни вже незмінний. Всі минулі стратегії бізнесу, проекти, аналітичні данні та прогнозуємі доходи та витрати вже не актуальні. Так само, як і ваша торгова пропозиція. Можливо, ваш товар або услуга і досі потрібні, але клієнти вже змінились.

Це означає, що треба знову поговорити з вашою аудиторією. Почути, що для них важливо сьогодні, та донести свою пропозицію так, щоб вона вирішувала сьогоденні питання ваших клієнтів. Вчорашні їх рішення і проблеми вже не мають значення. Пріоритетність сильно змінилась.

Ризикуючи вигравай3.   Команда наше все.

Давно відомий факт, що люди працюють не за гроші. Люди працюють за самопочуття. І якщо раніше задачею лідера було бачити картину цілком та керувати підлеглими з вищої позиції, то сьогодні все змінилось. Виграють команди. Потрібно почути кожного члена своєї команди та брати до уваги свіжі ідеї. Потрібно давати волю рухам і змінювати статути. Поодинокі мізки не здатні витримати силу хвилі змін. Робіть загальні збори, проводьте анкетування, дослухайтесь до підлеглих.

Що робить підприємця успішним4.   Три етапи кризи.

Будь яка криза має три етапи: блокування, перебудова та вихід.

В першому етапі, підприємства завмирають та вичікують хоч якогось розуміння напрямку руху кризи. Загалом, це займає від 1 до 6 місяців. Всі бережуть ресурси та аналізують ринок.

Другий етап йде від до 6 до 18 місяців. Це адаптація під нові умови. Бізнес може бути той самий, але операційні дії треба змінити, з урахуванням нових даних.

Третій етап наступає лише для тих, хто правильно перерозподілив свої ресурси та урахував нові потреби свого споживача. За статистичними даними, ті підприємства та само зайняті особи, які змогли створити найкращі адаптивні дії під час другого етапу, матимуть лідируючі позиці на ринку та створюватимуть найбільшу цінність в майбутньому.

Коли масштабується бізнес5.   Скажи «так» колабораціям.

Нові умови мають завищену складність для всіх однаково. І малий бізнес, і великі корпорації, і посередницькі ланцюжки – всі опинилась на одній лінії старту. Хтось більш підкачаний, хтось більш спритний, хтось розумніший, але лінія старту на полосі перепон зараз одна. І дуже вагоме значення мають колаборації.

Об’єднуйтесь з експертами, спілкуйтесь з конкурентами, примикайте до сильніших та підтягуйте більш слабших. Це виграшна стратегія.

«Ок. Якщо я вже тут, що я можу створити в нових умовах?»

Автор:  Вікторія Азарова, бізнес-коуч

 

Вперше швидкі банківські кредити для бізнесу онлайн

Подати заявку

Поставте своє запитання

Усі питання

Будьте завжди в курсі

Підпишіться й щотижня отримуйте на пошту свіжі статті про ведення бізнесу
і дайджест з новинами.

Підбірки